Stramt leppebånd

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Jeg har den siste tiden slitt veldig med å få pusset fortennene til jenta mi skikkelig. Hun hyler og skriker og strammer overleppa over tennene så jeg ikke kommer til.
Jeg la her om dagen merke til at leppebåndet hennes virker veldig stramt og at dette kan være grunnen til trøblete tannpuss.
Det er såpass utfordrende å få pusset tennene hennes at jeg begynner å bli bekymret for tannhygienen.
Er dette noe som man pleier å gjøre noe med?
Hvor ble jeg i såfall henvende meg? Fastlege? Helsestasjon?
Noen som har erfaringer rundt dette?

Stramt leppebånd blir sjeldent gjort noe med, men jeg har sett tilfeller der det kuttes. Du kan sjekke ut støttegruppa for stramt leppe- og tungebånd på Facebook for hjelp der. De kan se på bilder du sender inn og si sin mening, og gi deg tips om gode behandlere.

Stramt leppebånd blir sjeldent gjort noe med, men jeg har sett tilfeller der det kuttes. Du kan sjekke ut støttegruppa for stramt leppe- og tungebånd på Facebook for hjelp der. De kan se på bilder du sender inn og si sin mening, og gi deg tips om gode behandlere.
Takk for tips, det skal jeg sjekke ut. :)

Ikke kjent med stramt leppebånd, men her er det en kamp hver dag å få pusset tennene. Må tvangspusses og det er til tider omtrent umulig å få tannbørsten inni munnen. Greit å få sjekket opp i det så klart, men kan jo bare være at hun ikke vil.

Back
Topp