Str. til nyfødte

loveJ

Forelsket i forumet
Skal bli mamma for første gang og har bestemt meg for å ta en shopping tur til uka:) Men hvilke str begynner man med....skal ha kjole som hun skal ha på seg da hun skal hjem, boddyer,klær generelt og uteklær......hvilke str anbefaler dere?

56![:)]

50 og 56

mange sier at du må ikke finne på å kjøpe str 50, men jeg opplevde at begge mine svømmte i 56 i 2mnd etter fødsel.....så jeg ville nok hatt noe i 50 også - om ikke sende barnefaren på shopping etter babyen har kommet så han finner noe som passer akkurat![:D]

kommer jo litt an på kor stor babyen er når den blir født, men eg brukte faktisk en del i str 50 (ho var 49 cm når ho blei født. Men kunne og bruke 56, en del som blei litt stort, men det gikk fint det og:)

Jeg fikk beskjed om at det ikke var vits i å kjøpe noe i 50 (0 måneder), bare 56 (0-3 mnd). Hadde litt 50, men hadde bare med 56 på sykehuset, men vi måtte bruke sykehusklær for hun svømte i de jeg tok med.
Vi hadde noe 44, og 50 passa lenge. [:)] Hun var 48 cm ved fødsel.
Vanskelig og si hva som kommer til å passe, men 50 er greit å ha litt av med mindre du tror jenta di er veldig lang og stor. [:)]

Ha et par skift i str. 50, resten ville jeg kjøpt i 56.
Gutten vår brukte 50 i halvannen uke/ to uker (var 51 cm lang ved fødsel). 56 ble litt stort til å begynne med, de er jo så spede da [:)]

Kommer jo ann på str på babyen,her brukte vi str 56,de var begge 53 cm lang....
Jeg tror jeg hadde kjøpt str 56 så var jeg sikker på at det passet hadde jeg heller sendt samboer avgårde for å kjøpe mindre str visst det var for stort,kjedelig å sitte med tøy i str 50 som man evt ikke får brukt..

Jeg ville kjøpt str. 56 og heller kjøpt noe i mindre str. etter å ha kommet hjem om 56 var for stort. Kommer ikke bare an på lengden på barnet, men og hvor tykk h*n er.

Jeg ville kjøpt 50,selv mellomste her kunne bruke 50 i noen uker,selv om han var 4270gr og 52 cm da han ble født.

Leah var 53 cm når hu blei født, men brukte 50 en god stund.. Hu var veldig tynn da..
Så angrer ikke på att jeg kjøpte litt klær i str 50 nei..

50/56..
Første mi brukte 50 lenge, mens nr2 brukte bare noen klær i str50 og resten 56 fra hu var nyfødd...

kjøp 50 og ønsk 56-62-68 i barsel gaver[:)]
hadde ikke et plagg i 50 for alle så d ikke var vits.. men jenta mi brukte 50 i 6-7 uker[;)]

kommer ann på deg og babyen..
jeg var 4560g da jeg ble født,å alle antok at jeg fikk stor baby.. noe jeg fikk, hun var 4420g..
Så hun har bare brukt 56[:)] noe var litt stort...

Kjøp litt i 50 og mest i 56[:)]
om 50 er passe eller 56 alt for stort, så kjøper du litt mer etter fødselen

str. 50

Jeg har ikke hatt noe annet enn 56 til mine. Litt stort, men satt helt fint etter 1-2 uker. Og de var 50 lange begge to og veide 3360g og 3500g, så de var helt gjennomsnittlige.

Jeg ville ha kjøpt str 50 til nyfødt og ønskt meg større størrelser i barselgaver - husker enda hvor jeg angret på at jeg kjøpte ei sparkebukse til vesla i str 56 for å "være sikker" - hun svømte i den stakkar[8D]

Sånne bukser med bein er håpløst om de er for store, men ellers synes jeg det var greit med 56[;)]

vill kjøpt litt i 50 og litt i 56. noen bruker 50 lenge, mens andre ikke passer det når dem blir født fordi det er for smått og må hoppe rett i 56. husk at man som regel får endel klær i gave etter fødselen så ikke kjøp for mye [:)]

hehe, som mange skriver her. Vi ble også frarådet å kjøpe i str. 50. Viktor svømte i str 56, så vi måtte shoppe str 50 da vi kom hjem.

Så kjøp noe i str. 50 du[:D]

Av erfaring så brukte mini str. 62 ganske lenge. Så ønsk deg i litt større str. Så har du litt utover[:D]

Back
Topp