streiken

• Trådstarter Trådstarter ¤Sunshine¤
  • Opprettet Opprettet
¤

¤Sunshine¤

Guest
hvordan ordner dere hverdagen nå?

vi sliter...kan jo ikke sette fra meg barna på gaten heller ;)     mannen risikerer jobben sin, siden han må ta fri.  jeg kan ikke ta de med meg på jobb, for jeg er mest sans. streikevakt.   og vi har ikke familie til å hjelpe.

streiken er jo viktig, men håper den blåser fort over =)

Merker ikke noe til den overhodet.

Jeg er hjemmeværende, så foreløpig merker vi ikke noe til streiken.

Men hvis det faktisk blir drivstoffmangel så vil vi slite veldig, med over 2 mil til nærmeste butikk...

Merker ingenting til den jeg..

Men hvorfor risikterer mannen din jobben fordi om han må være litt hjemme?

Ta de med deg på streikevakt jobb:) mange som gjør det..

har ikke merket noe til streiken enda

Men blir det så en ikke får drivstoff så kan det bli litt være pga avstandene til alt som er, men blir det krise så får jeg vel ta traktoren for den har vi egen diseltank til på gården

mammatileijente skrev:

fordi han ikke har så mange dager tilgode med fri uten lønn.  ikke kan han ta de med seg på jobb heller..

og jeg blir streikebryter hvis jeg tar de med meg, for de er brukere av barnehagen.

her er alle barnehager og skoler stengt nå.

så tror ikke det varer så lenge.

her er vi foreløbig ikke rammet. De to minste går i privat bhg så de vil ikke bli rammet (og samboeren min jobber også der).
Men viss de ikke kommet til enighet innen tirsdag vil de to eldste stå uten skole. Men de klarer seg alene hjemme på dagtid.
Sykehjemmet jeg jobber på er heller ikke så hardt rammet. Bare 1 sykepleier som er tatt ut, men også der vil det bli værre om den blir utvidet tirsdag. Så kan bli en tøff uke på jobb om vi blir lavt bemannet. 

¤Sunshine¤ skrev:

mammatileijente skrev:

fordi han ikke har så mange dager tilgode med fri uten lønn.  ikke kan han ta de med seg på jobb heller..

og jeg blir streikebryter hvis jeg tar de med meg, for de er brukere av barnehagen.

Hva jobber du med da? Du blir vel ikke strekebryter fordi om du tar med barna dine.. de ansatte i dems barnehage streiker.. men ikke barna..

Jeg er ikke rammet på barnas vegne. Men jeg hadde tatt de med. streikebryteri eller ikke. Tror ikke de kommer langt med det. Man kan faktisk ikke sette ungene igjen alene hjemme.
Selv er jeg rammet med at jeg antagelig ikke får eksamen i morra, men det passer meg egentlig utmerket!!!
Jeg tror de mobiliserer denne streiken til å vare en stund...

mammatileijente skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

mammatileijente skrev:

Hva jobber du med da? Du blir vel ikke strekebryter fordi om du tar med barna dine.. de ansatte i dems barnehage streiker.. men ikke barna..

jobber i barnehagen deres.   blir ikke det urettferdig for de andre barna/foreldre da? at mine barn kan være der mens ikke deres?  vet at noen hadde reagert iallefall..

Det er vel ett grensetilfelle ja... Pappa ville nok sagt nei hehe. 

Her streiker SFO fra i morgen, men det går fint. Det verste er at søppelet ikke blir tømt. 

Har ikke merket noe til streiken enda her, mini går i privat bhg, og jeg jobber i kommunal bhg, men har siste arb.dag i morgen før jeg går ut i permisjon. Verste er vel drivstoff om det skulle gå tomt, samboeren har 8 mil reisevei til jobb hver dag, uten mulighet til å reise kollektivt.

Vi har ingen familie som kan ta ungene her, og fra i morgen er både bhg og skole/sfo stengt pga streiken.

Denne uken er det en av våre snille naboer som skal passe begge, og om streiken varer enda lengre blir vi nødt til å få mamman min til å komme nedover for å passe dem.

Vi rammes ikke nevneverdig. Jeg er hjemme, så jeg har muligheten til og ha jentungen hjemme også. Men de starter med tilsynsordning fra 10-14 i morgen. Alle de ansatte på hennes avdeling er der, så da er det jo veldig greit og sende henne. Ofte er hun i barnehagen fra 10-15, så store forskjellen er det ikke.

Eneste er at ene nabojentea kommer hit i morgen tidlig, så tar jeg henne med og leverer de begge i barnehagen kl. 10. :)

snuppa kommer ikke i b.hagen i morra. foreldrene mine skal passe begge to da så d går greit :-) jeg drar et par timer tidligere fra jobb bare slik at de ikke blir utslitte :-) dersom b.hagestreiken skulle vare videre neste uke også så er mannen min hjemme :) har perm fra jobb hele juni :-)
ingen krise om d blir drivstoffstreik, begge sykler :-) heldigvis ikke så store avstander her :-)

¤Sunshine¤ skrev:

mammatileijente skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

mammatileijente skrev:

jobber i barnehagen deres.   blir ikke det urettferdig for de andre barna/foreldre da? at mine barn kan være der mens ikke deres?  vet at noen hadde reagert iallefall..

Ja.. da skjønner jeg det.. om du jobber i barnehagen deres

*Meya* skrev:

Det er vel ett grensetilfelle ja... Pappa ville nok sagt nei hehe. 

Her streiker SFO fra i morgen, men det går fint. Det verste er at søppelet ikke blir tømt. 

ja, bosspannet vårt er stappa fullt.  skulle vært tømt i morgen, men da er det jo streik.    løøøøvly!!  etter en uke med den varmen i bergen lukter det jo..

Dersom du er streikevakt har du ikke lov til å gå inn på arbeidsplassen, men går streikevakt UTENFOR. Med andre ord kommer ikke barna dine til å nyte mer godt av barnehagen enn andre barn, annet enn at de KANSKJE kan få lov til å leke på uteområdene dersom barnehagen er stengt, og det kan jo hvem som helst gjøre.

Jeg jobber i departement, og holdt på å ta med meg Jr. på streikevakt her om dagen rett og slett fordi logistikken ble vanskelig i forhold til å levere ham i barnehagen de to timene (lang reisevei m.m.). Da kunne han stått utenfor jobben sammen med meg og delt ut løpesedler - tror han hadde syntes det var gøy, men så der det jo ganske trafikert der. ;)
Heldigvis går han i studentbarnehage, samt at Oslo ennå ikke er rammet av bhg/skolestreik, så her er det egentlig bare JEG som er rammet. :p

Back
Topp