Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ble fortalt gjennom hele første svangerskapet mitt at kremer ikke gjor nytte for seg, og at det ofte var arvelig.
Jeg smurte dog hver kveld, og angrer ikke på det. Det var sikkert ikke grunnen til at jeg ikke fikk strekkmerker - men hadde jeg fått skulle jeg slippe å tenke "tenk hvis jeg bare hadde tatt meg tid til å smøre.."
Og det skader ikke å smøre, så hvorfor ikke egentlig? ;)
Jeg brukte en fantastisk deilig olje fra Mama Mio. Litt dyr her til lands, men rimeligere hos f.eks feelunique.com!
Jeg smurte meg, men til ingen nytte... Strekkmerker all over the place! Magen så jo ut som et verdenskart til slutt Men det er ikke noe jeg skjems over, har jo trossalt bært fram to nydelige barn
Jeg smurte meg bare inn med babyolje, jeg. Tok det på før jeg gikk ut av dusjen og lot det trekke inn før jeg kledde på meg.
Fikk et par strekkmerker, men de syns ikke lenger.
Jeg tror egentlig at det er hormonelt, at det er lite man kan gjøre for å forebygge, men jeg turte ikke å ikke prøve :p
Trur åssa at det e litt arvelig, mi mamma har ikke fådd nånn strekkmerka ho har 3 onga.
å æ fikk heller ``ingenteng`` 2-3 svake stripe under naveln som ikke synes i det heile tatt.
men brukt krem. smort kvær kvell. strekkmerke krem fra apoteket :)
Jeg brukte kremer og olje sist gang. Strekkmerkene kommer etter uke 34.. Tror ikke kremene kan påvirke hudcellene så voldsomt, men det er mer behagelig hvis man smører med kremer for da kjenner du ikke så godt at det strekker. men uke 34 var "merkeuka" der.. Sukk..
tror ikke noe på de kremene.. strekkmerker kommer av hormoner..
jeg og venninna mi var like tynne, og hun la på seg over 20kg i sv.skapet og fikk ingen strekkmerker.. jeg la på meg 13kg og fikk en haug...
smurte meg ikke med noe som helst, fikk heller ingen strekkmerker.. eller jo, fikk noen sånne små, fargeløse som vistes når huden trakk seg sammen igjen, men de er helt borte igjen nå.. usikker på om jeg skal la være denne gangen også, eller om det er større sjans for å få de nå? noen som vet? :) det skal sies at jeg la på meg 30 kg sist.. håper det ikke blir like ille denne gangen:P
Fikk ingen strekk erkerivalen når jeg gikk gravid , men det kom noen få når jeg gikk ned rett etter fødselen... Skal sies att det tok ikke mange dagene før magen var "flat" igjen..
Jeg smurte magen med babyolje morgen og kveld :) Mest for min egen del.. :p Er overbevist over at det er hormonelt! Jeg fikk kun noen få merker etter fødselen da.. Håper det går slikt denne gangen også :)
(inne å sniker fordi jeg håper på å komme inn hit)
jeg har endel strekk merker fra før som jeg har fått pga rask vekt oppgang, så regnet med at jeg skulle få masse når jeg gikk gravid, men fikk ikke ett eneste ett og jeg gikk to uker over termin så rakk å få stor mage ;)
søsteren min fikk MASSE men de dukket ikke opp før uka etter termin.
tror dessverre det er sånn som mange sier, at det ikke er så mye å gjøre med, men magen blir jo strukket endel under graviditeten, så om du vil bruke penger på kremer så er det ikke feil å smøre seg :) egenpleie er viktig når man er gravid!
Jeg er en av de som mener at er man genetisk anlagt for å få strekkmerker får man det og at man ikke kan hindre det ved bruk av kremer. Jeg smurte ingenting i forrige svangerskap og fikk ingen strekkmerker heller.
Jeg skal kjøpe masasjeolje spesielt for gravide på helsekosten tenker jeg. Får lett strekkmerker av vektøkning (hadde et hopp på 4kg i høst=digre strekkmerker over begge hoftene), så skal prøve å forebygge hvertfall. Om det hjelper vet jeg ikke:)