Strekkmerker

Veslesnuppis

Elsker forumet <3
Septembermødre <3
Litt tidlig å få det ennå da...
Men jeg vil få anbefale dere Bio Oil som de selger på Vita. Det er virkelig en mirakel olje!
Jeg hadde så store merker etter sist fødsel midt på magen. Magen min var så stor, så jeg fikk dype merker som var såre og vonde og plagsomme lenge. Hadde disse lenge, helt til jeg ble anbefalt denne oljen. Den kan fjerne gamle arrr og strekkmerker. Og det har den faktisk gjort på meg, tro det eller ei. Har brukt den lenge, smører meg inn etter jeg har dusja, og strekkmerkene har blitt mindre synlige. De er selvsagt ikke helt borte, men ikke så tydelige som de var. Denne oljen kan også brukes til å forebygge. Så jeg har alt begynt å smøre jeg. :)
Den er absolutt til å anbefale! Spent på om det blir flere tigerstriper! ;)
 
Litt tidlig å få det ennå da...
Men jeg vil få anbefale dere Bio Oil som de selger på Vita. Det er virkelig en mirakel olje!
Jeg hadde så store merker etter sist fødsel midt på magen. Magen min var så stor, så jeg fikk dype merker som var såre og vonde og plagsomme lenge. Hadde disse lenge, helt til jeg ble anbefalt denne oljen. Den kan fjerne gamle arrr og strekkmerker. Og det har den faktisk gjort på meg, tro det eller ei. Har brukt den lenge, smører meg inn etter jeg har dusja, og strekkmerkene har blitt mindre synlige. De er selvsagt ikke helt borte, men ikke så tydelige som de var. Denne oljen kan også brukes til å forebygge. Så jeg har alt begynt å smøre jeg. :)
Den er absolutt til å anbefale! Spent på om det blir flere tigerstriper! ;)
Får du kjøpt oljen andre plasser også. vet du om noen som har brukt den på arr og fått redusert litt?
 
Cato Mørk, professor og overlege ved hudavdelingen på Rikshospitalet, mener at det er totalt bortkastet å bruke penger på kremer i et forsøk på å forebygge strekkmerker under svangerskapet: Strekkmerker kan ikke forebygges. Strekkmerkene oppstår i lærhuden, og kremer og andre produkter når aldri så langt ned, sier Mørk til Kvinneguiden.
Han forklarer det hele ved å sammenlikne huden med en strikk. Når du har strukket den langt ut over lengre tid, vil fibrene aldri trekke seg sammen igjen.

- De elastiske fibrene i huden blir overstrukket, og dette kan ikke reverseres, sier Mørk.

Hudlege Jens Roar Bjerke er enig med Mørk.

- Dette er det ingenting du kan gjøre noe med. Det er også helt tilfeldig hvem som får merker og ikke, det er bare snakk om flaks og uflaks, sier Bjerke til Kvinneguiden.



http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article801954.ece

Eg har masse strekkmerke ette forrige svangerskap å smørte meg inn så da holdt med forskjellig både før og ettepå. Men e hjalp ikkje. Men med tio så bli di lysare og mindre synlige. Men alt e jo verdt eit forsøk:)
 
Får du kjøpt oljen andre plasser også. vet du om noen som har brukt den på arr og fått redusert litt?
Vet ikke om du får kjøpt den noe annet sted. Den skal hjelpe på arr ja. Har prøvd den på noen og de har faktisk blitt mindre.
 
Cato Mørk, professor og overlege ved hudavdelingen på Rikshospitalet, mener at det er totalt bortkastet å bruke penger på kremer i et forsøk på å forebygge strekkmerker under svangerskapet: Strekkmerker kan ikke forebygges. Strekkmerkene oppstår i lærhuden, og kremer og andre produkter når aldri så langt ned, sier Mørk til Kvinneguiden.
Han forklarer det hele ved å sammenlikne huden med en strikk. Når du har strukket den langt ut over lengre tid, vil fibrene aldri trekke seg sammen igjen.

- De elastiske fibrene i huden blir overstrukket, og dette kan ikke reverseres, sier Mørk.

Hudlege Jens Roar Bjerke er enig med Mørk.

- Dette er det ingenting du kan gjøre noe med. Det er også helt tilfeldig hvem som får merker og ikke, det er bare snakk om flaks og uflaks, sier Bjerke til Kvinneguiden.



http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article801954.ece

Eg har masse strekkmerke ette forrige svangerskap å smørte meg inn så da holdt med forskjellig både før og ettepå. Men e hjalp ikkje. Men med tio så bli di lysare og mindre synlige. Men alt e jo verdt eit forsøk:)
Nei, de mener det ikke hjelper noe, men huden blir jo mere elastisk og myk vist man smører litt.
Jeg fikk strekkmerker av begge mine, så det er nok ikke til å unngå helt. Noen får det andre ikke...
Men jeg fikk som sagt dype, såre og vonde strekkmerker på magen. Og de har blitt mye mindre etter at jeg begynte å bruke Bio Oil. Har prata med flere som har prøvd det, og som har fått bort merkene sine.
 
Takk for tipset, den må nesten jeg prøve :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det er absolutt til å anbefale! Den er super god. God på tørrhud og pigmentflekker også. Og så lukter den godt og er ikke så "klissette" som andre kremer og oljer mot strekkmerker. ;)
 
E jo verdt eit forsøk! Skå sjå eg blir positivt øverraska:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sniker :) :) Klør så fælt at jeg ikke har noe valgt annet enn å holde huden fuktig uansett jeg ;) Og om det ikke hjelper på strekkmerker så kanskje det hjelper når huden skal strekke seg tilbake :D
 
Hvis dette minsker strekkmerker som allerede er der, er jeg klart med, men her er det strukket og sprukket såpass at jeg hverken er redd for at det blir fler eller større.. :/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg kommer til å bruke både krem og olje, rett og slett fordi det hjelper mot kløe i huden når den strekker seg.

Om det skulle ha hjelp mot eventuelle strekkmerker, er det også bare et pluss! Men sannsynligvis er det hormonelt..
 
tusen takk for tipset alltid kjekt med slike tips :D
 
Jeg kommer til å bruke både krem og olje, rett og slett fordi det hjelper mot kløe i huden når den strekker seg.

Om det skulle ha hjelp mot eventuelle strekkmerker, er det også bare et pluss! Men sannsynligvis er det hormonelt..


åhr, dette har jeg ikke tenkt på at kan bli et problem.
Kløende mage...
Sliter mye med tørr hud som svir/klør fra før!
 
Jeg smører meg hver dag. Og Bio Oil er virkelig min favoritt! Har brukt den i mange år. :)
Er plaga med tørr hud, særlig nå på vinteren. Huden blir mykere og mere elastisk når jeg smører meg.
Fikk svangerskapsklåe med nr.2. Trodde jeg skulle klø meg ihjel. Særlig over magen.. :(

Ser apoteket har en krem også som er til hele kroppen. Noen som har prøvd den?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp