Str på klær

Lykketroll91

Blir kjent med forumet
Er første gangs fødene og lurer litt på hvor mye klær (bodyer, strømpebukser osv) dere anbefaler å ha i de forskjellige str 50, 56, 62 osv? :)

Jeg kjøpte ikke noe i str 50 til første og angret. Han var 51cm og 3600, men avømye i str 56, 50 passet i noen uker.
Her bøir det mest bodyer og strømpebukser den første tiden.
4-5 omslagsbodyer og strømpebukser i str 50 og 56 :)

Som hun over sier, kjøpte jeg ingenting i str 50, og det angret jeg på. Mi var også 51cm men hun svømte i str 56.

Men hvordan man klarer seg med 4-5 bodyer skjønner ikke jeg.. men det kommer jo an på hvor mye klær man vasker i løpet av uken.. jeg beregner at vi bruker 2 skift pr dag, pluss at jeg alltid har 1-2 skift i stelleveska. Så ville gått for hvertfall 8 bodyer i hver str.. selv har jeg mer en det også, men vi har vært heldige og arvet litt..

Jeg vet at frøkna her blir rundt 49 cm og 3000g. (Det har alle mine vært) så jeg kommer garantert til å kjøpe noen gode skift i str 50. Men helt klart mest i 56.. =)

Mener å huske at mi, på 50cm og 2,7 kg, brukte størrelse 50 ganske lenge (husker ikke hvor lenge, hehe). Men vi hadde ingeting i str 50 så mannen min ble sendt ut på handling. Husker hun hadde en slags tynn bobledress i str 56 vi skulle ha på henne på vei hjem fra sykehuset (desemberbarn). Det kunne vi bare glemme. Den passa vel når hun var 4 mnd eller noe :P

Jeg anbefaler å kjøpe mange billige bodyer, gjerne omslagsbodyer. Og begynn med de minste størrelsene. Ikke handle inn i 62 nå. Så vet du etterhvert hva slags klær dere trenger og hva du liker

Jeg angret faktisk på at jeg kjøpte mye i 50. Han brukte vel den str. i 1-2 uker. Denne gangen har jeg kun 5 bodyer i 50 og noen strømper og joggebukser. Håper det holder :)

Det er nok greit å ha litt i både 50 og 56. Men du trenger kanskje ikke kjøpe 8 bodyer av størrelse 50 før du vet om ungen går inn i det. Det er jo en smal sak å få kjøpt inn noen ekstra bodyer når dere kommer fra sykehuset. Jeg kjenner mange som har fått store barn, og som bare kunne glemme str 50.

Jeg brukte str. 50 en måneds tid på sønnen min, men brukte også en del 56 samtidig. Denne gangen vil jeg også ha litt av hver størrelse.

Min frøken brukte 50 i seks-åtte uker, så vi har mye hvis dette er ei jente, er det gutt, så må jeg nok handle litt.
Vi var innom et kjøpesenter på vei hjem fra sykehuset, hun var spinkel og hadde lite hode, og svømte i 50 i starten.

Alt kommer ann på hvor ofte du vil vaske. Vi hadde vaskekjeller i naboblokka sist, pluss vaskemaskin på badet, men dårlig med tørkeplass. Jeg hadde derfor en del klær, slik at jeg skulle slippe å vaske "hele tiden". :-)

Sniker fra desember.

Vi kjøpte nesten ingenting i 50 siden vi regnet med at hun ville bli rett over 4kg. Hun var 3800g og druknet i 56, mye i 50 var også for stort. Hun brukte 50 lenge og endel i 56 passer fremdeles nå som hun er 10 uker gammel. Alle sa at det ikke var sikkert 50 passet og at det i såfall passet kort. Det var feil og hun var ikke engang en liten baby. Jeg skulle ønske vi hadde kjøpt mer i 50 før hun ble født så vi slapp å styre med det etter fødselen.

Da må jeg nåkk ut å handle en del i str 50 å 56 :) jeg var 2300gr selv når jeg ble født å ingen av mine søsken har vært større enn 2800gr å sambo var under 3 kg han også :)

Back
Topp