Strekk-merke-krem?

Berrycerry

Blir kjent med forumet
Hei[:)]
Er det mange her som har tenkt å bruke krem mot strekkmerker? Jeg har ikke så veldig tro på disse kremene, men har skaffet meg en likevel[8|]. Noen som vet når en skal begynne å bruke den? Begynner som smått å få litt mage nå. Er i uke 10...
 
Hei.

Jeg snakket med jordmora mi ved forrige svangerskap. Og hun fortalte meg at strekkmerke kremer ikke hjelper mot strekkmerker i den grad den lover.

Grunnen til at vi får strekkmerker er pga hormoner i kroppen forklarte hun meg.
 
Tenkte meg det ja! Det ligger vel kanskje litt i genene også, hvem som får og ikke....
 
Når æ gikk med førstemann begynta æ tidlig med å smør magen ofte inn med baby olje. Åsså en krem som ga god fukt. Fikk ikkje ett einaste strekkmerke :) så har faktisk litt trua på at det fungere ! æ trur ihvertfall det hjelpe på og gjør huden mer "fleksibel"! men d skada ihvertfall ikkje å bærre smør på å prøv :)
 

 
 
 
Jeg brukte sånn olje greie i forje svangerskap, trodde det fungerte men strekk merkene kom de, litt sent men de kom.. Men er jo bare å prøve og se om det kansje fungerer på deg [:D]
 
ORIGINAL: Dalin87

Jeg brukte sånn olje greie i forje svangerskap, trodde det fungerte men strekk merkene kom de, litt sent men de kom.. Men er jo bare å prøve og se om det kansje fungerer på deg [:D]
 
Jeg har gått igjennom to svangerskap og har begge ganger følt meg helt sprekkeferdig[8D] Har ikke vært noe flink til å smøre meg, men har ikke fått ett eneste strekkmerke på magen. Trer det er litt genetisk betinget det der. Men skal prøve å være flink til å smøre meg nå... I tilfelle det skal komme denne gangen skader det jo ikke å forebygge litt.
 
Neij det e heilt saint ! :) man kan jo aldri vite :)
Men kommer uansett til å smør mæ masse denna gangen åsså! ;)
Om det ikkje hjelp mot strekkmerka, så føl man sæ ihvertfall vældig behagelig myk ;)


 
 
Interessant å høre. Tror jeg slår til å smører meg inn morgen og kvell siden jeg nå har disse kremene. Og om det ikke virker som jeg vil, så får jeg gjøre det for velværens skyld[:D] Noen som vet når det er normalt å begynne?
 
smurte moren og kveld og midt på dagen. hadde med olje på jobben.
 
Tror ikke jeg kunne fått mere strekkmerker. Såååååååå mye assa. Tror ikke på det der noe mer. (gjorde det ikke da heller)
 
smør dere heller fordi dere selv har lyst:-) og kommer de så kommer de:-)
 
Har så mange strekkmerker allerede så her er det ingen forebygging, hehe. Tror ikke det er plass til mer strekkmerker på magen min gitt, haha[8D]
 
Jadda... Da har eg vært å kjøpt meg strekkmerkekrem!!!! Hadde aldri trodd at eg skulle kjøpe det, egentli ikke hadde trua på det...
Men så såg eg en reklame i et blad, der sto det at det va dokumentert effekt fra dr.Greve..... Flaska kosta svimlende 190kr, men bare måtte ha den!!!!! Ei deili lokt på kremen og [:D] Så no smører eg iherdig morgen og kveld[:)]  
 
Tror jeg også skal kjøpe den dr.Greve sin. Men har vel EGENTLIG liten tro på at det har så veldig effekt. [8D] Det er jo tross alt "underhuden" som sprekker.... Fikk ikke så vanvittig mye strekkmerker forrige gang heller, men noen var der jo.. Kjenner "søkket" etter dem enda, så...
 
jeg smører magen, men ikke med en spesiell strekkmerkekrem. Har ikke noe tro på disse, men tror at det kan ikke skade når man smører seg. Jeg bruke bodybutter fra body shop
 
Back
Topp