Strawme's dagbok =)

strawme

Blir kjent med forumet
26. februar 2008

Kjære dagbok ;)
Therese her.. Tenkte først jeg skulle skrive litt om meg selv :)

Er 19 år, blir 20 nå i juli, og jeg tror jeg er gravid.. I følge terminkalkulatoren her på babyverden, så er jeg 4 uker og 6 dager på vei! Tenk at det kanskje vokser noe inni meg!! Helt utrolig.. Tok en graviditetstest forrige dagen, og den var negativ. Skal ta en ny nå på fredag/lørdag, for da har det gått over en uke siden jeg skulle hatt mensen :)

Jeg er veldig ung, men to av mine venninner har allerede fått barn, og begge er året yngre enn meg. Hun ene har en liten jente på 5 mnd, og hun andre er 5 mnd på vei. Gleder meg veldig til å bli mamma, det er noe jeg har hatt lyst til lenge- men har ikke følt at jeg har funnet "den rette" før nå. Nils heter han, og jeg elsker han over alt :) Vi har bare vært sammen et halvt år, men har kjent hverandre lenger enn det.

Sa det til mamma i stad, og hun tok det utrolig bra. Ble ikke sint eller noe, men det skulle bare mangle, da hun fikk meg når hun var 21 =)

Det var litt for i dag. :)

Hei Carina! :)
Ja, er kvalm så og si hele tiden. Går rundt å brekker meg.. Og så føles kroppen min så annerledes ut, på en måte..

Er du gravid? Født i 88? :)

27. februar 2008

Da har jeg testet positivt og kan fastslå at jeg er gravid!! GRAVID! Lille meg, G-R-A-V-I-D... Halleluja. Nils, Mamma, pappa, tante og tre venninner vet om det hittil. Nils (kjæresten min) tør ikke å si noe til foreldrene sine, noe jeg er ikke er så veldig glad for. Og nå har han kommet med den uttalelsen at han ikke vet om han er klar for ansvaret ved å få et barn............... Gutter altså!! Han var like mye med på dette som meg, og var like klar som meg med å slutte med p-piller.

Begynte å gråte på bussen i stad. Alt tok liksom så overhånd. Føles ut som om hele meg skal eksplodere hvert øyeblikk! Hehe..

29. februar 2008

Først og fremst; tusen takk til alle som har gratulert meg! Dette er stort for meg =)

Nils har enda ikke roet seg så veldig mye, men jeg tror det går mot en løsning :) Jeg bor egentlig i en leilighet sammen med min beste venninne + Nils, men har flyttet hjem igjen til mamma og pappa enn så lenge.. Tror Nils trenger litt tid for seg selv!

Jeg går på folkehøgskole, på Stabekk, ganske så nærme deg jeg bor. Her kan vi ikke ha mer enn 10% fravær, og nå har jeg 4 timer igjen å gå på.. Har slitt med kronisk urinveisinfeksjon siden jeg begynte her. Noen som vet om dette kan være skadelig for barnet? Og hvis jeg har mer enn 10% fravær, da mister jeg stipendet mitt som er på 32.000 kr, som jeg må betale tilbake i tillegg til de 48.000 jeg har i lån.. HJELP!

Og så er det sjefen da.. Her er det bare å fortelle om alle råd dere har!! Jeg jobber deltid hos FotoKnudsen. 19. mai skal jeg gå over til heltid, dette er en muntlig avtale jeg og sjefen har. Men innen den til begynner jo magen å syntes. Syns  dere jeg skal fortelle det til han nå, eller vil han kanskje nekte meg heltidsstillingen da?..

GRATULERE SÅ MASSE MED SPIREN I MAGEN!!!!
HA EN SUPER HELG!!!

01. mars 2008

Da har endelig Nils godtatt at jeg er gravid! :) Han er hjemme hos foreldrene i Moss nå og skal fortelle det. Er enda noen timer til, for de må komme hjem fra et eller annet :P  Bare håper de tar det like fint som mine foreldre og familie gjorde :)

Ellers har jeg utrolig vondt i magen om dagen. Føles ut som det strekker så fælt..

09. mars 2008

Nå vet nesten alt og alle om at jeg er gravid! Fant ut, sammen med Nils og familien, at det er vel bedre om folk vet det, for hvis det skulle gå galt, så vet hvert fall folk hva som skjedde :)

Ellers, så skal jeg føde!!! Herregud. Har i dag, dum som jeg er, sittet å sett på folk som føder på youtube.. Det skulle jeg ikke gjort. Sitter her med vondt i hele meg.. Gruer meg skikkelig!

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!!!
HÅPER DERE FÅR DET KJEMPE FINT!!!

