Strekkmerker!! Tips råd og erfaringer!

BabyMamma89

Blir kjent med forumet
Mange mener at strekkmerker er en del av det å bli mamma og i grunn så er det jo det. Noen bryr seg ikke i det hele tatt, mens andre skjemmes over tiger strekene.

1. Er det noen her som har begynt å få strekkmerker allerede?

2. Hvor har du fått strekkmerker?

3. Bryr du deg om strekkmerkene? Tankene deres.

4. Hva gjør dere for å forebygge strekkmerker?

5. Bilde om ønskelig :) (alltid gøy med bilder! tihi)

Kan begynne selv:

1. Har ikke fått noen synlige strekkmerker enda i dette svangerskapet.

2. Var kjempe heldig og ikke fikk noen strekkmerker på magen i det hele tatt i de to forje svangerskapene, kun noen små streker forran på lårene og noen på brystene, men disse kom ikke før jeg begynte å amme.

3. Nå er jeg kanskje litt den teite typen som har super mega stor skrekk for å få strekkmerker på magen og kommer nok til å gå litt i kjellern om det skulle skje, spesielt siden jeg har sluppet unna i de to andre svangerskapene og fordi jeg utenom graviditeten pleier å være ganske så godt trent og for å være helt 100 prosent ærlig, liker å vise meg frem og er stolt av kroppen min. Er redd jeg ikke ville være like glad i meg selv med strekkmerkene.
Puppene mine er jo blitt total katastrofe etter ammingen av to barn :arghh::arghh: men angrer alikevel ikke på at jeg fullammet begge når jeg først hadde mulighet til det, men har tatt meg noen år å akseptere "sal-taskene" :happy:

4. Smører meg med tjukk krem etter dusj og prøver å ikke klø meg så mye når jeg først begynner å klø. Passer også på at jeg ikke får tørr hud og drikker mye vann!
 
Har ikke fått noen nye enda dette svangerskapet. De jeg har fikk jeg etter termin med førstemann; noen på sideflesket og en del bittesmå under navlen.
Ser at de begynner å bli tydeligere nå, men de er fortsatt hvite, så lever i håpet om at de ikke skal sprekke opp mer.
Smører ikke med noe ettersom det ikke skal ha noe å si.

Helt ærlig så tenker jeg ikke over de lengre. Det var litt kjipt når de poppet frem, men nå 10 år senere er jeg så vant med de at de bare "Er der". Bortsett fra under graviditet og like etter er de knapt synlige. :)
 
Jeg har ikke fått noen strekkmerker i noen av svangerskapene. Puppene lever livets glansdager for tiden, men tipper de blir ganske slappe skinnposer når ammingen avtar. Den tid, den sorg... [emoji23]
 
Det er så genetisk betinget i tillegg til at mye av sprekkdannelsen skjer dypt nede i underhuden, der hvor ingen verdens kremer trenger inn, så de «mytene» har jeg kastet over bord for min del.
Jeg fikk ingen strekkmerker med førstemann, med nummer to kom de på magen dagen før hun ble født. Nå bryr jeg meg ikke. Ikke fått noen, men la de bare komme. Jeg har strekkmerker på pupper og lår også. Men jeg er heldig og har merker som er nokså lyse, så de sjenerer meg svært lite.
 
1. Ingen nye. Men det er sikkert fordi det ikkje er plass :rolleyes: Verdenskart på magen etter nr.1.

2. Mage og hofter under svangerskapet. Puppar og lår i puberteten.

3. Brydde meg eindel etter fødsel med nr.1, mest fordi huda på magen vart så innmari slapp. 18 år og hengevomb var ikkje så stas..men lærte meg å akseptere det etterkvart. Er uansett ingenting å gjere med.

4. Forebygging er nyttelaust. Dei kjem vist dei kjem.

5. Sjølv om eg aksepterar stripene mine, trur eg ikkje at det er internett-materiale :p
 
Ingen nye ennå. Men har noen fra tidligere og de kom siste uke før termin med nr2. Er hvite og fine til vanlig og nå har de fått soler seg litt og synes ikke særlig selv med voksende mage. Ingentin å gjøre noe med men hold huden fuktig, tipper det vil klø mer og kanskje oppleves mer ubehagelig om huden på magen er skikkelig tørr.
 
