Strekkmerker!!

Tussilago skrev:
Med veslejenta mi brukte jeg to kremer fra l'occitaine. En som heter mom and baby-balm og en med mandelekstrakt som jeg ikke husker hva heter i farten (kan det ha vært delicious tummy tro?) Uansett: 9 måneder og null strekkmerker! Og da mener jeg null. De sier at kremer ikke har noe å si og at det er genetisk betinget om man får strekkmerker eller ikke. Tull, sier jeg! Mamma har mye strekkmerker, tantene mine på begge sider også. Og jeg fikk altså ingen. Anbefaler disse kremene på det strekeste :)

Tusen takk for godt tips, bruker håndkrem i serien som er fantstisk god!! Så kanskje mom og baby-balm e like god ;)

jeg brukte de akkurat de samme produktene fra body shop sist gang jeg gikk gravid.. Jeg var heldig å slapp unna strekkmerkene, så kommer nok til å bruke akkurat det samme denne gangen også, selv om jeg egentlig ikke har helt tro på det.. =)

Strekkmerker kommer når lærhuden strekkes for fort og sprekker og desverre er det ingen kremer el. som kommer ned til lærhuden så ingen slike kremer hjelper. Men det er jo ikke noe problem å smøre seg uansett :P

mammamoren skrev:
Tussilago skrev:
Med veslejenta mi brukte jeg to kremer fra l'occitaine. En som heter mom and baby-balm og en med mandelekstrakt som jeg ikke husker hva heter i farten (kan det ha vært delicious tummy tro?) Uansett: 9 måneder og null strekkmerker! Og da mener jeg null. De sier at kremer ikke har noe å si og at det er genetisk betinget om man får strekkmerker eller ikke. Tull, sier jeg! Mamma har mye strekkmerker, tantene mine på begge sider også. Og jeg fikk altså ingen. Anbefaler disse kremene på det strekeste :)

Tull er det ikke!!! Men du var heldig som ikke fikk det da.... ;)

Nei da, jeg vet det ikke er tull. Relativt stø i biologi og genetikk, men pussig er det i alle fall. Hvis det er så genetisk betinget at ingen ting hjelper og har man anlegg for strekkmerker så får man det uansett, så er det jo rart at jeg ikke fikk noen... :)

Jeg smurte meg hver dag med shea body butter og jeg fikk strekkmerker men de var heldigvis svake. Vises kun i visse vinkler.
De sier en kan smøre innenfra med å spise omega-3 og diverse. Å smøre utenpå har visst ikke den største effekten men det var utrolig koselig å smøre den voksende magen og huden strekkes jo så det er jo behagelig også. :-)

Jeg bruker å si dette jeg: hva gjør vell strekkmerker, da mann får verdens fineste gave på jord, da bryr man seg egentlig ikke om strekkmerker. jeg har hele magen full, men ville ikke byttet bort de, for prinsen min :)

SF100808 skrev:
Jeg bruker å si dette jeg: hva gjør vell strekkmerker, da mann får verdens fineste gave på jord, da bryr man seg egentlig ikke om strekkmerker. jeg har hele magen full, men ville ikke byttet bort de, for prinsen min :)

Det er helt sant, og de fleste sier det... :) Men alikevel kommer den dagen en skal ta på seg bikini første sommeren, og for mange kommer tårene.. og en gruer seg gjerne i månedvis før sommeren kommer for at man skal vise seg for andre.. Det er jo en fantastisk grunn til at vi har strekkmerkene, men alikevel så er dette en ting mange sliter med.. Jeg har selv venninner som har så mye strekkmerker på magen at det ser ut så brannsår, de ville aldri byttet vekk barna sine for en plettfri mage, men det vil ikke dermed si at ikke de sliter med selvtilliten.. Noen av de kler ikke av seg om sommeren i frykt for hva andre skal si eller tenke, og det er kjempe trist! Det er lett å tenke at strekkmerkene er "kjærlighets tegn" der og da, men når bikinisesongen kommer så  glemmer mange det...

mammamoren skrev:
Shea body butter er en veldig god krem. Jeg smører med den, men har ikke tro på at det funker. Strekkmerker kommer fra underhuden, alle kremer trekker bare ned i overhuden og mulig mot lærhuden, men underhuden påvirkes ikke. Men klart butikkene selger strekkmerkekremer, det tjener de jo flesk på. Er nok stygt redd for at det bare er lureri og at det som hjelper mest er sunt kosthold med lite sukker for at ikke magen skal "sprenges" mest mulig, så den ikke vokser seg så stor. Noen har bedre tøyelig hud/underhud enn andre, er nok ikke så mye vi får gjort fra eller til! Sukk! emoticon

Sign, smører fordi det ikke kan skade. Men har ikke trua..

Muffen23 skrev:
SF100808 skrev:

Det er helt sant, og de fleste sier det... :) Men alikevel kommer den dagen en skal ta på seg bikini første sommeren, og for mange kommer tårene.. og en gruer seg gjerne i månedvis før sommeren kommer for at man skal vise seg for andre.. Det er jo en fantastisk grunn til at vi har strekkmerkene, men alikevel så er dette en ting mange sliter med.. Jeg har selv venninner som har så mye strekkmerker på magen at det ser ut så brannsår, de ville aldri byttet vekk barna sine for en plettfri mage, men det vil ikke dermed si at ikke de sliter med selvtilliten.. Noen av de kler ikke av seg om sommeren i frykt for hva andre skal si eller tenke, og det er kjempe trist! Det er lett å tenke at strekkmerkene er "kjærlighets tegn" der og da, men når bikinisesongen kommer så  glemmer mange det...

jeg skjønner det, og jeg ei som har absolutt har hele magen full, med tykke lange strekkmerker, men de er der bare, så jeg har hatt noen runder med meg selv og tenker at andre folk vet også at jeg har fått en baby, da jeg ser sånn ut over hele magen :)
men skjønner absolutt at noen ikke får selvtillit av det :)

Smurte med sheabutter stick fra Bodyshop sist jeg var gravid. Ikke for at jeg hadde troen på det, syntes bare det var godt å smøre magen.
Endte opp med strekkmerker bak på begge leggene, ellers ingen strekkmerker. ;)

Back
Topp