Strekkmerker..

snuppesnellamamman

mamma med mange interesser :)
Noen som har fått det på magen? Er det vondt? Har jo gamle strekkmerker på puppene etter første runde, og husker bare at puppene var innmari vonde da de merkene kom, pga melkspreng, men er det vondt å få de på magen? Alt man går rundt å lurer på og da vettu..

Jeg er full av dem etyer forrige svangerskap! Kan ikke huske om de gjorde vondt eller ikke.. :/ men nå bare klør det mye i de gamle :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har ikke fått noen ennå. Men har fra sist. De var ikke vonde, men klødde veldig når de kom. Prøv å ikke klø, men smør huden for å holde den fuktig:)

Strekkmerker er ikkje vondt nei , men dei kan som sagt over klø en del .. Eg smører meg med ein fet krem før eg legger meg , sist så fekk eg litt på puppane og litt på hoftene der eg la på meg , sist så smørte eg meg ikkje med nåke .. :) har ikkje merka nåke til dei gamle enda ..

Har fått en del nå ja, ikke vondt men kløøøør :-/

Har foreløpig vært heldig å ikke fått strekkmerker, fikk noen små på puppan når jeg gikk med gutten.
Håper jeg slipper strekkmerker denne gangen også! :)
Men som dem skriver her og jeg har hørt; Dem gjør ikke vondt, men klør veeldig mye! :S

Har fått noen, men har litt fra sist. Merker det strekkes i dem og klør litt til tider.

Fikk en del sist, men har ikke merket noe til dem nå. Syns ikke det var vondt sist heller, men de klødde nok litt. Jeg fikk de i løpet av de siste fire ukene sist gang :(

Mamman til ei venninne av meg kjente at hun sprakk opp, det er ei skikkelig revne... Men tror ikke det er så vanlig...

Jeg har fra tidligere på magen, og det var ikke vondt da jeg fikk de. Det klør en del. Jeg har ikke kjent så mye i de enda, men har vært flinkere til å smøre også, så det kan hende det ikke klør like mye da? Ikke vet jeg...

Det er ikke vondt med klør. det er ikke lurt å klør, men smø magen med en god krem for å hendre å få mer merker :-)

Jeg har vært plaget med strekkmerker siden puberteten :(
Men, *bank i bordet* jeg har ikke fått noen ennå i svangerskapet!
Smører meg med dr.Greve strekkmerkekrem hver gang jeg dusjer,
og masserer med Weleda strekkmerkeolje hver kveld.

Jeg har vært plaget med strekkmerker siden puberteten :(
Men, *bank i bordet* jeg har ikke fått noen ennå i svangerskapet!
Smører meg med dr.Greve strekkmerkekrem hver gang jeg dusjer,
og masserer med Weleda strekkmerkeolje hver kveld.
Siterer denne.. har strekkmerker på hoftene, lårene og puppene fra før.. Men ingen fra graviditeten enda.. Smører meg også hver gang jeg dusjer...

Smøring er alltid supert for tørr hud, jenter, men dere er klar over at det ikke kan forhindre strekkmerker, ja?

Smøring er alltid supert for tørr hud, jenter, men dere er klar over at det ikke kan forhindre strekkmerker, ja?
Det er ikke bevist at det hindrer strekkmerker nei, men fuktig og god hus blir mer strekkbar enn tørr hud, så på den måten hjelper det jo :)

Det er ikke bevist at det hindrer strekkmerker nei, men fuktig og god hus blir mer strekkbar enn tørr hud, så på den måten hjelper det jo :)

Fuktigheten i kremen trenger ikke så dypt at det gjør noe nytte i det hudlaget det oppstår strekkmerker. Når en krem virker så dypt er det ikke lenger en krem, men et legemiddel. Dessuten er strekkmerker ofte hormonelt også. Men som sagt, fuktighet er uansett bra om du har litt tørr hud. Strekkmerkene, derimot, de får du nok ikke gjort stort med...

Nå hørtes jeg veldig ut som en bedreviter, kjenner jeg. Det var ikke helt meningen! Men jeg kan i hvert fall skrive under på at man får strekkmerker til tross for både den ene og den andre kremen ;)

Jeg har strekkmerker som jeg fikk på hoftene og bak mot rumpa i puberteten, fikk en del former i løpet av kort tid. Har alltid vært lei meg for disse merkene, men nå synes de mindre, og jeg er da gammel nok til å ikke bry meg. ( 31 år). I svangerskapet har jeg ikke fått et eneste, og det fikk ikke min mor eller søster heller. Jeg leste et sted at veldig ung hud kunne lettere få strekkmerker pga mangel på underhudsfett og for stivt kollagen. Aner ikke om det er hold i påstanden, men det hadde vært interessant å vite om de av dere som har strekkmerker under graviditeten er under 24 år, og om noen av de over denne alderen har fått det?

Uansett: Husk at merkene er tigerstriper som viser at dere har båret frem barn.

Back
Topp