STREKKMERKER

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Ja da var strekkmerka begynt å komme for fult. Har sett antydningar ei stund. Men no har eg fått ein god del merker. Litt skremmande syns eg, men sjølvsagt vel verdt det. :)
Har andre fått også? Kortid kom dei sånn ca?
Fins det noko som kan brukast for å minske kløe og merke? :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Arf, frustrerende!

Ja fete kremer og strekkmerkeoljer kan dempe kløe :)

Feks har Weleda og Dr. Greve slike kremer og oljer. Vet at mange sverger til Bodyshop sine kremer, e-vitaminkremen og aloe verakremen er populære, samt sheakremen.

Jeg bruker A-krem og en olje som heter noe med "thild" som jeg kjøper på apoteket.

Strekkmerker er jo hormonelt så de kommer hvis de kommer, men plagene kan man hjelpe litt på :)

Vet det er mange som sverger til Bio-oil etter svangerskapet for å blekne strekkmerkene :)

Jeg har fått enda fler på brystene.. Hadde en del da jeg var yngre :) heldigvis ingen på magen enda, men har en del på hoftene fra før i tiden, så regner med å kanskje få fler der :)

Sent from my iPad using BV Forum

Her er magan full av flotte lilla striper og streker ;) Hadde vel ca100 fra forrige graviditet, og nå bare strømmer det på med flere ;) Har innfinni meg med at sånn blir det bare ;)

Jeg fikk strekkmerker lenge før jeg fikk mage, så det var nok hormonelt:p Har fått på hoftene, lårene og litt på brystene. Jeg tror ikke jeg har fått flere siden magen begynte å vokse.

Så klart er det kjipt, men det er bare sånn det er. Og lillegutt er det viktigste, så litt stygge merker på kroppen min er han absolutt verd:)

Her smører samboer meg inn i tykk krem hver kveld, og det hjelper på kløen.

Ikke fått noen strekkmerker ennå :) Er jo glad for det, men som Lillelo sier, så er det jo verdt det :D

Jeg bruker en olje fra Bodyshop, vet ikke om det virker, men er i alle fall behagelig:) Foreløpig ingen merker her..
Hvitvask skal hjelpe mot kløe.

Har hatt strekkmerker lenge, de kom me en gang magen begynte og vokse og de formerer seg i rasende fart :P
Har ikke merket så veldig til kløe enda, men smører med en fet kombikrem :)

har masse. men det er fra de andre svangerskapene.. med 1.fikk jeg dem rundt navlen og hoftene ca 1mnd før termin.
med 2. så sprakk huden opp og forlenget strekkmerkene jeg hadde fra før.. var på slutten det også.. vet ikke om ejg har fått flere enda denne gangen.. tror ikke det.. men kommer nok.. de lysner litt etter hvert.. kan smøre med oljer for å gjøre huden myk og det ikke klør.. men er nok vanskelig å bli kvitt når man først har fått dem.. men jeg tenker ikke noe på det egentlig.. fikk strekkmerker og hengepupper(amming) i en alder av 21år ;) Barna mine er så mye mer verdt! :)

Har smurt meg hver dag med frangipani-olje eller strekkmerkeoljen fra Earth Mama Angel Baby. Anbefales...Til nå ikke oppstått strekkmerkeoljen men de kan jo komme likevel såklart, vet ikke hvor mye oljen hjelper sånn egentlig.

Takk for alle tips ang. krem osv. Her klør det så berre det :) Satsar på og å få kjøpt meg ein god krem i morgon :)
Eg trur nok at strekkmerka blir fleire her, men som alle seier det er verdt det!! :) Går ei spennande tid i møte alle som ein :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har fult i fra forrige sv.skap:-)Mage, lår, romoe, legger, bryst.. bleikna og blir mindre synlig med åro! Men sku gjerne vore dei foruten:-)

Har noen små fra forrige svangerskap. De er ikke så dype og har derfor ikke noen farge. Ikke kommet noen nye enda, men sist kom de siste uka så vi får vente å se :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk med nr en. Så langt har dem ikke vokst noe her :P

Jeg fikk ingen sist og har ikke fått noen eller merket noe ubehag enda, men veldig forberedt på at det kan komme mot slutten!! :p

Da kjipaste med mine va at nesten alle kom dei 13 dagane eg gjekk øve termin :O

Jada.. tigerstriper overalt. Hadde mange i fra før. :(
Men hjelper å smøre, så ikke huden blir så tørr. Holdt på å klø meg i hjel. Det jeg synes hjelper best er Bio-oil. (Vita) Den er veldig god. Brukt den i mange år og demper gamle strekkmerker. Ellers er Estelle & thild Pregnancy body oil litt fetere vist man har veldig tørr hud.
Og Dr Greve Strekkmerkekrem fra apoteket er bra.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jada.. tigerstriper overalt. Hadde mange i fra før. :(
Men hjelper å smøre, så ikke huden blir så tørr. Holdt på å klø meg i hjel. Det jeg synes hjelper best er Bio-oil. (Vita) Den er veldig god. Brukt den i mange år og demper gamle strekkmerker. Ellers er Estelle & thild Pregnancy body oil litt fetere vist man har veldig tørr hud.
Og Dr Greve Strekkmerkekrem fra apoteket er bra.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Estelle & thilde er den jeg bruker, den er kjempedeilig å smøre seg med. Jeg kommer til å fortsette med den etter graviditeten, for den hjelper veldig bra på huden min.
Sliter veldig med tørr hud, og leggene mine er blitt mye bedre. Har i en dråpe sammen med håndkremen min når jeg smører hendene, kjempebra. Ikke lukter den og ikke blir den liggende utenpå huden som en fet hinne i evigheter heller :)

Back
Topp