Strekk merker

silha

Forelsket i forumet
Hva bruker dere for å forebygge? Jeg brukte sånn strekk merke krem sist. Ble noen få på puppene å noen på rompa. Hva med dere?
Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Ingenting tror jeg. Har en oljeprøve fra weleda jeg kanskje bruker. Brukte ingenting sist og har ikke ett strekkmerke på magen. Et lite på hver side av hofta bare :)

I første svangerskap prøvde jeg mandelolje.
Men jeg tror det er litt sånn at enten så får du eller så får du ikke. Kommer an på huden din.
Jeg er full i strekkmerker. Men jeg har "dårlig" hud. Får lett arr og sånn. Så jeg har gitt opp, hehe.

Mandelolje fikk jeg av en på apoteket for å smøre på tissen. Skulle forebygge mot revning (funka dåååårlig). Sånn apropos liksom.... :p

Smurte med en krem fra bodyshop men fikk en del strekkmerker. Men bryr meg ikke, de syns nesten ikke heldigvis da de ikke er dype:)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum

I første svangerskap prøvde jeg mandelolje.
Men jeg tror det er litt sånn at enten så får du eller så får du ikke. Kommer an på huden din.
Jeg er full i strekkmerker. Men jeg har "dårlig" hud. Får lett arr og sånn. Så jeg har gitt opp, hehe.
Ja det er vel sant det. Men heldigvis blekner de etterhvert:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

:laughing021HAHA.... her må jeg bare le litt høyt for meg selv:laughing021

Husker jeg var livredd strekkmerker med guttungen, og berga i grunnen ganske bra,
men pga ekstrem vektøkning etter på, så tror jeg ikke det utgjør noe med noen strekkmerker til,
for magen min er bare et digert norgeskart av strekkmerker...

Har aldri brukt noe slags kremer men heller aldri vært redd strekkmerker, går sjelden i bikni og samboer har jeg som jeg tror holder av meg med eller uten strekkmerker ;) Fikk noen på sida av brystene og noen få på magen de siste dagene av første svangerskapet, fikk fler på magen sist og noen på lårene men de synes knapt nå...:)

Jeg fikk ingen sist svangerskap *bank- i- bordet* og smurte meg godt med olje etter dysj og fuktighetskrem.
Nå bruker jeg kun krem men tenkte å begynne med olje igjen også. Brukte bare sånn baby- olje.... Men er jo eldre nå så kan banne på at de kommer denne gang ;) Føler jo ikke kremer og oljer går så langt ned i huden som det egentlig strekkmerker gjør så vet ikke om det hjelper. :anyone

Har noen strekkmerker fra før, og vil helst begrense det litt. Kommer nok til å bruke alt for mye penger på kremer og oljer :)

Eg brukte weleda sin olje sist, men måtte bare slutte med den etter noen uker pga den lukta er heilt grusom :P Ellers så skrubba eg magen gjevnlig med skrubb hanske og tok på ein god krem...fekk ingen strekkmerker under svangerskapet men det dukka noken opp etterpå, når huden gjekk raskt inn igjen :P Har egentlig liten tru på at det har noko effekt, men det skader no ikkje å prøve :)

:laughing021HAHA.... her må jeg bare le litt høyt for meg selv:laughing021

Husker jeg var livredd strekkmerker med guttungen, og berga i grunnen ganske bra,
men pga ekstrem vektøkning etter på, så tror jeg ikke det utgjør noe med noen strekkmerker til,
for magen min er bare et digert norgeskart av strekkmerker...

Hehe, norge-s/verdenskart her også :laughing002

Smurte med fuktighetskrem etter dusj og noen ganger ellers også... Men tenker får du det så får du det, uansett forebygging...
Fikk ikke strekkmerker på magen, men på lårne og rompa =P

Jeg tror personlig ikke så mye kremer vil hjelpe mot strekkmerker, da strekkmerkene oppstår i underhuden og ikke overhusen. men selfølgelig er det jo sikkert verdt å gi det et forsøk hvis dere vil unngå det. Her er løpet kjørt allerede :P hehe

Back
Topp