strekk merker

vevina

Forumet er livet
har dere tenkt til å bruke noe slags krem for å forebygge, forhindre strekk merker??

hva og i så fall når har du tenkt til å begynne med det?
[:)]

jeg gjorde dette sist, men fikk desverre noen forde- kan jo være at jeg gikk fra ei veldig tynn jente til ei kjempe svær jente på kort tid[8D]. jeg brukte det fra jeg var 6mnd på vei, til jeg var i normalvekten min igjen jeg.
hadde ikke peiling på nor jeg slulle bruke den, så brukte den hele tide[8D]

hva slags type brukte du? fra apoteket eller?

prøvde Body focus-stretch mark improver eller noe fra body shop tror jeg, og Vichy anti-strekkmerkekrem fra apoteket.

Jeg smurte meg jordnøttolje på kvelden (fra apotek1) og bodyshop sin kakao-stick mot strekkmerker på morgenen.

Null strekkmerker[:D]

Ikke for og være negativ ogsånn, men jeg tror
ikke på slike kremer, men det står også i fødselsboka
at det ikke er noen kremer som har dokumentert effekt[>:]
Men søsteren min bruke vichy sin, og hun roser den i skyene[;)]
og den skal brukes før man får strekkmerker og helt til etter fødselen !

Body focus-stretch mark improver skal du bruke om du har fått strekkmerker da. så da må blir det vel vichy sin da.

Jeg tok bringebærbladkapsler i tillegg fra uke 28. Kan være disse også gjorde susen!

Disse skal hjelpe til å forberede livmora på fødsel, og hjelpe den med å trekke seg inn igjen etter fødsel. De skal også hjelpe så vi ikke revner!

Jeg fikk ingen strekkmerker og revnet ikke[:)]

Har nok dessverre ingen effekt, selvom noen prøver å selge produkter for alt det er verdt. Enten er man typen til å få strekkmerker eller ikke [;)] Smurte med både en dyr krem og olje fra 12 uker sist, men endte opp med de strekkmerkene jeg skulle ha allikevel. (Selvom jeg trodde jeg kom til å være heldig og slippe unna siden jeg ikke fikk over magen før den siste måneden..)

ORIGINAL: Mollå

Jeg tok bringebærbladkapsler i tillegg fra uke 28. Kan være disse også gjorde susen!

Disse skal hjelpe til å forberede livmora på fødsel, og hjelpe den med å trekke seg inn igjen etter fødsel. De skal også hjelpe så vi ikke revner!

aah smart, da skal jeg prøve bringebærkapsler, livredd for å revne[8D]
men hvor får man kjøpt det da?

ingen dokumentert effekt, men skader jo ikke[;)]
hehe har ganske mange strekkmerker fra før, slet hele ungdoms skolen med dem :( og er nok klar over at jeg kommer til å få endel nå å. har et annet forhold til kroppen min nå, så det blir noe annet en da :) men vil jo helst prøve å unngå dem alikevel[;)][:)]

ORIGINAL: *Emma08*

Helsekosten [:D]

Jeg skrek under hele fødselen (pressingen). Vil ikke revne, vil ikke revne,vil ikke revne!!! hehe. Stakkars jordmora lesset på med olje[8D][:D]

ORIGINAL: *Emma08*

hehe, søt du er[:D][:D]

Helsekosten [:D]

Jeg skrek under hele fødselen (pressingen). Vil ikke revne, vil ikke revne,vil ikke revne!!! hehe. Stakkars jordmora lesset på med olje[8D][:D]

Strekkmerker er hormonelt betinget så det har ingenting å si hva man smører på :) Men det er uansett godt å ha myk mage, jeg brukte å la mannen min smøre, da fikk han ekstra magetid med kos og småprating :)

ORIGINAL: Someeone

Ikke for og være negativ ogsånn, men jeg tror
ikke på slike kremer, men det står også i fødselsboka
at det ikke er noen kremer som har dokumentert effekt[>:]
Men søsteren min bruke vichy sin, og hun roser den i skyene[;)]
og den skal brukes før man får strekkmerker og helt til etter fødselen !

Det er helt sant[:)] Selv brukte eg a-creme fra apoteket fra uke 12 eller noe, for var livredd for strekkmerker! Siste uka før fødsel så kom alt på en gang, men da hadde eg gått i flere uker å klødd noe voldsomt på magen! Så krem er bare oppskrytt!

Kremen kommer ikkje å langt inn i huden, som der strekkmerkene begynner[;)] men likevel så var det jo verdt å møre magen, for den ble så veldig tørr på en måte.

Eg også[:D] og revna ingenting, selv om eg fekk en baby på godt over 4.5 kg![8|] 

Så eg fekk noen vennider til å teste det amme, og jammen revna ingen av di heller! så det har eg mye mere tro på[:)] Kommer til å gjøre det samme denne gangen!

Den siste biten kan jeg ikke huske at de skal ha noe effekt på..

Men jeg brukte fødselsforberedene olje sist, og den kan nok ha virkning, pluss at jeg drev og tøyde :p Hvilket sikkert ikke var så dumt i og med at jeg fødte en unge på 4,8kg...

Jeg fikk noen rifter, men ingen revning heldigvis..

Ellers smurte jeg litt med div. kremer og oljer på magen, pupper og lår.. vet ikke om det hadde noen virkning, men etterhvert begynte jeg å klø noe sinnsykt av en olje fra bodyshop. Gikk over til 'Creme' fra babyline serien (som jeg hadde kjøpt inn til tulla) og den hjalp!! hoho...

Jeg har nok fått noen svake strekkmerker på puppene, men de er ikke synlige med bikini.. tror jeg fikk noen på lårene og, men de kan jeg ikke se lenger.. Ingenting på magen heldigvis.. [:)]

ORIGINAL: mamma til leah

Eg også[:D] og revna ingenting, selv om eg fekk en baby på godt over 4.5 kg![8|] 

Så eg fekk noen vennider til å teste det amme, og jammen revna ingen av di heller! så det har eg mye mere tro på[:)] Kommer til å gjøre det samme denne gangen!

Ååå så kjekt å høre!! Greit å høre at det hjalp for flere! Har hele tiden vært veldig sikker på at det var disse som gjorde susen, så nå ble jeg veldig glad!!

Når begynte du å ta de?

det gjorde jeg og[:D] Men har tonnevis av strekkmerker da... men la jo på meg over 35 kg og så tror ikke jeg hadde sluppet unna uansett.. har faktisk fått strekkmerker til og med på innsiden av lårene og helt opp til rumpa[8D]

Men hadde en flott fødsel og revna ikke noe eller noe så tror jeg skal ta bringebærblad igjen!

ikkje eit eineste strekkmerke her.... tok bringebærkapsler... smurde med a-creme hver kveld og aloe vera hver morgen.... har fått helt fin mage igjenn.... og revnet lite ved fødsel... kun 3-4 småsting... har tro på kapslene....[:)] men også detat en smører...sier seg selv, en fuktig svamp strekker seg, men en tørr en.... revner.... [:)] tro de som vil, eller ikke...men bedre å ha prøvd,å kanskje vere heldig [:D]

Back
Topp