Strekkmerker

niandi

Betatt av forumet
Noen plages ikke i det hele tatt, mens andre får i bøtter og spann. fikk et råd av en veninne i dag om å forberede huden allerede nå på hva som kommer. bruk peeling i dusjen 2-3 ganger i uka, for å forberede huden, øke blodsirkulasjonen og gjøre den sterkere. vær flink med å smøre med en god fuktighetskrem for å gjøre huden mer elastisk. Dette kan virke forebyggende mot strekkmerker som kommer av at huden strekkes, men ikke på strekkmerker som kommer av hormoner. Flere som har råd eller erfaringer ang dette?

I forrige svangerskap kjøpte jeg en krem som skulle forebygge strekkmerker, men jeg brukte den aldri. Jeg fikk ingen strekkmerker uansett. Så jeg tror ikke på sånt.. Jeg tror heller det kommer ann på hvordan type hud man har. Noen har lettere for og få strekkmerker enn andre.

Absolutt! Jeg har både smurt og ikke smurt, det nytter ikke. Jeg har strekkmerker både på brystene, magen og sidene..

Hilsen Zebraen..

Tror det er genetisk, samme hva man gjør. Jeg har gått igjennom et svangerskap, veid 123 kg og gått ned 44 kg til nå og har ikke et eneste strekkmerke på kroppen feks, og aldri gjort noen verdens ting.

Tror ikke man kan forebygge strekkmerker.. Det har med hormoner å gjøre.. Smurte meg med alskens oljer, men bare juks og fanteri.. Fikk de første strekkmerkene da jeg var 6-7 mnd på vei m jenta mi. Magen min ble til slutt helt FULL av strekkmerker... Heldigvis blekner de med årene, men jeg har heldigvis aldri hatt helt mørkerøde/lilla tykke som noen får...:)

Jeg smørte meg med Coconut butter fra Bodyshop som skal være bra mot strekkmerker forrige svangerskap.Umulig og si hvordan resultatet hadde vært uten men følte at det hjalp . Jeg er nesten fri for stekkmerker bare bittelitt på ene siden av magen og det innbiller jeg meg skjedde når jordmor strevde med å dytte ut lillegutt ...:)

Bruker den kremen på nytt nå :)

Jeg smørte sjelden og endte opp med noen ytterst små og få strekkmerker sist svangerskap :) på lår, bryst og hofter har jeg strekkmerker etter puberteten :p

jeg smurte meg og jeg ser faen ikke ut!!
det er genetisk! alle eksperter sier det! HVIS det var noe som ga sikker virkning så hadde det vært kjent!!

Jeg smurte meg med den fra bodyshop sist gang, og magen er dekt av strekkmerker. Er nok genestisk som flere skriver, men der skader jo ikke å smøre.

I de andre svangerskapene kjøpte jeg sykt dyre strekkmerkeoljer og smøre meg for harde livet. Jeg har magen full av strekkmerker likevel  
Det har nok noe med hudtype og gener å gjøre.... 

Jeg smurte meg med dr greves strekkmerkekrem etter hver dusj forrige gang og fikk ett lite ett på ene siden :) følte huden ble så tørr uten når den var så strekt og den klødde så tror nok jg hadde klødd på meg flere hvis jg ikke hadde smurt :) min mor og søster har masse og de smurte seg aldri ;)

Det er et godt råd!
Men husk: ikke kast bort penger på dyre kremer.. Det er selve smøringa, den fysiske stimuleringa av huden som eventuelt kan hjelpe.. kremer når ikke ned i dypet der strekkmerkene dannes uansett.. :)
Jeg var flink å massere og smøre sist, hadde gigamage, men ikke strekkmerker.. Så jeg er vel heldig :)

Jeg smurte meg ikke med noe spesielt forrige svangerskap, bare vanlig bodylotion når jeg følte at huden var tørr. Fikk ingen strekkmerker, men det har heller ikke min søster eller mor fått. Tror det er genetisk om man får strekkmerker eller ikke, men å smøre seg med en god krem kan jo være et fint rituale. Babyen i magen vil jo etter hvert kjenne at noen stryker... ;)

nei, har ikke tro på de dyre kremene som lover gull og grønne skoger, men tror det kan være lurt å tilføre fuktighet, da stimulerer man jo blodsirkulasjonen samtidig, og barnet vil vel etterhvert kjenne det også:)

Jeg har en liten følelse av at enten går en Strekkmerker, eller så kommer de ikke..... Jeg fikk menge på magen, puppene, låra, rompa, og regner litt med å få like mange denne gangen. Men som sagt, jeg tror det kommer mer Ann på personen.

Jeg bruker den til Dr. Greve morgen og kveld. Om kvelden er det samboer'n min som smører, tror han synes at det er veldig koselig. :-) det synes ihvertfall jeg :-) og da blir jo mikronurket vant med hans hender også.. og ikke bare mine.

Jeg smørte sist fra dag 1 og fikk en hel haug med skjønne striper fordelt på magen!
Det er jo ikke negativt å smøre seg, men stripene oppstår i underhuden som er for dypt til at noen kremer kan trenge ned der.

Hvis det er noen trøst så er det snart 7 år siden jeg gikk gravid; hadde så tykke og brede strekkmerker at noen av de blødde! Og den dag i dag er de så usynlige i enkelte lys at man ikke ser et eneste ett. Tiden leger :)

TulleHøna skrev:
jeg smurte meg og jeg ser faen ikke ut!!
det er genetisk! alle eksperter sier det! HVIS det var noe som ga sikker virkning så hadde det vært kjent!!

Godt poeng! Det samme sier jeg; INGEN hadde hatt det hvis det fantes noe som garantert virket!

Back
Topp