Strekk smerter?

Håpfullen

Blir kjent med forumet
Idag da jeg ryddet litt så fikk jeg plutselig kjempe strekk i magen, det var så vondt at jeg måtte sette meg ned. Føltes ut som jeg ble knivstukket.
Jeg er ca 9+3 og livredd for å abortere..
Det gikk over etterhvert og har ingen blødning så antar at dette gikk fint?

Idag da jeg ryddet litt så fikk jeg plutselig kjempe strekk i magen, det var så vondt at jeg måtte sette meg ned. Føltes ut som jeg ble knivstukket.
Jeg er ca 9+3 og livredd for å abortere..
Det gikk over etterhvert og har ingen blødning så antar at dette gikk fint?
I mitt forrige svangerskap fikk jeg også ekstremt sterke smerter i magen rundt uke 11.. ga seg etter en stund men de smertene var så voldsomme at jeg faktisk ringte legevakta.
Det hele gikk over helt av seg selv men det tok noen timer og mange bekymringer!
Det gikk helt fint da. [emoji4]
Det var kun den ene gangen og det var absolutt ingenting galt.
Fikk beskjed hos legevakten at smertene kunne komme av at livmoren strekkes og tøyes, og at musklene i bukveggen strekkes.
Så lenge du ikke blør og smertene går over er det nok ikke noe som helst grunn til bekymring![emoji177]

Slike smerter kan jeg også få, bare av å snu meg i senga [emoji28] tipper det er ligamentene som strekker seg, og når man da havner i en posisjon hvor de strekkes mer, gjør det vondt [emoji28][emoji1376]

Jeg også får det når jeg beveger meg litt fort :) hvis jeg ligger i sengen spesielt og «hiver» meg litt rundt :)
På meg kjenner jeg det igjen som ligamentsmerter fra sist svangerskap :) det er ikke farlig hvert fall ! <3

Får smerter hvis jeg beveger meg brått. Feks reiser meg opp av sofaen litt for fort ;) er ligamentsmerter som jeg hadde mye av sist :)

Her òg! Det kjem og går, noken dager er verre enn andre. Har også sånn gangsperrfølelse i heile magen. Gyn forklarte alt sammen med ei god blanding av hormoner og livmora som veks + ein del luftsmerter. Slapper av med det. 9+6 i dag.

Her også, røsker og verker alle veier.
Forferdelig vondt og nyse eller slippe en fis til tider :hilarious:

Hadde slike smerter hver dag uke 3-8. Var så vondt at jeg holdte på å besvime flere ganger. Kjentes ut som uutholdelige menssmerter. Har heldigvis ikke så mye nå. :) Sykehuset sa det var helt normalt :)

Godt å høre at flere har det slik. Hadde det ikke slik i 1. svangerskap og ble litt stresset av dette.

Back
Topp