Strekkmerker?

~Purpalicious~

Gift med forumet
Hva gjør dere for å unngå strekkmerkene?
Jeg smører meg med fetkrem, men ikke hver dag. Sist jeg gikk gravid smurte jeg
meg både morgen og kveld med fet krem og olje. Unngikk faktisk strekkmerkene,
men denne gangen kjenner jeg at jeg ikke orker. Men må bli flinkere sidne jeg
unngikk de sist.
Hva bruker dere?

Jeg bruker babyolje når jeg dusjer. Prøver å huske det hver dg men ikke så lett. Men har tenkt til å kjøpe en krem å smøre meg med litt ekstra på kvelden fremover nå, for det er jo nå huden begynner å strekkes.

Forskning viser at det ikke hjelper å smøre seg med kremer for å unngå strekkmerker, fordi kremer kun klarer å trekke inn i øvre delen av huden og strekkmerkan dannes i lag som ligger dypere. Så æ tar det knakanes med ro og smører mæ bare med bodylotion sånn som æ gjor før æ ble gravid =)

Smører meg med en fet krem ca. annenhver dag jeg. Men tror ikke det hjelper mot strekkemerker da, de kommer nok uansett denne gangen. Fikk ingen forrige gang, og da var jeg veldig sløv på å smøre. Nå smører jeg mest fordi huden på magen svir og klør, og kremen hjelper faktisk litt på det.

Mulig ett veldig dumt spørsmål, men ... Dere som har fått strekkmerker nå eller tidligere, gjør det vondt når de kommer? Jeg føler seriøst at jeg holder på å revne nå, men har ikke tegn til strekkmerker så langt.

Ingen vits å smøre for å unngå strekkmerker da de sitter dypere i huden enn hvor langt ned olje/krem når. Dette styres i stor grad av gener, altså arv. Så det er bare å titte på sine foreldre og krysse fingrene ;) Men for all del - magen klør jo når den vokser så det er godt å smøre for behagets del :)

Nei det gjør ikke vondt når de kommer..jeg fikk mange med både nr 1 og nr 2..de bare kom 

Har hørt så mye om de strekkmerkene. At det er hormonelt, at de sitter dypere enn kremer klarer å gå, at det er arvelig.

Vel, jeg smurte og smurte sist, med alt som var "bevist" å hjelpe, uten at det hjalp, så denne gangen tar jeg det med knusende ro :) 

De jeg fikk sist (over HELE magen), er der fortsatt, så tviler på at jeg legger merke til om det kommer flere.

Fikk ikke strekkmerker med noen av de to andre svangerskapene. Smurte meg meg body butter hver dag, men tror igrunn ikke det var det som gjorde det. For det sies jo at man ikke kan hindre dette da det er hormoner som gjør det. Men jeg tør jo ikke å la være, så smører meg hver dag denne gang også;)

Med førstemann fikk jeg strekkmerker på rumpen av alle ting. Fikk ingen med andremann, så vi får se nå.. Jeg smører meg hver dag etter dusjen, men det er fordi jeg har eksem, og hvis jeg ikke smører meg ser jeg ut som en ustekt kjøttkake.. hehe :)
Men som flere sier, strekkmerker kommer i det underste hudlaget, så for å smøre huden fra innsiden er det vel bare oljer som tran og vitaminolje som udos choise som gjelder..

Har også hørt at det er hormonelt og at det ikke hjelper å smøre med krem.
Men føler at jeg bør gjøre noe for å prøve å forhindre det!

Jeg har snakket med en kirurg (som er spesialisert innenfor hud og brannskader) om akkurat dette. Og han sier at det er ingen kremer som går så dypt ned til det andre hudlaget som strekkes.. Jeg smurte meg i forrige svangerskap uten hell, så jeg ble rimelig frustrert. Jeg dro og tok laser på strekkmerkene også for at de skulle bli mindre synlige, men bortkastet penger!! Som i dag vises de knapt, men når man blir eldre med slappere hud, blir det ikke like pent..
Jaja, man får ofret litt for disse nurkene:)

Smører meg hver kveld, men har jo i grunn så mange fra de to forrige sv.skap at litt flere neppe vil gjore den store forskjellen..

smører meg kun av og til. Fikk ingen de to andre gangene. Denne gangen har jeg hittil fått et lite på den ene puppen;) blir spennende å se om det kommer flere etterhvert, føler at magen kommer til å bli større denne gangen...

Fikk ingen sist, og har ikke antydning til noen enda heller. Ikke er jeg flink til å smøre heller, men som andre sier, det vil jo ikke hjelpe uansett. Håper jeg slipper unna nå også :)

jeg har også hørt at kremer ikke fungerer, men jeg smører meg hver kveld med body lotion bare for å ha gjort det, går an å prøve å forbeygge dem hvertfall tenker jeg=) det skader jo ikke uansett!=)

jeg tror strekkmerker er genetisk

Jeg tror veldig lite på sånne kremer og oljer.. Jeg burde vel ha smurt meg med bodylotion for å tilføre fuktighet, men det blir dårlig med det også. Fikk ikke strekkmerker forrige gang, bortsett fra puppene.. Ikke så rart siden de eksploderte 
Har noen strekkmerker på hoftene, men de er etter at jeg fikk hofter i puberteten :p 
Håper jeg slipper unna denne gangen også.

Jeg smører med dr.greves krem når jeg kommer på det, blir ikke daglig. Jeg var flink å smøre sist gang.. Fikk ingen strekkmerker på magen men fikk noen på fremsiden av låret og noen smp mellom beina helt oppe!  rar plass!!  Håper på lite strekkmerker denne gangen også, vertfall på magen..

Ingen vits i å smøre nei, det har ingenting å si ift å unngå strekkmerker!
Jeg hadde ingen strekkmerker sist, har studert magebilder så sent som i uke 39. Men da storeklumpen kom ut var magen full av de etterpå! Håpte jeg skulle slippe unna, men nei! Så denne gangen kjører jeg gjenbruk av fine strekkmerker ;-)

Med førstemann smørte jeg meg med A-krem, med 2 mann smørte jeg ikke meg i det hele tatt og ikke nå med 3. mann heller. Ikke ett strekkmerke på min mage. Min ene søster har masse strekkmerker, min andre litt og jeg ingenting...jeg takker og bukker for det:-)

Jeg har allerede vært stor og er dekket med strekkmerker fra under armene til knærne, men nesten alle er hvite nå. Alle kom når jeg gikk ned i vekt, dalte ca 35 kg på veldig kort tid uten at jeg vet hvordan. Trente ikke, spiste hva jeg ville, spilte dataspill hele natten og spiste frokost til barnetv.

Da hadde jeg også for det meste bare stor mage, mange som trodde jeg var gravid, så blir spennende å se om tidligere overvekt gjør at huden er "vandt" med å strekkes slik ;p

Back
Topp