Stranda Westfaler skinke?

Salicaria

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Vi pleier å ha Westfaler spekeskinke på pizza, altså den stekes i ovnen med pizzaen. 10min på 250grader. Er det trygt å spise så lenge den er varmebehandlet?

Eller er spekeskinke fy fy uansett?

Vi pleier å ha Westfaler spekeskinke på pizza, altså den stekes i ovnen med pizzaen. 10min på 250grader. Er det trygt å spise så lenge den er varmebehandlet?

Varmebehandlet spekeskinke er innafor ja. Akkurat hvor lenge det må varmebehandles er vanskelig å si, men jeg spiser iallefall pizza med pepperoni som blir ca det samme tenker jeg. Spekemat er på «nei»-lista fordi det er rått kjøtt, ikke fordi det inneholder miljøgifter eller andre ting vi ikke skal få i oss.

Det går fint! Skal gjennomvarmes på minst 70 grader så den varmebehandlingen du beskriver her er helt trygg.
Spekemat og ost i fryseren er derimot ikke ok :D

Hva? hvor har du funnet westfaller skinke? Har ikke funnet det på flere år jeg!

Back
Topp