Strekkmerker ! Opperere?

Lillesooolstråle

Forelsket i forumet
Jeg er så forferdelig redd for å bli full av strekkmerker på magen! Det er nok den eneste plassen jeg ikke har strekkmerker nå. Fikk masse strekkmerker når jeg var i puberteten, og sliter veldig psykisk med det. Kommer til å bli HELT kunst om jeg får noen på magen. Er det noen som vet om noe jeg kan gjøre for å forebygge? Og er det noen som vet om det går Ann å operere vekk strekkmerker?

Det er litt omstridt det der med strekkmerker. Noen mener at en kan forebygge det med å smørre magen med gode kremmer (finnes til og med egne strekkmerke kremer på apoteket), mens andre mener det er arvelig og ligger i familien.

Eg smurte meg no for sikkerhets skyld inn med kremmer gjennom hele svangerskapet (hjelper jo kansje litt mot strekkmerker om huden er mer tøyelig og myk). Brukte en god fet en fra Bodyshop! Eg fikk ingen strekkmerker. Lykke til :)

Det er nok vanskelig å få de helt vekk.. All behandling er uten garantier har jeg lest. Men sol hjelper mye på mine :) blekes og vises nesten ikke lenger :) og når man er gravid heter det æres merker :)

Jeg er ikke sikker på hva man kan gjøre med strekkmerkene i ettertid, men du kan jo prate med legen din om det?
Jeg smurte meg også inn hele svangerskapet sist, men helt på slutten fikk jeg noen strekkmerker allikevel. Heldigvis har de blitt blekere og jeg bryr meg ikke så mye om det. Men forstår at det kan være vanskelig om du sliter med selvbildet rundt det.

Jeg synes du skal smøre som bare det, er jo verdt et forsøk, også synes jeg du skal prate med legen din om muligheter for å bli kvitt det senere :)

Jeg fikk en god del strekkmerker sist.. men de har bleknet da. Men kan jo se de.. men hjelper at jeg er bleik fra før, så syns de ikke så godt :-P Smurte magen hele forrige svangerskap, men fikk jo strekkmerker for det.. moren min har ingen!!.. Urettferdig! Skulle hatt samme hudtype som henne...

jeg smurte forrige svangerskap, og tenkte at det skader iallefall ikke! :)
Jeg fikk mange like vell. Nå viser de jo nesten ikke, og jeg tenker ikke over dem!
Mannen sa det så fint når jeg fikk de: Det er babyens første tegninger! <3
Liker de ordene så godt enda! :)

Det er godt å høre at alle som har fått strekkmerker, ikke bryr seg så mye ! Men håper virkelig jeg kan unngå det. Skal sause meg inn med kremer, å håpe på det beste :)

jeg smurte forrige svangerskap, og tenkte at det skader iallefall ikke! :)
Jeg fikk mange like vell. Nå viser de jo nesten ikke, og jeg tenker ikke over dem!
Mannen sa det så fint når jeg fikk de: Det er babyens første tegninger! <3
Liker de ordene så godt enda! :)
Åååå men det var jo så koselig sagt sa :)
Det skal jeg tenke på neste gang jeg ser strekkmerkene mine ;)

Jeg har ikke smurt meg ved mine forrige svangerskap.
Nå har jeg en blek sol rundt navlen :p (ser nesten ut som de sol-tatoveringene folk har rundt navlen bare i lyse trekkmerker i stede for blekk)
Vil tro at å smøre seg kan hjelpe litt, da er hvertfall huden mer tøyelig.
Men det er nok ingen garantier for at dt virker.

Åååå men det var jo så koselig sagt sa :)
Det skal jeg tenke på neste gang jeg ser strekkmerkene mine ;)

Jeg har ikke smurt meg ved mine forrige svangerskap.
Nå har jeg en blek sol rundt navlen :p (ser nesten ut som de sol-tatoveringene folk har rundt navlen bare i lyse trekkmerker i stede for blekk)
Vil tro at å smøre seg kan hjelpe litt, da er hvertfall huden mer tøyelig.
Men det er nok ingen garantier for at dt virker.
skal man smøre så er det viktig å gjøre det fra dag en. jeg begynte å smøre langt ut i svangerskapet med jentungen, og da spratt strekkmerkene fram. så sluttet jeg, og det kom ikke flere :)

skal man smøre så er det viktig å gjøre det fra dag en. jeg begynte å smøre langt ut i svangerskapet med jentungen, og da spratt strekkmerkene fram. så sluttet jeg, og det kom ikke flere :)
Jeg er så dårlig på å smøre meg jeg, glemmer det ut som regel.....
Så jeg går for den gode kommentaren til mannen til Liol, at det er barnets første tegning :)

Jeg fikk strekkmerker da jeg var ung og gravid med første.
Ingen i familien har det, og selv om jeg smurte og smurte så fikk jeg det.

Er nok bare så enkelt at noen hudtyper er mer elastiske enn andre.
Og ja... det går jo an å operere strekkmerker om du er uheldig å få det. Jeg vurderte det, men ville heller på ferie enn å bruke 35.000 kr på bukplastikk... En ganske svær operasjon også, der de må lage ny navel etc....
det plager meg ikke så mye nå lenger. Jeg har fått barn, og tenker "sånn er det".

Selv om jeg synes det var kjipt å få, er det helt ok nå... med 2.svangerskapet fikk jeg ingen flere strekkmerker.
Har hørt at det er større sjanser å få strekkmerker når man er ung, fordi huden ikke er klar til å bli strukket...

Kanskje ikke oppløftene svar, men jeg krysser fingrene for deg og alle andre her at det ikke blir noen strekkmerker på oss :)

Back
Topp