Stram mage

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest

Hei! Jeg er gravid i uke 27. De siste 2-3 ukene har magen vært konstant stram, den har ikke slappet av i det hele tatt! Er dette vanlig? Jeg er andregangsfødende, men kan ikke huske at det var slik forrige gang. Da var magen bare stram i perioder når kynnere kom.. Det er veldig ubehagelig og til tider gjør det vondt! 

I tillegg til at magen er stram hele tiden, så får jeg også plutselig veldig vondt nederst i magen sånn av og til, kanskje en gang til dagen eller anenn hver dag..

Håper på svar! 

Hei!

Det er ikke uvanlig at flergangsfødende kan ha en del kynnere, det høres nesten ut som det skulle være det, slik du beskriver det.
I uke 28 er barnet fortsatt svært prematurt. Er det sånn at det øker på, at du får masse nedpress, burde dette selvsagt blitt sjekket opp.
Ta dette opp med din lege/ jordmor, og hvis dette øker akutt på, så hadde jeg tatt kontakt med fødeavdelingen der du skal føde, for å høre om dette er noe som bør kontrolleres ekstra.
I tillegg er det sånn, at magen ikke skal være bare stram, og det skal ikke være konstante magesmerter - det må sjekkes opp.
Det er veldig forskjell på hvor mye kynnere hver enkelt gravid har, og hvor ubehagelig det kjennes, derfor kan det være greit at du iallefall nevner det for noen, som kan være med å avgjøre om dette er normalt!

Masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp