• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

straffe ungen?!

Heidi10+12

Gift med forumet
synes dere det er greit å bruke fysisk avstraffelse?
allså slå ungen når de har gjort no galt??

jeg kunne ALDRI gjort det!!

Det er ALDRI greit med fysisk eller psykisk avstraffelse.

ORIGINAL: janpanmarsipan

sign

Sign.

Har selv blitt slått, og vet at det derfor fører med seg mer redsel enn respekt, så NEI!!!!

Det er jo faktisk ulovlig å fysisk avstraffe ungene. Selv om det var en sak her for litt siden om en som ble frikjent for å ha gitt en spontan klaps på rumpen på ungen.

Så kan man jo spørre hvor grensene skal gå. Vet om flere som har tatt ungene hardt i armen i frustrasjon. Selv ble jeg kløpet i øret en sjelden gang når jeg ikke oppførte meg. Selvfølgelig så er bruk av "hjelpemidler" (belte osv) uhørt. Har ikke god tro på fysisk straff, men ser ikke bort i fra at jeg kommer til å ta hardt i ham (alla det med armen) av og til.

Fysisk og psykisk avstraffelse er aldri greit nei. Som dere sier kommer det mer redsel enn respekt ut av det, og ønsker man seg respekt fra barnet ville jeg trodd at det første du må begynne med er å vise barnet ditt respekt. 

NEEEEEI! Det synes jeg virkelig ikke noe om, så her blir det ikke brukt!

Nei. ALL fysisk avstraffelse av barn, fra knips på fingeren til ris på rumpa er forbudt etter norsk lov. Det sier litt om hvor sakdelig det anses for å være. Jeg oppfatter foreldre som ikke klarer å finne andre løsninger som mindre intelligente. Rett og slett.

ORIGINAL: Sicily

Nei. ALL fysisk avstraffelse av barn, fra knips på fingeren til ris på rumpa er forbudt etter norsk lov. Det sier litt om hvor sakdelig det anses for å være. Jeg oppfatter foreldre som ikke klarer å finne andre løsninger som mindre intelligente. Rett og slett.

Enig...

Kunne aldri falt meg inn å gjort noe sånt mot barna mine,jeg er en streng men rettferdig og kjærlig mor. Jeg tror på klare grenser og gode samtaler med barna,fysisk straff gjør barn redde.

ORIGINAL: Frustrert Frue

NEI det er absolutt ikke greit [:@]

ORIGINAL: brownie*

Helt enig. Blir helt kvalm av folk som syns det er greit å slå barna sine[:@][:@]

ORIGINAL: Sicily

Må si meg enig her..

ORIGINAL: Frustrert Frue

NEI det er absolutt ikke greit [:@]

Nei nei nei!

Back
Topp