Stram mage, kynnere eller vanlig?

Smimzy

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsipanene 2019
Magen min er så og si stram og hard store deler av dagen nå. Er 34+1 i dag. Er det kynnere eller blir magen så stram såpass langt ut i svangerskapet?

Den er myk og tøyelig iløpet av dagen også, men stusset på at den er så hard hele tiden. Har mensmurringer nå og da, men som regel kun om jeg sitter eller står lenge(merker del iallefall kun da)

Eller er den kun stram fordi lille tar stor plass?

Last edited:
Jeg lurer også på dette. Synes magen blir litt hard noen minutter og er usikker på om det er baby som beveger seg/presser til en side eller om det er kynner? Mensmurring, er det samme som mensensmerter ?

Denne slenger jeg meg på også.. merker kynnere veldig godt, da de strammer sånn systematisk nedover, men noen ganger blir magen "kynnehard" uten at det strammer som kynne.. merkelig

Min er også ganske hard noen dager. Her er det stor forskjell på de dagene jeg hviler mye og de dagene jeg presser meg selv. Når jeg farter rundt og gjør for mye greier så protesterer kroppen litt!
Samtidig tenker jeg det er bra at livmoren jobber/trener på egenhånd- den skal jo gjennom en heftig dag på jobben om ikke så lenge. Glad at fødselen ikke er avhengig av at jeg trener opp livmoren min, men at den driver å øver seg selv litt på forhånd. Så får det heller bare være litt plagsomt og ubehagelig. Men det skal ikke være vondt da...

Sniker litt..

Opplever også dette, men det er ikke ubehagelig på noen måte så lurer på om det faktisk er kynnere?!

Kan høres ut som kynnere ja. Er vel ikke uvanlig at de kommer oftere mot slutten, og jeg legger ihvertfall mer merke til de nå som magen er større og.

Hehe, hvis det er kynnere så må jeg ha en topptrent livmor snart :p Synes magen er hard og ubehagelig oftere enn den er myk og "normal"

Jeg opplever også at magen ofte er stram og har en del kynnere, særlig hvis jeg beveger meg mye. Noen ganger ser magen også helt "skjev " ut :P

Samme her! Tror også det må være kynnere. Men ikke vondt og masse liv, så lenge det er sånn tenker jeg det bare er livmoren som trener ;)

Sånn har hele svangerskapet vært for meg. Magen spenner seg når jeg er utslitt/gjør for mye. Har nevnt det for både lege og jordmor som har sagt det er kynnere. Er ikke vondt, men mer ubehagelig fordi jeg føler meg så sprengt - spesielt nå når magen begynner å få litt str.

Back
Topp