Strand i Bergen og omegn?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Selv har jeg alltid tydd til Nipedalen, men dit liker jeg ikke og kjøre selv, fordi det er så vanskelig og parkere der på fine dager, og jeg er ikke glad i trange parkeringsplasser. :p

Er det noen som har noen tips om barnevenlige og fine strender i nærheten, hvor det også er lett og parkere? Jeg foretrekker jo egentlig ferskvann jeg da, men det minsker vel alternativene for mye gjerne..

Bor i Loddefjord, jo nærmere jo bedre. :p

Skjoldabukta!

Jeg var der første gang for 2 år siden og jeg var veldig fornøyd! Er greit med parkeringsplasser også :)

2for1 skrev:
Skjoldabukta!

Jeg var der første gang for 2 år siden og jeg var veldig fornøyd! Er greit med parkeringsplasser også :)

Takk for tips! :) Da får jeg sjekke ut det hvis ikke finværet gir seg for denne gang..

Melkeviken ved stend, Kyrkjetangen og Grønneviken på Aboretet er fine badestrender. Aldri hatt problemer med parkering på noen av stedene. Når vi er i Grønneviken pleier vi å parkere nede ved småbåthavna, og gå opp. Er et lite stykke å gå, tar vel 10-15 min, men det er kjempefint der.

Alltid pleid å bade i storavannet, men er jo ikke akkurat noen fin strand der. Hvis jeg skal ligge på stranden, pleier jeg å kjøre til Arna. 

var på skjoldabukta her for leden og det står skilt der om at det ikke ambefales der pga dårlig vann og forurensing.. så vi dro ved stend.. mjølkeviken.. nyyydelig sted.

Det er ikke noe jeg vil kalle strender i Bergen. Badeplasser har vi, men ikke noen som er spesielt fine. Melkeviken badet jeg masse da jeg var ung, men vannet der har i alle fall før vært veldig preget av at det ligger ved Rådalen. Usikker på om grunnvannet fortsatt er preget av det. Grønneviken er finest synes jeg, i Fana i alle fall. Men veldig langt å gå. Så har du jo et par badeplasser på Eidsvåg og i Åsane som funker. Helleneset blant annet. Jeg velger stort sett å ikke bade i Bergen... Overfylt, steinete og dårlig. Jeg er vant til Jærstrendene nemlig;)

Hva med Kollevåg på Askøy? Nydelig sandstrand med pent opparbeidet plen og trær som gir skygge når du vil. Gode parkeringsmuligheter også:) Det tar ca. 25 min med bil fra sentrum.

Litt bilder: Kollevåg på wikipedia

Back
Topp