Tror jeg har fått noen nye på puppene. Men jeg er så bleik at de ikke syns. Har ikke fått noe på magen, fikk ikke det sist heller.
Om jeg får svære lilla eller røde strekkmerker så blir jeg ganske grinete. Misliker magen nok som den er. Men noen små hvite er ikke så nøye. Har masse på lår og rumpe fra før.

Jeg smører hele kroppen etter dusj, men det er mest pga kløe og eksem. Strekkmerkene kommer om de vil, uansett.
 
1. Ikke fått noen nye, enda :p

2. Fikk på innsidelår under puberteten. Noen små lyse på hoftene og ved navelen forrige graviditet, knapt synlige nå.

3. Lever veldig godt med de få jeg har, men håper selvfølgelig ikke på mange mørke på magen.

4. Ingen ting, men smører med vanlig fuktighetskrem etter dusj pga kløe.
 
Image1525867880.571024.jpg

Jeg har mine etter første mann og bruker dem igjen. Har ikke fått noen nye som jeg vet om.

Jeg er stolt av stripene mine og dem er et bevis på at jeg har bært liv i magen [emoji173]️

Når jeg var på mitt største var de flotte tigerstriper evt. Yggdrasil treet. En stund etter fødsel var de som et vissent epletre og nå begynner treet å få liv igjen :)
 
Sålangt ikke fått strekkmerker. Har ikke vært gravid før, så kan godt hende de kommer.

Har strekkmerker på lår og ymse fra puberteten, men de er ganske lyse.

Har og ganske små pupper, så hvis de blåser seg opp nevneverdig når jeg begynner å amme, så blir de sikkert morsomme i ettertid, men det får jeg isåfall deale med da.

Smører meg med krem for å holde huden myk, bare. Håper jeg har forebygd litt etter 10 år som bartender med ølmage, men ingen krise hvis det kommer noe merker på magen :happy:
 
Mange mener at strekkmerker er en del av det å bli mamma og i grunn så er det jo det. Noen bryr seg ikke i det hele tatt, mens andre skjemmes over tiger strekene.

1. Er det noen her som har begynt å få strekkmerker allerede?

2. Hvor har du fått strekkmerker?

3. Bryr du deg om strekkmerkene? Tankene deres.

4. Hva gjør dere for å forebygge strekkmerker?

5. Bilde om ønskelig :) (alltid gøy med bilder! tihi)

Kan begynne selv:

1. Har ikke fått noen synlige strekkmerker enda i dette svangerskapet.

2. Var kjempe heldig og ikke fikk noen strekkmerker på magen i det hele tatt i de to forje svangerskapene, kun noen små streker forran på lårene og noen på brystene, men disse kom ikke før jeg begynte å amme.

3. Nå er jeg kanskje litt den teite typen som har super mega stor skrekk for å få strekkmerker på magen og kommer nok til å gå litt i kjellern om det skulle skje, spesielt siden jeg har sluppet unna i de to andre svangerskapene og fordi jeg utenom graviditeten pleier å være ganske så godt trent og for å være helt 100 prosent ærlig, liker å vise meg frem og er stolt av kroppen min. Er redd jeg ikke ville være like glad i meg selv med strekkmerkene.
Puppene mine er jo blitt total katastrofe etter ammingen av to barn :arghh::arghh: men angrer alikevel ikke på at jeg fullammet begge når jeg først hadde mulighet til det, men har tatt meg noen år å akseptere "sal-taskene" :happy:

4. Smører meg med tjukk krem etter dusj og prøver å ikke klø meg så mye når jeg først begynner å klø. Passer også på at jeg ikke får tørr hud og drikker mye vann!

Har ikke fått strekkmerker. Jeg fikk på rumpa og på brystene med nr 1. Men var bare glad jeg ikke fikk på magen. Fikk ingen nye med nr 2. Nå er jeg som deg, akkurat like teit og like livredd for å få :p men jeg vil påstå jeg har ganske god sjans å få nå siden jeg har tvillinger inni der
Hadde ikke vært bekymra om det bare var en, me nå i uke 28 er jeg like stor som i slutten med en. Så jeg prøver så godt jeg kan å psyke meg opp til at magen vil bli ganske herja etter dette, med både strekkmerker og hengehud. Synes det er trist, fordi jeg i en alder av 35 har hatt helt flat mage. Nå vil jeg altså miste den. Jeg smører meg med bio-oil flere ganger til dagen. Vet at de fleste sier at ingen kremer hjelper, men da har jeg iallefall prøvd :) smerte magen med feit krem de to andre gangene også.
 
