Strekkmerker....

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Når er det vanlig at strekkmerkene kommer ?? Herregud jeg vil virkelig ikke ha de altså, får helt hetta av tanken, føler nesten livet mitt er over om jeg er av den som blir verst rammet. Ikke for å virke grunn altså, men jeg HATER strekkmerkene jeg fikk i puberteten, og jeg sliter virkelig nokk fra før med bikini greiene!..  Min mor, har MANGE, og jeg har hørt at det er arvelig. Kanskje det hjelper og spise sunt og ungå å legge på seg mer, slik at barnet kan vokse der jeg har hatt unødvendig flesk :p Uff, jaja... ! :p Ikke bli sure, jeg elsker og gå gravid og alt det der, men de merkene er noe jeg fint kan klare meg uten ! .. 

Den siste uka har det kommet flere og flere for hver dag til meg. Er bare sånne småe, men fortsetter de å komme i denne farta, frykter jeg at det kan bli en del :-(

Jeg har fått et par ved ribbeina på begge sidene.. er ikke særlig morsomt, men lite man kan gjøre med det

Trodde jeg skulle slippe unna siden jeg har smørt meg hver dag, men det er visst ingenting som kan forhindre det

Jeg har også smørt hver dag med jordnøttolje, eg er 26+2 dager påvei idag, har enda ikke fått noe merker på magen (som jeg ser), men det har alt kommet noen ved brystvortene.... Hadde vært takknemelig hvis det holdt seg med det:-)

Jeg fikk strekkmerkene på magen fra uke 28-29... (i forrige svangerskap). Har strekkmerker fra puppene og hele veien ned til bak knærne mer eller mindre.

Fikk også strekkmerker under fødselen. Vet også om folk som har fått strekkmerker etter fødsel...

Var supernøye med smøringa sist, men hjalp ikke noe. Smører nå også, men det er mest for eget velbehag ??

Jeg er nå i uke 25, og har enda ikke fått noe strekkmerker :) Sitter egentlig å bare venter på de jeg :p Har heller ikke fått så stor mage enda. Liten mage, med en veldig aktiv liten gutt <3

Jeg fikk på magen fra rundt 30 sist. Under/etter fødsel fikk jeg på mer på magen, og en del på lårene;/

Hvorfor kommer mange av strekkmerkene under fødsel? Ser ikke helt logikken i det, da magen blir mindre når vannet går, ?? :) 

Jeg fikk ikke så mye sist og de jeg fikk ble skjult av trusenkanten og bleknet veldig etter fødsel :)

Denne gangen kom det noen høyt oppe på magen tidlig, før jeg fikk noe særlig mage. Smører det samme denne gangen...

Synes å ha hørt at det er hormonelle grunner til å få strekkmerker, så hjelper ikke så mye å smøre i så fall....

Jeg fikk strekkmerker i det første svangerskapet mitt. Da kom de når jeg var en uke over termin :P  Da var jeg en smule irritert ;)  Andre svangerskapet kom det ikke flere. Så får se nå da. I det tempoet denne magen vokser så ser det ikke lyst ut ;)

Strekkmerker er nok noe som enkelte får, og noen andre ikke. Mammaen min har født 4 barn, og har ikke ett strekkmerke :S   Og jeg fikk det med min første liksom.....!!!

Huff, ja SKREKKMERKER... hehe.. :p Hadde man bare kunne fixet de i senere tid på en eller annen måte, skulle jeg ikke sett SÅ svart på det, men med tanke på at det ikke er noe ovehodet som fjerner de, synest jeg det er ganske kjipt... :/ ..... ... Håper teknologien ordner noe lurt noe fremover mot akkurat dette. 

Men hva med sprengte blodkar forresten? Det har jeg mange av, og jeg vil påstå det er like stygt. Har faktisk fått et på hoften etter jeg ble gravid nå... !!! Å for ikke å snakke om de jeg har på låra!.. Æsj... ! Gleder meg til å trene hardt og ta sol igjen, kanskje det hjelper litt da vertfall, vertfall mot cellulitter, er det og noe man får fler av under svangerskap?? .. :S

marley88 skrev:
Hvorfor kommer mange av strekkmerkene under fødsel? Ser ikke helt logikken i det, da magen blir mindre når vannet går, ?? :) 

det dær skjønner ikke jeg heller?;) er det mulig?

Er i veke 26 no, og enn så lenge har eg ikkje fått noko - smører kvar dag, men reknar med at dei kjem til slutt. Mamma har ingen, så er jo lov å håpa... Men magen min poppar meir og meir ut for kvar dag, så trur nok det kjem snart.

mp86 skrev:

marley88 skrev:

det dær skjønner ikke jeg heller?;) er det mulig?

Folk som slanker seg veldig mye og  fort kan jo også få strekkmerker da. Virker jo da som det er når huden strekker seg / trekker seg tilbake veldig raskt at de kommer. ;-)

Har litt etter førstemann. Fikk vite av jordmor at smøring ikke hjelper. Er men anlagt til å få dem, så kommer de selv om man smører. Fikk på denne tiden sist gang og da smørte jeg. Denne gangen har jeg ikke smørt og har ikke fått noen nye enda.

Har hørt det ikke hjelper og smøre, men jeg velger likevell og leve i troen og smører både morgen og kveld med både oljer og kremer, da har vertfall jeg gjort ALT jeg kan !! :) Ellers tar jeg omega 3 både morgen og kveld, og sørger for og få i meg mye vann. Pluss at litt massasje og kos skader jo uansett ikke, tvert i mot, det at huden på magen får bedre sirkulasjon må jo hjelpe på NOE tenker nå jeg da... :) Kroppen trenger jo litt ekstra omsorg nå når den skal vokse seg stor, fuktighet er vell uansett bare bra ? :) 

Regner med merkene kommer ganske snart uansett hva jeg gjør, man får heller satse på super elastiske gener da !! ... :) 

jeg er utdannet hudterapeut, og kan bekrefte at det ikke hjelper å smøre huden mot strekkmerker ..det som skjer når du smører huden er at den blir mykere, noe som gjør det mindre ubehagelig for huden å bli strukket. men om man får strekkmerker eller ikke avvhenger veldig av hormoner, arv og hudvev (hvor sterk og tykk din egen hud er).

personlig synes jeg strekkmerker fra svangerskap bare er fint, selvfølgelig til en viss grad, det er jo noen som er uheldige og får ekstremt dype og synlige strekkmerker. men det er jo tross alt et barn vi bringer til verden, så litt strekkmerker gjør da ingenting!;) 

Back
Topp