Strekkmerker?

Rosa/Blå?

Blir kjent med forumet
Er det virkelig sånn at jenter er så opptatte av og ikke få strekkmerker?
Hva er grunnen til det? Kan dere ikke bare godta det hvis dere får det?
Har kjempe mange og er faktisk stolt av dem, du er da ikke 14år lengere...
Strekkmerker er merker for livet, men di er verdt det på mange mulige områder!

Forfengelighet passer seg ikke helt mener nå jeg...

Kommer de så får de komme. Har noen på innsiden av lårene etter rask vekst i barneåra.
Men - blir jo sjeleglad om jeg slipper unna. Har ikke all verdens selvtilit fra før og skjemmer meg nok som det er.
Men det skal ikke sette demper for vår drøm som familie.

Jeg aksepterer jo at kroppen blir forandret etter en graviditet.. Men synes fortsatt ikke det er stas med strekkmerker. Det er ikke sånn at jeg tenker så mye over det, men kunne godt vært de foruten. Var ikke så veldig morsomt å få puppene fulle av rosa og lilla striper som 18-åring. Jeg kan godt skjønne at folk blir frustrert over masse strekkmerker, selv om de absolutt er verdt det! For mange tar det nok tid å vende seg til kroppens forandringer, og i den prosessen mener jeg det må være lov til å klage litt. Kanskje for å få en bekreftelse på at man ikke er så verst lilevel :-)

altså, for det første: Det ligger ganske naturlig i oss kvinner å ville føle seg forfengelig syns nå jeg...
Og selv om strekkmerkene kommer fra noe fantastisk, så tror jeg ikke det er noen som ønsker seg det... jeg har ingen fra forrige graviditet, og er super fornøyd med at jeg slapp unna. Og håper så klart jeg slipper nå også, men kommer de så kommer de. Ikke akkurat verdens undergang, men jeg ville nok ikke gått rundt og vist dem stolt frem... Hadde nok gjort ganske mye for min selvtillit som er ganske liten fra før av..

Jeg skjønner godt hva dere mener.
Men strekkmerker er jo også bare ett tegn på at dere har fått barn også.
Eller sånn som meg som også har godt ned mange kg, og går fortsatt i bikini på sommern.
fordi jeg er stolt over og vise at jeg har blitt kvinne med skavanker.
men er er det sånn at dere kommer til og kjøpe dere kremmer og dilldall for og ungå det?

Kremer har vel ingen funksjon annet enn å tilføre hunden fuktighet og holde den elastisk. Ingen garanti ved de svindyre kliniske midlene. Så jeg kjøper en flaske babyolje og bruker den etter dusjen. En billig og grei måte å pleie huden på i vinterhalvåret også :)

Er ikke meninga og virke små rar på dette område, men dette er noe jeg altid har lurt på...hvorfor det er så viktig og prøve og ungå dette

Jeg har strekkmerker både her og der jeg :) Men bryr meg ikke noe særlig om det gitt, men jeg forstår at andre kan gjøre det. Alle er forskjelige og har ulikt syn på hva som er fint/ikke fint.

Jeg er noe overvektig, så jeg går ikke i bikini likevel :P

Forrige gang fikk jeg mye, var ikke sånn at jeg tenkte mye på det, men ble ikke glad for det heller for å si det sånn. Jeg sjenerer meg ikke på grunn av det, kan gå i bikini osv selvom. Om det hadde vært pågrunn av graviditet eller ikke. Mye av det har gått bort nå. Får jeg mer, så får jeg det. Men håper jeg slipper :p

Etter at jeg gikk opp 35 kg med vesla har jeg et helt verdenskart som strekker seg fra hofte til hofte. Verdenskartet bryr jeg meg ikke noe om, men forklet som kom etter fødselen derimot skammer jeg meg over.

Jeg fikk ingen sist, og håper jeg ikke får det nå heller... men kommer de så kommer de.

Etter at jeg gikk opp 35 kg med vesla har jeg et helt verdenskart som strekker seg fra hofte til hofte. Verdenskartet bryr jeg meg ikke noe om, men forklet som kom etter fødselen derimot skammer jeg meg over.

Mine strekkmerker fra forrige gang er ikke avskrekkende, og regner med å få flere. Men forkleet må jeg si meg enig i! Det var ikke gøy å få :( Skal spinke og spare til tummytuck om et par år, må bare bli ferdig med denne graviditeten + gå ned endel kilo først,......

Jeg er ikke noe glansbilde fra før og driter en lang marsj i om jeg får strekkmerker. Ikke det at jeg driter i utseendet, men får heller prøve å ta det igjen på andre måter.

Det er ikke det at det gjør noe om de kommer, men vil jo helst slippe da. Fikk heldigvis bare 3 småstreker over navlen sist gang, så satser på at det holder seg på det minimalet denne gangen også :)

A mark for every breath you took, every blink, every sleepy yawn.

One for every time you sucked your thumb, waved hello, closed your eyes,
and slept in the most perfect darkness.

One for every time you had the hiccups.
One for every dream you dreamed within me.

It isn't very pretty anymore.
Some may even think it's ugly.

That's OK.

It was your home.

It held you until my arms could,
and for that, I will always find something beautiful in it.

~ Cassie Fox

Syntes det er så flott!! :)
Jeg har selv mange store strekkmerker fra mitt første barn.

Back
Topp