04. mars 2008

Nesten en mnd siden sist, men jeg har ikke hatt nett på leeenge :/  Nå er ikke Nils og jeg sammen lenger... Det er slutt, helt over.... Så jeg blir nok alenemor. Men, mange som har klart det før meg ^^
Ellers er det alt for mye jobb om dagen. Blir litt mye med 4 dager i uken i tillegg til skolen.. Jaja, om èn mnd og 15 dager går jeg over til HELTID på FotoKnudsen!! Jeei :D

Har alle hatt en fin påske forresten? :[:D]

Huff da!
Trøsteklemmer til deg

Caaaarina: Hehe :) Han er bare så utrolig barnslig, og jeg takler ikke å være sammen med han, og tåler ikke trynet hans.. Synd at det skulle ende sånn, men det gjorde nå en gang det.. Kan jo alltids hende det ordner seg etter hvert, at jeg bare er i en litt rar fase nå ;)

Kaizer: Takk ;D  <3

Tusen takk for det [:D][:D]
Du får ha maaasse lykke til videre i tiden fremover!! Sikker på at det kommer en spire snart ^^

08. april 2008

Nå er jeg snart ferdig med mitt første trimester. Allright! Bare to igjen ;)

Håper barnet mitt blir musikalsk. Er hvert fall sjanser for det sånn som jeg gauler om dagen. Endelig er studioet oppe å går, så jeg bor jo nærmest der om dagene ;) Har spilt inn en del egne låter, noe cover, og i dag var venninnen min Maria på besøk her, og vi spilte inn 5 Britney låter. Det var artig.

Skal spille konsert med bandet, på Frogner i Oslo nå lørdag 12.april. Bare å komme for de som vil. Tihi :) Vi skal spille 3 av mine låter. Det blir gøy..

Ellers, så har jeg begynt å skrive igjen! Skrev i noen år for www.ungdomsavisa.com, og nå har jeg tatt opp det igjen. De heter nå www.uavisa.no

heisann! og gratulerer med spire! [:D] litt lenger opp i dagboka di spurte du om noen visste om urinveis infeksjon kan være skadeli? og det er slik at urinveis infeksjon i svangerskapet skal behandles, enten det gir symptomer eller ikke. Du har kanskje allerede vært på første kontroll hos legen og da er det jo rutine å levere urinprøve så du har kanskje fått ordnet opp i det allerede....
masse lykke til! [:)]

Takk skal du ha ;D
Ja, jeg har fått ordnet det. Har slitt med kronisk uvi i over et halvt år, men nå har jeg ikke hatt det på 2 uker!! Ny rekord ;) Er skikkelig deilig å slippe det.. :)

10. april 2008

Jeg trenger hjelp!

Jeg tenker nå på å ta abort.. Grunnet at jeg ikke vil ha noe med barnefaren å gjøre. Og han vil være en veldig stor del av livet mitt minst de neste 18 årene. Men jeg vil ikke snakke med han, se han, eller møte han. Er jeg veldig egoistisk nå? Søsteren hans (på 30 år) ringte meg nemmelig i natt og kjeftet på meg fordi jeg hadde gjort det slutt med broren hennes. Hun sa også masse dritt til meg, og blant annet at jeg var uforsvarlig barnslig og dum i hodet som ikke hadde tatt abort allerede.. Til slutt la jeg på, og hun bare fortsatte å ringe. Så da tok hun jeg bor sammen med tlfen og ba hun om å kutte ut, og da begynte søsteren hans å kjefte på henne også!!

Uansett, det hun sa hadde jo ingen mening, og hun har ingen rett til å blande seg inn i mitt liv. Men det fikk meg til å tenke. Jeg vil som sagt ikke ha noe med eksen å gjøre i det hele tatt, og det må jeg jo nå.. Han krever å være med på alle kontroller, fødsel, og bo i nærheten av meg, i tillegg til at han vil ha ungen annenhver uke. Som sagt, er jeg veldig egoistisk nå? Er snart 11 uker på vei, så jeg har jo kommet ganske langt...

Takk for svar, Carina.. :):)
Har nå bestemt meg for å ta abort.. Uff.. Og jeg som gledet meg sånn!! Vet at det finnes mange barnløse her i verden osv, men jeg vil ha et barn med en jeg elsker og skal være sammen med for resten av livet.. Hvert fall noen år :) Vil ikke at barnet mitt skal vokse opp uten at foreldrene hans/hennes er sammen.. Så jeg ringer legen på mandag, så får vi se videre.. Får håpe jeg får time før neste lørdag, hvis ikke er det for sent :/

ØNSKER DERE ALLE EN KJEMPE FIN HELG!!!!!!!!!!

Back
Topp