Stramt tungebånd

LilleDelfin

Forelsket i forumet
Hei [:)]
Jeg kikker innom fra Mars-forumet [:)]

Lurer på om det er noen av dere som har erfaringer med stramt tungebånd hos baby?
På barsel fikk vi vite at vesla hadde litt stramt tungebånd, men de gjorde ikke noe med det da, for det skapte ikke problemer med ammingen. Nå derimot begynner vi å se at hun sliter med å holde på puppen, og hun blir sinna og frustrert, og "aldri" helt mett.. Virker som hun bare får i seg den tynne melka, og når puppen blir litt slappere klarer hun ikke å suge ordentlig lenger.

Jeg snakket med de på barsel, og de sa vi kanskje kunne komme inn på en legevisitt i morgen, men legen som var der sa at man ikke gjorde noe med dette lenger.. Det er det motsatte av det jeg har hørt da men.. Over alt der jeg leser sies det at det er viktig at det blir behandlet tidlig hvis det skaper problemer med ammingen..

Er det noen av dere som har opplevd dette? Hva gjorde dere? Og ble det bedre?
Håper på svar [:)]

uffda, ikke hort om det foer, men lykke til ! Saa fin signatur <3

Kjenner en så hadde det og hun fikk ikke til å amme men er usikker på hva de gjorde..

Sjønn jente du har[:D]

Merket du forskjell på ammingen etter at du fikk gjort det?

Gutten min hadde stramt tungebånd og han fikk kuttet det på barsel allerede,selv om jordmora som gjorde det sa at dette ikke var vanlig lenger...merket egentlig ikke noen forskjell, vi slet alltid med amminga, mulig det bare grodde sammen igjen til utgangspunktet..?[8|] Vet ikke helt...Jeg har stramt tungebånd selv også og ble heller ikke ammet av moren min pga at jeg ikke ville suge..

Vet du hvorfor det ikke er vanlig lenger?
Lurer litt på det, men finner ikke noe om det på nett hvertfall..
ORIGINAL: Lupus

Gutten min hadde stramt tungebånd og han fikk kuttet det på barsel allerede,selv om jordmora som gjorde det sa at dette ikke var vanlig lenger...merket egentlig ikke noen forskjell, vi slet alltid med amminga, mulig det bare grodde sammen igjen til utgangspunktet..?[8|] Vet ikke helt...Jeg har stramt tungebånd selv også og ble heller ikke ammet av moren min pga at jeg ikke ville suge..

hei! begge mine barn har også fått klippet tungebåndet på barsel. ingen bedøvelse, men veldig fort gjort og lite hyl! de sugde som bare det men fikk ikke noe ut, og det ble kjempe bra for begge! veldig fornøyd :-)

Back
Topp