Vis vedlegget 257223

Jeg har mine etter første mann og bruker dem igjen. Har ikke fått noen nye som jeg vet om.

Jeg er stolt av stripene mine og dem er et bevis på at jeg har bært liv i magen [emoji173]️

Når jeg var på mitt største var de flotte tigerstriper evt. Yggdrasil treet. En stund etter fødsel var de som et vissent epletre og nå begynner treet å få liv igjen :)
De så ikke så ille ut dem der da [emoji4] og den fine baby magen da [emoji7][emoji7]
 
Har ikke fått strekkmerker. Jeg fikk på rumpa og på brystene med nr 1. Men var bare glad jeg ikke fikk på magen. Fikk ingen nye med nr 2. Nå er jeg som deg, akkurat like teit og like livredd for å få [emoji14] men jeg vil påstå jeg har ganske god sjans å få nå siden jeg har tvillinger inni der
Hadde ikke vært bekymra om det bare var en, me nå i uke 28 er jeg like stor som i slutten med en. Så jeg prøver så godt jeg kan å psyke meg opp til at magen vil bli ganske herja etter dette, med både strekkmerker og hengehud. Synes det er trist, fordi jeg i en alder av 35 har hatt helt flat mage. Nå vil jeg altså miste den. Jeg smører meg med bio-oil flere ganger til dagen. Vet at de fleste sier at ingen kremer hjelper, men da har jeg iallefall prøvd :) smerte magen med feit krem de to andre gangene også.
Ja da skjønner du hva jeg mener [emoji23] hatt flat og fin mage hele veien jeg også, og er snart 30. Magen ble like fin igjen etter begge svangerskapene, og for å si det selv, så ble den smashing med litt trening og godt kosthold oppå toppen. Har vært så vant med fin mage at jeg blir dårlig av tanken på å miste den [emoji23] veit det er drit teit, men det er ihvertfall ærlig.
 
Ja da skjønner du hva jeg mener [emoji23] hatt flat og fin mage hele veien jeg også, og er snart 30. Magen ble like fin igjen etter begge svangerskapene, og for å si det selv, så ble den smashing med litt trening og godt kosthold oppå toppen. Har vært så vant med fin mage at jeg blir dårlig av tanken på å miste den [emoji23] veit det er drit teit, men det er ihvertfall ærlig.
Skjønner deg VELDIG godt !! :p vi får være teite sammen ;) ❤ men du kan i det minste trøste deg med at du ikke skal ha tvillinger :laughing005
 
1.
Har noen gamle på hofter og lår. Aldri fått på magen.

2.
Se svar 1.

3.
Så lenge jeg er vinterblek synes de ikke. Og om jeg glimter til og får litt farge en gang i blant, glemmer jeg dem likevel:)

4.
Ingen forebygging.

5.
Å ta bilde ble for mye tiltak:)
 
Ingen strekkmerker enda, ikke med nr 1 heller. Men har noen gamle på lårene som kom før svangerskapene.

Tror jeg ikke hadde tatt det så tungt om jeg fikk noen heller, de blir jo ganske usynlige etter en stund likevel. :)

Ingen spesiell forebygging, utenom å smøre magen når jeg kommer på det. Men det er mest for å få litt fuktighet.
 
Ingen med forrige og ingen nå :)
 
De så ikke så ille ut dem der da [emoji4] og den fine baby magen da [emoji7][emoji7]

Dem er bleke enda. Skulle sett dem rundt oktober november 2016. Da var dem knall rosa og større :)
 
1. Er det noen her som har begynt å få strekkmerker allerede?

2. Hvor har du fått strekkmerker?

3. Bryr du deg om strekkmerkene? Tankene deres.

4. Hva gjør dere for å forebygge strekkmerker?
1. Ja
2. Mage og lår
3. Litt, men jeg synes ikke nødvendigvis de er stygge. Og så er påkledd utseende viktigere enn avkledd for meg. (Så jeg er mindre glad i rare bulker.)
4. Ingenting, jeg tror ikke at de kan forebygges, men at det spørs hvilken hudtype du har. Noen ting her i livet kan man gjøre noe med, dette er ikke en av dem.
 
Forresten, de jeg har er kanskje sikkert gamle, så da må jeg korrigere nr 1. :)
 
Back
Topp