Stram/hard mage

Ninapetina

Flørter med forumet
Hei!

Første gang jeg poster noe her inne, håper det havner på riktig sted :)

Jeg er i dag 21 + 5, og kjente i går kveld at magen min helst nederst har blitt veldig stram og hard. Altså ikke som når man får krampe/kynnere, men nederste delen av magen er liksom blitt veldig stram konstant. Kjenner det spesielt godt hvis jeg ligger flatt på ryggen og kjenner på magen.

Kjente for øvrig for første gang tydelige og sterke spark fra baby i går, vet ikke om det har sammenheng.

Er det andre som opplever det samme, og er det normalt? Jeg har tenkt at det er livmor som vokser fort og fyller huden fort, men jeg har egentlig ikke fått veldig stor mage ennå heller, så venter litt på den skikkelige kulen. Håper noen har lignende erfaringer!
 
Usikker, men kan det være ryggen til babyen du kjenner kanskje?
 
Magen min er generelt sett hardere enn vanlig. Tror det er fordi det er stramt og magemusklene forsøker å holde igjen. I tillegg til dette får jeg kynnere nesten hver dag.
 
Jeg tror kynnere kan kjennes sånn ut. At det ikke trenger å kjennes ut som en krampe, men bare at det blir helt hardt.
 
Det kan være kynnere. Hadde det hele tiden veldig tidlig, og da ble magen super hard nederst. Men kan jo være greit å høre med jordmor hvis du er litt bekymret?
 
Back
Topp