Strekkmerkekrem?

juniskatt13

Betatt av forumet
Noen som har noen spesielle kremer å anbefale? Selv bruker jeg dr. Greve sin og cocoa butter fra body shop. Jeg vet at det sikkert ikke hjelper stort med kremer men skader ikke prøve :)

Strekkmerkekremer funker ikke. Ligger i genene (heeeeeldigvis for meg).Men jeg bruker body and silk fra bella b (mammakremmerke) på både mage og kropp. Er godt med en litt drøy krem når magen vokser og huden skal strekke seg så mye.

jeg må bare være ærlig på at kremer mot strekkmerker tror jeg bare er tull. vi mennesker har forskjellige hudtyper, noen sprekker opp og får strekkmerker, andre ikke...

Jeg bruker a-creme. Vet ikke om den funker da, brukte den under forrige gravidetet og fikk ingen strekkmerker:)) Så har et lite håp nå med ;)

Prøvde dr greve sin, men den luktet gammelt!! Usj, sånn innestengt skap!! ÆSJ, nei her brukes ikke noe. Bare vanlig fuktighet uten paraben..

SF100808 skrev:
jeg må bare være ærlig på at kremer mot strekkmerker tror jeg bare er tull. vi mennesker har forskjellige hudtyper, noen sprekker opp og får strekkmerker, andre ikke...

Tror jeg også. Uansett er det deilig å smøre kroppen inn i litt krem for å forhindre at man tørker helt ut snår alt vokser og strekker seg...

Om man får strekkmerker eller ikke har noe med hudens elastisitet å gjøre etter hva jeg har hørt. Jeg smørte meg ikke inn med noe i mitt forrige svangerskap, og fikk heller ikke et eneste strekkmerke. Men hvor fort magen vokser har nok og noe å si. 

Men om ikke kremene hjelper så er det hvertfall godt å smøre inn magen med krem :) Men jeg vet at noen bruker babyolje og. 

Strekkmerkene komme i underhuden, og ingen kremer kommer til der. Så mot strekkmerker er det nok ingen poeng å bruke disse kremene. Strekkmerker er hormonelt og muligens arvelig ja. Får bare krysse fingrene for at man slipper mest mulig unna :)

Men når huden skal strekkes såpass mye blir den lett tørr, som igjen fører til veldig ubehagelig kløe. Så sånn sett er det jo veldig bra å smøre seg :-)

Jeg har brukt hvetekimolje de to andre gangen og tenkte jeg skulle begynne å bruke den igjen snart ... Vet ikke om det har noe å si fra eller til, men har hvertfall ingen strekkmerker *bankibordet*

Den skal jo være fin å bruke etterpå også - OM en har fått strekkmerker :)

"Hvetekimolje er rik på E-vitamin, noe som gjør at oljen har en legende virkning og fungerer som en antioksidant. Oljen hjelper mot aldring og tørr hud, så vel som på ødelagte blodkar i huden. Den motvirker arrdannelse, og kan brukes for å forhindre at det dannes arr etter skader og operasjoner. Den kan også brukes mot arr etter alvorlige tilfeller av akne.

Hvetekimolje utvinnes fra kimen i hvetekornet"

ja det var det jeg trodde! Helt enig med at dr greve sin lukter møkk.. Har brukt baby olje i mange år nå, blir så god å myk av den:) kanskje bare fortsette å bruke det isteden:) Takk for svar ihvertfall!

Jeg bruker en olje fra Weleda som er beregnet til gravide for å forhindre strekkmerker, aner ikke om det funker da. Får bare krysse fingrene :)

Back
Topp