strekkmerker

Ingrid Helene

Lykkelig mamma til Gabriel <3
Hvordan er det med strekkmerker hos dere ?
Her har de virkelig kommet, og det svir faktisk litt... spesielt på kvelden..
Har i det siste begynt å smøre på kvelden (pluss litt på dagen dersom det er ubehagelig)

Noen som har tips på gode kremer ?

Jeg er foreløbig spart for de, men er bare i uke 28, og er mye større enn jeg var med nr 1, så jeg tenker at de kommer nok! Jeg vet ikke om det hjelper, men innbiller meg at det hjelper å peele huden, og smøre med fete kremer. Jeg digger produktene til bodyshop, bruker bodybutter og scrub 2-3 ganger i uka. Jeg har ikke tatt meg råd til de dyre "anti-strekkmerke"- kremene. Det gikk fint med nr 1, fikk ingen strekkmerker da, (uten at jeg vet om det har noe med produktene å gjøre....)

Jeg har kun noen få streker på den ene siden, og bittelitt rett under trusekanten på rumpa, samtidig som det er et par streker på brystet. Jeg bruker en krem fra dr Greve :-) men fikk beskjed av jordmor om at ingen kremer ville hjelpe mot strekkmerker, men at det lå i genene våre, men er uansett godt å smøre seg inn med en krem :-)

brystene mine er et kart i rødt og blått av strekkmerker(gått opp 3 størrelser) :( og har fått litt på baken :P håper jeg slpper mer, smører med fuktighetskrem på magen for huden der er tørr og er redd for det skal komme strekkmerker der og :P

Har ingen på magen enda! Rumpa har fått en eller to streker og samme med den ene puppen(gått opp 3 størrelser der gitt). Satser på å slippe unna. Smører meg jo i god tro inn med alskens oljer og kremer ;)

Okei... Har ikke fått veldig på brystene... De er ikke blitt så mye større... en størrelse kanskje...
men høres ut som dere er flinke å smøre, så må bare fortsette med det... :)
Det som er litt flaut og, ja, irriterende, er at jeg har også fått strekkmerker nedover musa... helt merkelig! :(

Hmmm, når er det vanligvs strekkmerkene bruker å dukke opp? Jeg må ærlig innrømme at det er min største skrekk, for jeg er bombesikker på at jeg får det. Har fått strekkmerker på låra av egen høydevekst, så ser ingen grunn til at magen skal spares:/ Mulig det er veldig forfengelig å se på strekkmerker som det verste ved hele svangerskapet, men har ikke så godt selvbilde fra før, og magen er vel det eneste jeg har hatt som jeg ikke har skjemtes over.

Vet jo at kremer og sånn ikke hindrer strekkmerker men kliner på med Vichy sin. Lukter badeball, synes det er litt komisk siden jeg synes jeg ser ut som en og:P

Jeg har (bank i bordet) kun to strekkmerker på magen, og de er små og skjuler seg inni navelen når jeg ikke er gravid og derfor ingenting å mase om... Jeg fikk en del på puppene i første graviditeten men ikke noe ellers. Jeg hååååper det holder seg sånn! Har ikke lyst på en masse strekkmerker nå med nummer tre, men er litt redd for å få det, for magen er helt enorm, og verre skal det bli... Krysser fingerene for at jeg slipper unna..!

Back
Topp