Straks permisjon - hva skal du finne på?

Chaplo

Blir kjent med forumet
Jeg har siste jobbuke nå, og gleder meg til å gå ut i permisjon! Men tror likevel det kan bli litt kjedelig - hva skal du fylle dagene med i ventetiden? :)

Slappe av! Etter å hatt 4åring hjemme i 9 uker i sommer, så er det virkelig nødvendig :p
Samtidig rydde litt og få greit småting i huset, så ting er enklere i første tiden med baby.
Har og en del møter og ærend til uka som jeg gjerne vil bli ferdig med før han kommer :p
Pluss ett lite prosjekt vi har ordna oss, foliere baderomsinnredning, hater innredningen! :p

Ja, kjedlig! Har hatt perm i tre uker nå. Mannen er sykmeldt så har selskap i han, spilt en del badminton og div brettspill. Ellers vært på trening eller ute å rekt. Men kan bli litt lange dager ja [emoji4]

Netflix og pittelitt husarbeid. Et par småærend. Får ordnet middagen klar før jeg henter frøkna i bhg. Sånn det bare er å varme opp på ettermiddagen. Slapper mye av og tar alt i slow tempo

Den første uken i permisjonen består av å Vaske babytøy, ha bakedag med mamma og lillesøster, gravidspa med en venninne, shoppingdag for å handle inn det siste vi trenger, ultralydtime på sykehuset, babyshower for en venninne og 30-års lag for en kompis. Innimellom skal jeg sove lenge på morningen og se på film på kveldene mens baby er bajas [emoji3]

Jeg synes dagene går utrolig fort:p Har hatt noe å styre med hver eneste dag. Enten er det noe jeg må ut og kjøpe, eller så har det vært prosjekter i huset. Synes også det er utrolig godt å ha tid til å rydde skap og boder! Mye som har blitt lagt ut til salgs for å si det sånn:p Noen dager sover jeg mye og da blir det ikke gjort så mye mer enn det. Henter toåringen i barnehagen 15.30 og da synes jeg dagen har flydd avgårde.
Forrige svangerskap derimot var dagene lange som et vondt år! Trodde aldri termindatoen skulle komme:p Da hadde jeg ingen barn fra før, tror nok det har mye å si.

Last edited:
Rydde, vaske og gjøre klart til baby :) hadde jeg ikke mått tenke på storebror, hadde jeg sovet leeenge, sett tv/lest bok og tilbrakt tid med venner i permisjon.

Er så mye jeg kunne tenke meg å gjøre, men kroppen sier veldig fort stopp. Så må hvile meg mye. Dagene blir lange her :-(

Jeg er så sliten og tung, så det skal bli helt nydelig å bare få legge seg på sofaen noen timer midt på dagen og sove. Jeg har noen avtaler på ettermiddagene, og skal gå en ordentlig tur med hundene hver dag, og ellers bare pusle med småting i huset. Vaske og stelle litt. Har jeg overskudd kan jeg invitere noen på kaffe, og har jeg ikke kan jeg bare sette på en film og legge meg tidlig. Akkurat nå er jeg ikke redd for å kjede meg, kjenner jeg. Det blir bare godt med litt fri!

Skal bare slappe av og gjøre småting i huset, om jeg har energi.
Konsentrere meg om å bruke tid på guttungen og mannen og meg selv!

Jeg synes dagene går utrolig fort:p Har hatt noe å styre med hver eneste dag. Enten er det noe jeg må ut og kjøpe, eller så har det vært prosjekter i huset. Synes også det er utrolig godt å ha tid til å rydde skap og boder! Mye som har blitt lagt ut til salgs for å si det sånn:p Noen dager sover jeg mye og da blir det ikke gjort så mye mer enn det. Henter toåringen i barnehagen 15.30 og da synes jeg dagen har flydd avgårde.
Forrige svangerskap derimot var dagene lange som et vondt år! Trodde aldri termindatoen skulle komme:p Da hadde jeg ingen barn fra før, tror nok det har mye å si.

Tror ikke det skal bli noe problem å få dagene til å gå nei :-p men jeg syntes det gikk fort med første og! vasket klær, monterte seng, ryddet huset, sydde babynest, trente, ellers leste og slappet av ute i solen (høygravid på sommeren)..

Lurer på det samme selv - hatt så mye fri i det siste med primært hjemmekontor og kun 50% jobbing, samt ferie. Så begynner å komme rundt med det eg orker, tom strøket de fleste klærne i 50/56!
Hadde tenkt å sy litt framover, men magen er i veien....
Blitt en del baking og film/serie, men holder på å bli gal [emoji57]
Så krysser fingrene for at mini kommer tidlig slik at det ikke blir for lenge å vente. Typisk at ho kjem på overtid da [emoji14]

Første permisjonsdag i dag. Storesøstrene skal først komme seg på skole og barnehage før jeg skal få massasje på en heller sliten rygg, så blir det nok avslapning og turgåing med den firbeinte♡

Sist gikk eg rett fra jobb, til innleggelse på obs!, til fødsel noen dager etterpå. Fødte 1 mnd. før termin og fikk aldri disse ukene før fødsel til å forberede meg og samle litt energi. Det savnet eg virkelig ettertid.

Denne gangen har eg vært sjukmeldt 1.5 uke og starter offisielt permisjon i dag. Forberedt på at fødsel skjer ila 2.5 uke, så prøver å holde meg i skinnet og gjøre bare litt hver dag. Formen og energien er ikkje på topp, så gjelder å begrense seg. Leverer 3-åringen. Gjør litt husarbeid. Slapper av på sofaen. Går en tur. Lager middag. Henter 3-åringen osv.

Sist uke vasket eg ned huset over flere dager, så da blir det vedlikehold av dette frem til fødsel. Må gjøre klar vogn og gjøre siste innkjøpene til meg/baby denne uken. Har en god del timer på sjukehuset i vente denne uken også, men håper ikkje at det blir fødsel før tidligst neste uke :P Dagene flyr av sted, så her er det lite dødtid å regne - tenker at dette er normalen når det er barn nr. 2, 3, osv. Sikkert "kjedeligere" ventetid om man venter nr. 1.

Pusle litt hjemme, strikke og sy litt, besøke litt folk, hjelpe litt til med greier som skal fikses før bryllup i familien og kanskje prøve å få vagga en liten tur i ny og ne.

Går i perm til fredag, men har jo vært sykemeldt mer eller mindre hele svangerskapet så blir jo ikke no forskjell sånn egentlig. Og siden jeg kanskje blir satt igang allerede i morgen, starter jeg mest sannsynlig permisjonen med lillegutt i armene [emoji170][emoji64]

Back
Topp