strekkmerke krem som virkeR?

Jeg brukte Tummy Honey butter(stretch mark solutions),og fikk bare noen få merker ved navlen....Men om det var kremen som gjorde aner jeg jo ikke,er jo ikke sikkert jeg hadde fått noen flere uten kremen heller.

Hei[:D]
Strekkmerker er og blir omdiskutert! Det man vet er at det er genetisk, og man regner med det har med hormoner å gjøre. Noen av oss er rett og slett mer disponert for det! Siden dette er så omdiskutert og man faktisk ikke vet sikkert om ekstra pleie av huden kan forebygge vil jeg anbefale deg å gjøre det. Hvis du du bruker en kroppspeeling et par ganger i uka og smører huden din godt morgen og kveld vil dette i alle fall hjelpe med å holde huden smidig og myk.. Når du bruker peeling skal du massere den forsiktig, ikke for hardt! Og et forslag er å bruke Weeleda sin svangerskapsolje. Masser den godt inn i huden din. Min erfaring med den er god!
Jeg er selv veldig disponert for strekkmerker. Fikk strekkmerker i tenårene ved vektoppgang. Med en gang jeg oppdaget jeg var gravid begynte jeg med ekstra pleie av lår, hofte, bryst, rumpe og mage (som beskrevet ovenfor). Jeg la på meg 35 kg og fikk ikke et eneste merke. Så ja, jeg tror det har en hensikt med peeling og smøring[:D] 
Finn ut av hva som er best for deg! Det er for enkelt å si at ingenting virker, men det finnes heller ingen superkur! Lykke til[:)]

Back
Topp