Strekkmerker som klør!!!!!!!

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Er det noen her inne som har samme problemet? Jeg holder på å bli gal...! Har fått noen kjempelekre strekkemerker på magen og de klør så intenst at jeg ikke vet hva jeg skal finne på... Noen som har noen tips eller må jeg pakke inn henda i grytevotter på natta? :p
 
Jaaaa, har samme problemet :p Må bare smøre med feit krem, har ikke noe annet tips, jeg... Spesielt etter dusjing, sånn at huden på magen får umiddelbar fuktighet etter kontakt med såpe.
 
Har du olje? Jeg smørte meg med kakaosmør og kakaoolje om hverandre. Fikk aldri strekkmerkene da, for disse skulle virke forebyggende og fiksende!


-- tasting fra mobil --
 
Jeg er absolutt ikke flink nok til å smøre, men jeg har både olje og fet krem, så må bare begynne å kline inn magen med det hver dag :) Takk for tips :)
 
Er nok bare å smøre seg på harde livet, ja! Jeg har ikke fått noen nye, men sliter litt med at de gamle på magen klør :eek:
 
Mhm! Vært alt for dårlig til det, kjenner jeg :p Såpass? Det er kjedelig da!
 
Jeg fant en olje på Vita som er veldig deilig - Bio oil. Den skal visst hjelpe mot strekkmerker. Jeg har ikke fått det, men har klødd en del på magen, og da har den hjulpet. Dessuten smører jeg meg med en Body shop-olje når jeg har dusjet - mens jeg ennå er våt - syns det trekker godt inn i huden da!
 
Ej klødde veldig på sidene, he ikke fått noke strekkmerke da, men he smørt mej me body butter fra body shop:) kokoslukt:) den e i tillegg knall god lukt på:)
 
Og der våknet man kl. 6 med så vanvittig kløe at det bare er å glemme å få lagt seg igjen... Skjønner ikke hvordan jeg skal kunne gå 4 uker til sånn her...
 
Huff,dette hørtes ikke noe godt ut:( har ikke vært borti,så har ingen tips dessverre..kanskje jordmora har?
 
Klør heldigvis bare på magen under navlen hvor strekkmerkene sitter...! Vet jeg må ringe føden asap hvis det begynner å klø i henda eller under føttene... Må snakke med jordmor på mandag og høre om hun kan tipse om noe... Ingenting som hjelper...!
 
Jeg klør på magen jeg også, men har ikke noen strekkmerker. Hjelper a smøre og gå med bar mage faktisk.
 
Litt dårlig bilde, men er ilrød og hoven og resten av strekkmerkene mine er mørke lilla, så tydelig at det ikke er sånn de egentlig skal være... Blir ikke bedre av å smøre...
 

Vedlegg

  • 1366560367733.jpg
    1366560367733.jpg
    38,7 KB · Visninger: 29
Litt dårlig bilde, men er ilrød og hoven og resten av strekkmerkene mine er mørke lilla, så tydelig at det ikke er sånn de egentlig skal være... Blir ikke bedre av å smøre...
Ja, det så virkelig ikke noe godt ut. Har du tatt det opp med lege? Her må det vel litt sterkere midler enn fuktighetskrem til? En mild kortison kanskje? Jeg har litt eksem, så jeg har brukt litt kortison gjennom hele graviditeten. :) men tror jeg ville forhørt meg med lege. Tro meg - jeg vet hvor fælt det er å klø seg i hjel :/
 
Ja, det så virkelig ikke noe godt ut. Har du tatt det opp med lege? Her må det vel litt sterkere midler enn fuktighetskrem til? En mild kortison kanskje? Jeg har litt eksem, så jeg har brukt litt kortison gjennom hele graviditeten. :) men tror jeg ville forhørt meg med lege. Tro meg - jeg vet hvor fælt det er å klø seg i hjel :/

Jeg skal til lege om 45 minutter :D Vært bedre i natt, men har blitt blemmer og greier...! Redd jeg kanskje er i ferd med å få brennkopper eller lignende (hatt det før), så blir spennende å se hva hun sier! Får man bruke kortison under svangerskapet...??
 
Tror kortison er ok utvortes om man har behov. Bedre det enn å klø seg i hjel ;) men hør med legen. Brennkopper er jo ikke så morro. Da blir det jo penicillin og hele pakken. Håper du får noe hjelp :)
 
Tror kortison er ok utvortes om man har behov. Bedre det enn å klø seg i hjel ;) men hør med legen. Brennkopper er jo ikke så morro. Da blir det jo penicillin og hele pakken. Håper du får noe hjelp :)

Okai :) Ja, spent på hva hu har å komme med :p Blir ihvertfall tur på apoteket å kjøpe hvitvask og eurax etterpå :p Takk :)
 
Jeg skal til lege om 45 minutter :D Vært bedre i natt, men har blitt blemmer og greier...! Redd jeg kanskje er i ferd med å få brennkopper eller lignende (hatt det før), så blir spennende å se hva hun sier! Får man bruke kortison under svangerskapet...??
Gud, det så utrolig vondt ut. Spennende å se hva legen din sier. Lykke til :)
 
Back
Topp