Streik og penger

arika

Forumet er livet
Da er det brudd forhandlingene mellom Lo og NHO... og min mann fikk i dag beskjed om at han høyst sannsynlig kommer til å bli tatt ut i streik om det skjer
Noen som vet hvor mye han får i "streikepenger"? Får han 100%...?

Hvis ikke passer jo dette sykt dårlig[:@]

Man får nok ikke 100% når man streiker....[;)]

Pappa ble nettopp sykemeldt, og hans arbeidsplass skal ut i streik...
Arbeidskollegaene ble misunnelig på han jaahhh[:-]

Ja da kommer det til å bli gøy her... med junior rett rundt hjørnet og en litt trang økonomi fra før[&:]

ORIGINAL: Tuppe Nupp

de streiker jo for bedre lønn og pensjon, så i lengden lønner det seg jo

men nei er ikke noe gøy når det står på, men noen må bli tatt ut, for å kjempe for resten

Forstår jo det jeg og, men de kan vel ta uten noen som ikke skal bli pappa snart vel[8D]

En av disse "komlehodene" ( som min mann så pent kalte dem i dag) som alikevel ikke gjør særlig[:@]

da det var streik hos lastebilsjåførene sist så matbutikkene ikke fikk varer - er vel noen år siden iallefall da jeg jobba - så var det de med kortest ansiennitet og lavest timeantall i uka som ble permittert først.
vi med 100% jobb fikk etterhvert beskjed om at vi kom til å bli satt til å vaske butikken fra tak til gulv før de permitterte oss... de ville jo ikke at vi skulle slite økonomisk...
heldigvis var streiken over før det gikk så langt, og det var vel bare en eller to totalt av 100 ansatte som ble permittert der jeg jobbet..

ORIGINAL: Vendela86

Noen som vet hvilke bedrifter som blir tatt ut? Selv om det henger lapp om mulig streik på jobben er det ingen som vet om det gjelder oss.

Mannen min fikk brev i posten i dag....
Dette hadde med stillingstype/ utdannelse og ikke med type bedrift tror jeg... hvis det var det du mente!?!

Back
Topp