Strekkmerker

lillesøster

Flørter med forumet
Jeg har fått noen røde merker på brystene. Kan det være strekkmerker mon tro? Får helt angst jeg, det ser ikke pent ut!!!

Hvordan er det med dere, har dere fått strekkmerker? Gjelder vel helst dere som har fått barn fra før. Jeg smører magen inn med olje fra L'occitane hver dag for å forebygge, lurer veldig på om det har noe for seg.... Noen erfaringer??

Det er vel strengt tatt hormoner som styrer det med strekkmerker, så det er vel sånn at det egentlig ikke hjeper med kremer etc. 
Men jeg gjør som du :P smører og smører;) 
det gjorde jeg sist og, og ikke ett eneste merke!! men var vel bare heldig. og da gikk jeg opp 25 kg, krysser fingrene denne gangen og.
Er nok mulig det kan være strekkmerker på puppa, men jeg vet ikke.. kan nok vær litt av alt.. kroppen er jo i høygir, og forandrer seg mye. Så kan jo satse på det bare er en overgang,mens kroppen forandrer seg ;) 

jeg har strekkmerker fra dsa jeg kom i puperteten på pupper og lår :-S de har ikke vert veldig tydelige, men ser nå at de på puppene blir mer synlige.det er nok uungåelig for meg å ikke få strekkmerker siden jeg allerede har.. men jeg har hørt av venninner at det å være brun skjuler de en del, om noen vil prøve selvbruningskrem..

Jeg aner ikke om det kan være strekkmerker eller ikke, og det er vel som andre sier her at strekkmerker er hormonelt. Når det er sagt så tenker jeg at det kan umulig skade å smøre med litt olje eller body butter ;) Og om et halvt års tid så kommer verdens beste premie og det vil gjøre alt verdt det :)

strekkmerkene kommer om de vil. uansett hvor mye du smører, dessverre!
har ei venninne som ikke hadde noen strekkmerker før timen før ungen var ute.. tror hun følte seg litt snytt!selv var jeg kjempe heldig og ikke fikk noen. men til gjengjeld fikk jeg noen på lår og bryster i puberteten... men de blir jo hvite etterhvert og nesten usynlig...

Strekkmerker kommer fordi huden blir strekt mye over kort tid og "rakner" i vevet. Det blir arr inni huden.

Men mye er genetisk.. Jeg smører uansett med olje, body butter, shea smør eller kakaosmør. Alt ettersom. Sist fikk jeg ETT strekkmerke på magen. Og det var mellom navlen og det gamle piercinghullet. Men puppene ble fulle av merker. Men de så jeg ikke før jeg sluttet å amme og huden sank sammen igjen..

husk å ikke bruke kremer med parabener dere som smører, det kan være hormonforstyrrende for fosteret!! bare et obs obs! :) jeg har både smørt og ikke smørt, ingen forskjell.

Enten det hjelper eller ei, så smører jeg puppene med mamamio boob tube, og magen med mamamio tummy rub stretch mark oil. Synes det er litt koselig å gjøre 'noe' for kroppen siden selve graviditeten ikke synes fysisk enda, men om det har noen hensikt? ikke godt å si ;)

squakky skrev:
Strekkmerker kommer fordi huden blir strekt mye over kort tid og "rakner" i vevet. Det blir arr inni huden.

Men mye er genetisk.. Jeg smører uansett med olje, body butter, shea smør eller kakaosmør. Alt ettersom. Sist fikk jeg ETT strekkmerke på magen. Og det var mellom navlen og det gamle piercinghullet. Men puppene ble fulle av merker. Men de så jeg ikke før jeg sluttet å amme og huden sank sammen igjen..

hehe, som om jeg skulle skrevet det selv! Kun ett kort et mellom navlen og det gamløe piercinghullet og noen søvfargete jeg så på puppene da de reverserte fra D til A igjen.. Men jeg smurte kun med vanlig bodylotion..fordi jeg synes det var behagelig og fordi jeg synes det hjalp litt når det begynte å "strekke".. Mange jeg kjenner har fått strekkmerker så det monner tross dyre kremer og ivrig smøring, så slike kremmer har vel vist seg også i forsøk å ha liten eller ingen effekt.. Det hele styres av hormoner og arvelig elastikk i huden ;)

Jeg har heller ikke tro på at kremer hjelper mot strekkmerker, men jeg smører mage og pupper med anti-strekkmerke kremen til Biotherm. Jeg hadde aldri kjøpt den selv, men jeg har fått den av en venninne i gave og synes at det er så koselig at hun tenker på sånt.

Ellers bruker jeg oljen til Ole Henriksen med lavendelduft på hele meg. Den er fantastisk deilig etter en varm dusj, og veldig deilig å bruke som massasjeolje. 

Jeg får begynne å smøre puppene og for å se om det hjelper. Selv om jeg eeeegentlig ikke har mye tro på disse kremene/oljene. Men hva gjør man ikke.... kanskje det hjelper litt å "smøre innenifra" med tran? :) Merkene sitter så langt oppe at det vil vises godt i både bikini og en halv-utringet topp. Arrg...

Hele forrige svangerskap smørte jeg kroppen hver eneste dag, opp til flere ganger om dagen for å unngå strekkmerker. Noe som hvertfall er sikkert er at no strekkmerkekrem eller strekkmerkeolje fungerer IKKE! Her har jeg fått strekkmerker på brystene, magen, hoftene og innsiden av lårene. Har aldri vært flau over dem eller skjemtes, da de ikke er så ille og jeg har tross alt født et barn!

Jeg har masse strekkmerker etter tidligere graviditeter, de er helt lyse , men ser ikke ut..

Men jeg har hørt at hvis man får lett strekkmerker er det fordi huden er lite elastisk, og som en trøst kan man tenke at når man blir eldre så vil man ikke få så mye rynker som de med elastisk hud

Min mor og mormor fikk masse strekkmerker også, men har hud glatt som en baby. Så jeg håper jeg har arvet de genene. Strekkmerker kan skjules under klærne, det kan ikke ansiktet, hehe

jeg fikk mitt første barn da jeg var 22, smørte krem, men ikk alikevell merker til over navelen.
De går aldri bort mer, blir bare litt lysere i farge, nå 10 år senere, har jeg dem fortsatt og magen vokser, så de begynner å vise litt mer igjen.
Ingenting vi kan gjøre med det, men tenk at det er verdt det!!

Back
Topp