stramme opp mammakroppen!

Love To Be Mom <3 :)

Betatt av forumet
hei! jeg er fra før av en som ikke trener, en som ikke har brydd med noe særlig om kosthold, altså glad i snop og pizza, når det frister så spiser jeg det liksom :D:p

men før har jeg alltid veid ca 60kg. nå etter 2 tette barn veier jeg 75kg. jeg er ikke høy heller så det er alt for mye. eller, jeg trives ikke selv så da vil jeg gjøre noe med det!
starter på shake diett i mårra for å få litt avstand fra det for høye mat og godis inntaket mitt.

noen som har noen tips og råd til en utrent sjel? stramme magen, vanlig sit ups? hvor mange?

og noen fler som føler seg litt utilpass i mamma kroppen? :p:rolleyes::D

Hei!

Mitt beste råd er å ikke gå på dietter av noe slag, men heller legge om kostholdet og hverdagen din, da det er det eneste som funker.
Spis litt snop i helgen, og lag deg mat som smaker godt, og ser god ut.
(Det går helt fint å gjøre det selv om man spiser sunt.)

Når du starter såpass "fantatisk" som du gjør, med shake-diett, vil du kunne treffe veggen rimelig fort.
Sett heller opp en plan for hva du skal handle inn, tren 30 min om dagen (eller mer om du orker, men ikke gå for sterkt ut), og finn noe som er gøy å gjøre, f.eks Zumba.
DET vil hjelpe.

Få en fysioterapeut, eller PT til å sette opp et program med fokus på å trene kjernemusklene og kondisen til deg, så vil du snart føle deg bedre, uavhengig av hvordan kroppen ser ut, det kan jeg garantere deg. ;)

Følger - har de siste 5kg jeg vil ned rundt magen, de man faktisk må jobbe litt for å få av...og som jeg har manglet litt motivasjon til :/

hei! jeg er fra før av en som ikke trener, en som ikke har brydd med noe særlig om kosthold, altså glad i snop og pizza, når det frister så spiser jeg det liksom :D:p

men før har jeg alltid veid ca 60kg. nå etter 2 tette barn veier jeg 75kg. jeg er ikke høy heller så det er alt for mye. eller, jeg trives ikke selv så da vil jeg gjøre noe med det!
starter på shake diett i mårra for å få litt avstand fra det for høye mat og godis inntaket mitt.

noen som har noen tips og råd til en utrent sjel? stramme magen, vanlig sit ups? hvor mange?

og noen fler som føler seg litt utilpass i mamma kroppen? :p:rolleyes::D
Ta en titt på forumet "helse og velvære" gå inn på "trening og slanking" og gå inn på underforumet "vi som slanker oss utenom slankekrigen"
Der er vi flere som skal ned i vekt ;-)
Ligger under aktuelle tema

Her trengtes det mye oppstramming etter to barn på under to år. Trengte ikke å gå ned så mye, men jeg følte meg ikke vel i bikini lengre. Så jeg startet på styrketrening og core, kjernemuskulaturen. Kan ikke få sagt hvor viktig siste er, særlig for oss som har født.
Jeg som aldri har trent skikkelig over lengre tid merket fort forskjell, og det er så gøy!! Jogging har jeg også begynt å like, takket være runkeeper og god musikk. Masse lykke til!

Situps vil nok ikke stramme opp så veldig mye siden punktforbrenning ikke er mulig.

Men for å gå ned i fett må man forbrenne mer en man spiser. En blanding av cardio og styrketrening er flott.. Jeg gikk masse turer med vogna, og fant meg turer med flere bakker..Når jeg kom i bedre form begynte jeg å gå i fjellet og løpe litt. Om man ikke er gira på å melde seg inn på senter, kan man fint trene litt styrke hjemme også. Finner masse videoer der en kan trene med egen kroppsvekt på youtube. Øker man muskelmassen vil også forbrenningen øke.. Viktig å prøve å finne en treningsform som en liker.

Når det gjelder mat er det veldig lurt å spise ren mat.. Kylling, fisk, svin, egg, grønnsaker og frukt osv.

