Strekkmerker (skrekkmerker?)

*KristineS

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som vet om noe for å forebygge strekkmerker?
Har hørt om en krem på apoteket som man skal smøre på magen morgen og kveld, men funker slike kremer? Noen som har prøvd? Kan man bruke vanlig body lotion?

Joda, men problemet med strekkmerker er at det er underhuden som sprekker. Da hjelper det lite å smøre. strekkmerker kan være arv også. Men å skrubbe huden godt med sånn skrubbhanske og så en fet krem hver dag, så har man hvertfall gjort sitt for å prøve å forhindre det;)

Så skrubbehanske og fet krem er hemmeligheten hehe=) Da driter jeg i krem til ti tusen for 2 ml ;)
Mamma har ikke strekkmerker, så mulig jeg får sneket meg unna jeg også;)

Om man får strekk merker er hormonelt dessverre :mad: Noen får det selv hvor mye de smører, men å smøre kroppen etter dusj eller bruke litt babyolje hjelper kanskje litt på. Jeg fikk ingen strekkmerker på magen sist jeg gikk gravid og jeg smurte bare etter dusj.... Haddde ei vennine som var super ivrig med den smøringen og dessverre sprakk hun over hheeeeeele magen... =(

jeg har ikke gjort noe for å forebygge...har to barn og ingen strekkmerker... Tror absolutt det er arvelig betinget...hormonpåvirkning og hvilke hudtype man har... (desverre)

Det er bare godt å smøre en voksende mage, særlig navlen kan bli vond når den strekkes, og er huden mykere er det godt. Jeg måtte smøre med aloe vera for å dempe strekkevondten der (mulig pga et 16år gammelt arr der..).

Ellers er det nok som de andre sier her, hormonellt betinget. Er endel som har fått strekkmerker fra p-pillebruk f.eks. Noen slekter har ingen av jentene strekkmerker samme hvor store de har blitt i svangerskapet, mens andre ikke blir så store men får mange merker. Noen klarer seg hele svangerskapet, og brått under fødsel så spretter de frem.
Men det er ganske godt å smøre huden og holde den myk allikevel :)

Så det kan være greit å smøre, men det vil ikke hjelpe mot akkurat strekkmerkene.. hmm, jaja, får håper jeg arver magen til mamma da=)

Magen min ser ut som verdenskart etter 2 graviditeter. Mamma har ikke strekkmerker, men både jeg og min søster har strekkmerker. Har brukt den kremen fra apoteket som er fra Dr.Greve, mens min søster brukte vicky sitt og det hjalp lite synes jeg. Kanskje hadde vi fått enda mer strekkmerker om vi ikke hadde brukt kremer?

Men jeg kjenner mange som ikke har strekkmerker etter flere svangerskap.
Smør deg hver morgen og kveld og sats på at gener vil spille en stor rolle ;)

Back
Topp