Streik og permisjonspenger

Monica82

Flørter med forumet
Nå er vi i streik og vi får penger fra streikekassen. Dette kan pågå flere uker fremover, håper jo ikke det.
Jeg har regnet ut at jeg går i permisjon i november. Det er 6 måneder til det, vil dette påvirke permisjonspengene mine?? :S

Kan ikke tenke meg at det skal ha noen innvirkning. Er beste 6 mnd av de 10 siste mnd slik jeg har forstått det :-)

Det er i hovedsak lønna du har når permisjonen starter som teller, men om man har hatt veldig variabel lønn så regner de de 6 beste.av de siste 10 mnd. Men kan aldri tenke meg at en streik skal ha noen innvirkning på dette, da det ikke er direkte lønn.

Jeg ville ringt nav å hørt med de. Kan faktisk ha noe å si på permisjon pengene! Siden du har vært gravid I kun 2/3 mnd...

Ja det er slik jeg har regnet det ut også... Hvis streiken pågår i flere måneder, det håper jeg ikke, men Fellesforbundet som har tatt oss ut i streik, sier at det er ikke umulig :(
Får ringe nav å høre tenker jeg...

Det er i hovedsak lønna du har når permisjonen starter som teller, men om man har hatt veldig variabel lønn så regner de de 6 beste.av de siste 10 mnd. Men kan aldri tenke meg at en streik skal ha noen innvirkning på dette, da det ikke er direkte lønn.

Pengene vi får mens vi er i streik er ca 7.000 kr mindre enn hva jeg pleier å ligge på, samt at det er skattefritt :/

Pengene vi får mens vi er i streik er ca 7.000 kr mindre enn hva jeg pleier å ligge på, samt at det er skattefritt :/

Ring NAV i morgen for å være sikker :)
Er jo ikke dun feil at du er tatt ut i streik:o

Men kommer streiken til å vare til du går ut da tror du? For det er i utgangspunktet den lønnen som skal gjelde ihvertfall.

Ring NAV i morgen for å være sikker :)
Er jo ikke dun feil at du er tatt ut i streik:o

Men kommer streiken til å vare til du går ut da tror du? For det er i utgangspunktet den lønnen som skal gjelde ihvertfall.

Nei jeg tror neppe streiken varer til november, er bekymret over at den varer ut juni/juli evt etter sommeren..

Husk at når man har et spørsmål til nav, bør man ringe to ganger for å sjekke at man får samme svar. Jeg ble gravid da sønnen min var 7 mnd, og måtte finregne på om jeg ville ha rett på foreldrepenger pga en ulønnet permisjon. Fikk ulike svar, og måtte trippelsjekke.

Snakket nettopp med NAV,streikepenger gir ikke opptjening til foreldrepenger..så må bør denne streiken snart være over..

Back
Topp