Men det viktigste er vel å se på det som en langvarig investering, og ikke kortvarig diett. Man må finne en balanse en kan leve med, og spise nok mat til å ikke gå rundt sulten. Lettere å sprekke om en går på tøffe dietter :-)

Du, man blir ikke tynn av å trene. Mitt råd er å fokusere på kostholdet. Hvis du spiser færre kalorier enn du gjør nå vil du gå ned i vekt. Det er fakta. Jeg teller ikke kalorier personlig, for jeg vet sånn ca hva ting inneholder. Men hvis du ikke har peiling vil jeg anbefale deg å laste ned Lifesum appen og telle kalorier noen uker. Da lærer du mye! :)

Et usunt kosthold er ikke bare dårlig for vekta og utseende. Anbefaler å legge om kostholdsvaner, fort gjort å bare gå tilbake til kosthold du er vant til etter shake. Men Shake kan gjerne være en liten startboost, jeg fikk mye energi og næring fra de, for første gang var jeg ikke sulten, slapp, sliten og sur til tross for lavt kaloriinntak. Det kan hjelpe på søtsug og gi energi til treningsstart.

Ang trening så anbefaler jeg å trene hele kroppen allsidig. Både kondis og styrke. Ikke bare fokuser på "problemområder" som feks mage. Og husk hvis du skal trene mage er det også viktig å trene rygg.

takk for mange flotte svar :) jeg har allerede sprukket. eller, igår klarte jeg meg med bare shake, gikk tur osv. men i 17 tiden hadde jeg virkelig ikke energi i kroppen i det hele tatt! det var som om jeg ikke hadde en eneste muskel i kroppen. og skikkelig nedstemt følelse! jeg har jo en 1 åring med masse energi og en 2 mnd gammel baby, så det går i ett. endte med at mannen grillet middag til oss :D:p

idag har jeg vært så nedfor og sliten. så bestemt meg for å heller legge en plan frem i tid. fikk mensen idag også for første gang på lenge. kanskje derfor jeg har vært litt nedfor også, med hormoner og slikt.
så ikveld blir det cola og en stratos :D

men vil virkelig forandre kroppen. men idag tok følelsene over rett og slett! er ikke deprimert altså, tror det kanskje er hormoner pga mensen. skikkelig hårsår idag!!

takk for mange flotte svar :) jeg har allerede sprukket. eller, igår klarte jeg meg med bare shake, gikk tur osv. men i 17 tiden hadde jeg virkelig ikke energi i kroppen i det hele tatt! det var som om jeg ikke hadde en eneste muskel i kroppen. og skikkelig nedstemt følelse! jeg har jo en 1 åring med masse energi og en 2 mnd gammel baby, så det går i ett. endte med at mannen grillet middag til oss :D:p

idag har jeg vært så nedfor og sliten. så bestemt meg for å heller legge en plan frem i tid. fikk mensen idag også for første gang på lenge. kanskje derfor jeg har vært litt nedfor også, med hormoner og slikt.
så ikveld blir det cola og en stratos :D

men vil virkelig forandre kroppen. men idag tok følelsene over rett og slett! er ikke deprimert altså, tror det kanskje er hormoner pga mensen. skikkelig hårsår idag!!

Vil bare si at hvis du har en 2 mnd gammel baby er det ingen vits å stresse! Du har nok å gjøre med barna nå. Vent noen måneder :)

Du har jo ikke opplevd å gå ned i vekt igjen siden du ble gravid med en gang igjen forrige gang. Det blir bedre altså :)

Kroppen strammer seg opp litt etter litt etter en fødsel, men kan ta litt tid. Ammer du? Slankende bare det.

Vil bare si at hvis du har en 2 mnd gammel baby er det ingen vits å stresse! Du har nok å gjøre med barna nå. Vent noen måneder :)

Du har jo ikke opplevd å gå ned i vekt igjen siden du ble gravid med en gang igjen forrige gang. Det blir bedre altså :)

å du flotte menneske!! takk! nå fikk du meg til å føle meg mye bedre :):):)

Kroppen strammer seg opp litt etter litt etter en fødsel, men kan ta litt tid. Ammer du? Slankende bare det.

takk <3 Håper den gjør det! føler alt henger nå :( Gikk tom for melk etter 6-7 uker desverre. så trist siden denna gangen gikk det som en drøm å amme men melken forvant fort. nå er det bare noen ganger på natten, eller jeg prøver på dagen men det kommer nesten ingenting og må lage melk.

Back
Topp