streiken

• Trådstarter Trådstarter ¤Sunshine¤
  • Opprettet Opprettet
Barnehagen til snuppa streiker, men har tilsynsvakt fra 10-14. Jeg blir rammet i den forstand at jeg har eksamen som starter klokken ni i morgen og på fredag, så da er det besteforeldrene som må trå til. Takk og lov for besteforeldre! :)

Barna går i privat barnehage, og ingen ansatte ellers i kommunen er tatt ut, så vi merker ingenting..

Privat barnehage, så ingen problem der. Skrekken for min del er om det blir langvarig i tillegg til mangel på drivstoff, da vi har ca. 40 minutter å kjøre til sykehuset, og det ikke er mange ukene igjen til fødsel... Men sånn bortsett fra det har jeg kun blitt rammet i den grad at jeg gjerne skulle hatt tak i noen på kemnerkontoret (ang tilbakebetaling av restskatt), men de er tatt ut i streik. Skulle helst hatt svar senest onsdag for å slippe renter på restskatt, men men. Ikke noe stort problem sånn sett!

Her trår oldeforeldrene til, takk og pris. Karriere- besteforeldrene er det ikke så mye hjelp å få fra på hverdager..

Jeg måtte kjøre han til mamma og co.. 10 mil unna. Har ikke annen barnevakt, så brosjan passer han til onsdag. Jeg er eksamensvakt i morgen og har eksamen selv på onsdag, så her var det krise! Men fra og med den dagen går det greit.. Er arbeidsledig..:(

Her har barnehagen streiket siden torsdag, og mannen min og jeg hadde hver vår dag hjemme. Senere i uka sender vi jentungen til besteforeldrene nesten 70 (!) mil unna siden resten av familien vår bor der. Jeg flyr og henter henne om et par uker uansett om streiken er over eller ikke, for det blir kjipt for oss at hun er borte så lenge. Alternativet er å bruke av sommerferien vår nå, og det syntes besteforeldrene var for ille, så da flyr de hit og henter henne i stedet, og bytter på å ha henne alt etter hvem som er på jobb eller har fri. Jeg har fortalt henne at hun skal på streikeferie til besteforeldrene, og hun gleder seg skikkelig selv om mamma og pappa ikke skal være med.

¤Sunshine¤ skrev:

mammatileijente skrev:
Merker ingenting til den jeg..

Men hvorfor risikterer mannen din jobben fordi om han må være litt hjemme?

Ta de med deg på streikevakt jobb:) mange som gjør det..

fordi han ikke har så mange dager tilgode med fri uten lønn.  ikke kan han ta de med seg på jobb heller..

og jeg blir streikebryter hvis jeg tar de med meg, for de er brukere av barnehagen.

her er alle barnehager og skoler stengt nå.

så tror ikke det varer så lenge.

Seriøst? Det der ville jeg sjekket ut litt. Veldig mange hadde med seg ungene sist det var streik, selv om de var på streikevakt. Det der høres veldig søkt ut!!!

merker ingenting foreløpig.. kommunen er ikke rammet, men nabokommunen sliter litt og blir det opptrapping så blir jeg nok tatt ut.. er sykepleier.. men sykemeldt så jeg blir hjemme jeg :)

Jeg har ekamen 31., 3. og 8. juni, så jeg sliter big time om barnehagen vår blir stengt.  Det ser bra ut foreløpig da, men jeg roer ikke nervene før streiken er over.

ludine skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

mammatileijente skrev:
Merker ingenting til den jeg..

Men hvorfor risikterer mannen din jobben fordi om han må være litt hjemme?

Ta de med deg på streikevakt jobb:) mange som gjør det..

fordi han ikke har så mange dager tilgode med fri uten lønn.  ikke kan han ta de med seg på jobb heller..

og jeg blir streikebryter hvis jeg tar de med meg, for de er brukere av barnehagen.

her er alle barnehager og skoler stengt nå.

så tror ikke det varer så lenge.

Seriøst? Det der ville jeg sjekket ut litt. Veldig mange hadde med seg ungene sist det var streik, selv om de var på streikevakt. Det der høres veldig søkt ut!!!

Det var visst fordi hun selv jobber i barnas barnehage.. og hun som ansatt streiker.. og da blir det feil å ta med sine egne barn.. når barnehagen er stengt..

Har ikke merket noe til den så langt...

Mulig jeg ikke har åpnet øynene skikkelig her, men jeg tror ikke vi er påvirket noe særlig. 

Eneste jeg har merket er at fartsgrensen plutselig er blitt høyere... Hele UP-avdelingen er i streik, er kun UP-sjefen som er i jobb, he he he!!

Back
Topp