stram mage

Desemberhåp2014

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Wæææ hva er dette ? Går inn i uke 35 i morgen, har hatt kynnere en gooood stund nå! Men i det siste ( når jeg gjør ting) så har jeg fått en ekkel følese i magen, altså det kjennes ut som at jeg strammer magemusklene -slik at det blir rart og ubehagelig å puste. Dette er helt annderledes enn de andre kynnerene mine når magen blir helt stram og jeg kjenner konturene av baby og litt mensensmerter.. Disse andre " smertene " kommer når jeg gjør ting, feks her om dagen da jeg baket boller!
Noen fler som har det sånn - eller vet hva det kan være? Følesen sitter i øverste del av magen

Lykkelig gravid ❤️

Jeg hadde masse kynnere på den tiden nåde med første og andre, særlig når jeg beveget meg. Litt vondt synes jeg det kan være, men ikke veldig.

Jeg tror jeg ville tatt en telefon til føden (ettersom det er helg så kan du jo ikke ringe egen jm/lege) pg forklart hvordan det føles. Kanskje du burde ta det mer med ro? Eller kanskje det er helt normalt. Men best at føden svarer på dette tenker jeg.

Alt er helt sikkert i orden, men bare for å være på den sikre siden.

Så ikke at det var vindt øverst i magen, det kan nok være plassmangel eller noe. Men jeg ville ringt uansett, føden vet svar:)

Jeg har hatt et par sånne. tror jeg. Ikke mange, men 3-4 stk i løpet av den siste uken. Går inn i uke 34 imorgen, så en uke kortere enn deg. Jeg lurte først på om det var maserier, men som du sier så sitter de mer i øvre del av magen, og jeg regner med at riene sitter lengre nede. Jeg har bare tenkt på de som ekstra sterke kynnere, og i mitt tilfelle kommer de oftest når jeg gjør noe som jeg vanligvis ville brukt magemuskler til, f.eks rette meg opp i ryggen uten å hjelpe til med armene, dytte en barnevogn opp en bakke. Er også usikker på hva det er, men i mitt tilfelle er det så sjeldent at jeg ikke er bekymret. Men gi gjerne en lyd hvis du ringer føden, slik at vi kan få det avklart :)

Jeg har hatt et par sånne. tror jeg. Ikke mange, men 3-4 stk i løpet av den siste uken. Går inn i uke 34 imorgen, så en uke kortere enn deg. Jeg lurte først på om det var maserier, men som du sier så sitter de mer i øvre del av magen, og jeg regner med at riene sitter lengre nede. Jeg har bare tenkt på de som ekstra sterke kynnere, og i mitt tilfelle kommer de oftest når jeg gjør noe som jeg vanligvis ville brukt magemuskler til, f.eks rette meg opp i ryggen uten å hjelpe til med armene, dytte en barnevogn opp en bakke. Er også usikker på hva det er, men i mitt tilfelle er det så sjeldent at jeg ikke er bekymret. Men gi gjerne en lyd hvis du ringer føden, slik at vi kan få det avklart :)
Ja, men føler liksom ikke jeg kan ringe føden om det for det er ikke nede i magen, er liksom i mellomgulvet og opp... :-/ skal til legen på mandag så får høre da :-)

Lykkelig gravid ❤️

Jeg hadde masse kynnere på den tiden nåde med første og andre, særlig når jeg beveget meg. Litt vondt synes jeg det kan være, men ikke veldig.

Jeg tror jeg ville tatt en telefon til føden (ettersom det er helg så kan du jo ikke ringe egen jm/lege) pg forklart hvordan det føles. Kanskje du burde ta det mer med ro? Eller kanskje det er helt normalt. Men best at føden svarer på dette tenker jeg.

Alt er helt sikkert i orden, men bare for å være på den sikre siden.
Ja men det er ikke kynnere, og ikke rier så jeg aner ikke hva det kan være.. Kjennes ut som magemusklene " verker "og så blir jeg tungpustet

Lykkelig gravid ❤️

Det høres ut som kynnere synes jeg. Har sånne ritt og ofte. I tillegg til masrier

Ja men det er ikke kynnere, og ikke rier så jeg aner ikke hva det kan være.. Kjennes ut som magemusklene " verker "og så blir jeg tungpustet

Lykkelig gravid ❤️
Det kan være magemusklene dine ja, de går på langs fra under brystpartiet og ned, når man er gravid så "revner de" altså de slites så de strekker seg på siden av magen, så kommer dette på plass igjen litt etter fødsel og barsel :)

Hvordab kjennes maserier ut da? Og hvor ofte har du de?

Lykkelig gravid ❤️
Maseriene kjennes ut som rier altså hardere enn kynnere, jeg må gjerne puste meg gjennom og de kommer bare jeg snur meg eller reiser meg fra sofaen. De kommer uregelmessig og varer flere minutter (hvis jeg ikke umiddelbart setter eller legger meg ned).

Ja, høres mer ut som maserier, men er det vanlig å ha det så tidlig?

Mulig jeg høres litt hysterisk ut, men synes at man bør ringe dersom man er urolig.

Back
Topp