Str på klær

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
sniker litt fra januar 2015!:)
Hvor lenge brukte deres små de forskjellige størrelsene? Og hvilken str bruker de nå??:) prøver å planlegge litt hvor mye jeg skal kjøpe av de forskjellige størrelsene!:)

Gratulerer :)
Brukte 50 og 56 i begynnelsen, men har lagt vekk 50 for en stund siden. Da var hun vel 8 uker kanskje. Husker ikke. Haha. Nå bruker hun 56 og 62. Blir 11 uker på tirsdag. :)

Gratulerer :)
Brukte 50 og 56 i begynnelsen, men har lagt vekk 50 for en stund siden. Da var hun vel 8 uker kanskje. Husker ikke. Haha. Nå bruker hun 56 og 62. Blir 11 uker på tirsdag. :)
Var din veldig liten når hun ble født?:) eller var hun rundt 50-52??:P må prøve å ikke kjøpe så alt for tykke dresser i de store str!:)

Gutten min var 3140gram og 51 cm når han var født og han drukna i 56, så brukte 50 på han i 4 uker kanskje før han flytta inn i 56, nå er han 8 uker 5 kg og begynner å flytte inn i bodyer i 62.
Så kjøp 56 og ha noe i 50 på lur :p jeg hadde bare kjøpt 56 og måtte på shopping :p

Her var han 3610g og 51cm når han ble født, han passet 50 og 56 fram til han var ca 4 uker, da sluttet han med 50. Nå er han 8 uker, og vi har begynt litt med 62. 56 i bodyer er litt for lite, mens 62 passer perfekt. Bukser passer enda best i 56.

Anbelfaler å kjøpe litt i 50, også heller la være å fjerne prislappen så du kan bytte om det skulle bli smått. Vi måtte ut på shopping da vi dro hjem fra sykehuset, og det kan være litt tungt et par dager etter fødsel;)

Amanda begynner nå på 56. Hun er nå 8 uker. Brukte str 50 til nå.

Jeg anbefaler å kjøpe inn mest i str. 56 og 62. :)
Jeg har tre barn og har aldri brukt så mye i str 50 til mine. Men kan være lurt å ha noen bodyer.
Nr.1 brukte str.50 i ett par uker for han var ganske liten. Nr.2 gikk rett på str.56, mens nr.3 brukte så vidt noen bodyer i starten i str.50.
Kjøpte alt det andre i str.56 og heller bretta det opp.
Har begynt å bruke str.62 nå.
Jenta mi er 9 uker. :)

Last edited:
Var din veldig liten når hun ble født?:) eller var hun rundt 50-52??:P må prøve å ikke kjøpe så alt for tykke dresser i de store str!:)

Hun var 52 cm og 3490 gram. :) Mulig jeg brukte 50 litt lenge. Hehe. Nå har hun bikket 5 kilo, men har ikke veid på lenge. De måler heller ikke lengden før på 3 mnd kontroll.
Vi hadde nok klart oss med 56. Gjør liksom ikke noe om det er litt for langt.
Ville nok gjort som de andre sier og kjøpt litt i 50 og mest i 56. Men du vet jo aldri. Plutselig kommer babyen 3 uker før og trenger 50 lenge. :P
Ei jeg kjenner hoppet rett fra 50 og rett i 62 med sin. :P

Jeg hadde ikke noe under 56, og det har gått fint :) Hun var rett under 4 kg og 53 cm lang. Nå bruker hun mest 62 (8 uker).

min begynte med 62 ca uke 5 og nå er ho 9uker og bruker litt 62, men mest 68 begynte med 68 for 2uker siden ca.. :)

Han brukte 50 de første ukene, syntes det var godt å ha noe i 50 men brukte også 56. Bruker fremdeles 56, men må nok snart over på 62. Han er 10 uker og veier 5300g ca. Var 3270 og 50cm når han ble født. Men synes det er veldig forskjell på merkene. Feks NameIt bodyer er veldig trange og små i str til han her. Har nesten ikke brukt de derfra med en knapp i halsen fordi de er så vonde å få på. Og min erfaring er å ikke kjøpe så mye i yttertøy i de minste str. Luene er allerede for små her :p gjør ikke noe at yttertøy er litt stort i starten :)

Her ble str 50 brukt på sykehuset :p 56 et par uker, så 62 et par uker... :p nå er det 68 :p
Var 4 kg når han ble født, nesten 6 kg på 6 ukers!
Sånn var også nr 1 til oss, men mr 2 var 3.3 når hun ble født og hadde 50/56 lenge :)

Brukte 50 i to uker, kjøpte bare noen bodyer i 50 å resten i 56, byttet til 62 når han var ca 6/7 uker og da begynte det og bli for smått allerede :P
Bruker enda 62, og håper det går en liten stund til for har alt for mye i den str :P

sniker litt fra januar 2015!:)
Hvor lenge brukte deres små de forskjellige størrelsene? Og hvilken str bruker de nå??:) prøver å planlegge litt hvor mye jeg skal kjøpe av de forskjellige størrelsene!:)
Åå, hun vokser ut av plaggene altfor fort! Har nok shoppet for mye. Brukte str50 i to uker kanskje, noe 56 kan hun bruke enda, og noe vokste hun ut av da hun var ca4-5 uker. Er 7 uker nå og bruker 56 og 62. Er stor forskjell på størrelsene. Noe 62 er nesten for lite og noe er litt stort.
Hun var 52cm og 3938kg når hun ble født. Er over 60cm og 5,5kg på 6 ukers kontrollen.
Jeg har mange plagg som bare er brukt en gang i 56. Anbefaler å kjøpe omtrent bare omslagsbodyer i 50. Jeg syntes i alle fall det var vanskelig å ta bodyer over hodet hennes de to første ukene. Bare spør om du trenger flere tips!

Last edited:
Jeg har en stor gutt. Han er 7 uker og 62 er allerede for lite. Han er lang.

Vær obs på at str varierer ifra butikk til butikk.. Som feks. Kjøper du på lindex er de veldig små, mens de er størst på cubus. Vertfall det jeg har erfart ;)

Anbefaler forresten joggebuksene på Lindex, de har blitt favorittplagg :) myke, gode og fine!

Gutten vår var 3220 og 50 lang. Han druknet i 56 så var ute for å handle mer i 50 to dager etter fødsel. pakket bort 50 for en god uke siden. Han er 10 uker og nå er vi på god vei inn i 62. Han var 5400 og 63 for ei uke siden.

Storebror var 3910 og 52,5 ved fødsel, og han brukte også 50 en god stund. Nå er begge ganske "slanke" så det har nok også litt og si.

Vår jente brukte 50 til hun var ca 6 uker, er på 56 nå
Anbefaler omslagsbodyer! Alt som må over hodet blir en kamp på stellebordet, så de blir ikke mye brukt her. Og vi liker best bukser med fot, sokkene detter bare av. Kjedelig at det fineste tøyet ikke er noe særlig praktisk :(
Lurt å ikke ta av merkelappene før du ser om du får bruk for det som en sa over her!
Og jeg syns heller ikke det var veldig fristende å gå i butikker rett etter fødsel for å fikse ting, fint å alliere seg med noen venner eller familie til sånt i starten :)

Min jente var 3830 gr og 52 cm, str 50 var knapt, så det var bortkasta ;) nå er hun 11 uker og bruker 62, litt i 68 :)

Back
Topp