Str på klær stor baby

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Jeg ser bare for meg at jeg får en nokså stor baby (4+ kg) vil klær på str 56 bli for små? Tenker det er dumt å investere i mye klær på denne str hvis man ikke får brukt det uansett...
 
Jeg hadde ikke mange bodyene i 50. Kanskje 6 i 56.
Mange gir jo små størrelser i barselgave også.
62 kan fint brettes opp i ermene og skulle liten trenge 56 ja da er butikkene der etter fødsel også. :)
 
Jeg hadde ikke mange bodyene i 50. Kanskje 6 i 56.
Mange gir jo små størrelser i barselgave også.
62 kan fint brettes opp i ermene og skulle liten trenge 56 ja da er butikkene der etter fødsel også. :)
Ok, tolker det som at man godt kan få bruk for noe i str 56 de aller første ukene da :)
 
Jenta her var 3950g ved fødsel og 50 passer akuratt mens 56 er litt større :)
 
Gutten vår var 3615g og 50cm, er 3 uker på søndag, og passer enda str 50 :) Begynner å bli litt kort da.
 
Ok, tolker det som at man godt kan få bruk for noe i str 56 de aller første ukene da :)
Ikke nødvendigvis.
Mine har vært 48 lang og 3281 gram. 50 var for kort.
Den andre var 51lang og 3455 gram og 56 var bare akkurat passelig.
Det burde være minst to fingre mellom bodyen og skuldre på barnet når bodyen sitter "stramt" i skrittet.
Trange bodyer gir skrikerunger :(
 
Lille her var nesten 4 kg, men han passer det meste i str 50. Men det vil nok ikke passe i mer enn en uke eller to.
 
Ikke nødvendigvis.
Mine har vært 48 lang og 3281 gram. 50 var for kort.
Den andre var 51lang og 3455 gram og 56 var bare akkurat passelig.
Det burde være minst to fingre mellom bodyen og skuldre på barnet når bodyen sitter "stramt" i skrittet.
Trange bodyer gir skrikerunger :(

Min første var 3290cm og 48cm, ganske likt som dine, men hun svømte jo i str 50! :O
 
Sannsynligvis vil 56 passe greit i starten, evt med oppbrett på armene. Du ser det varierer veldig på hvilken størrelse klær folk bruker på babyene . Her spiller lengden på ryggraden også inn, ikke bare lengden på baby. Så derfor kan en body i 50 bli for liten selv om babyen er under 50 cm...

Anbefaler å handle inn feks body i ull/silke - de er ganske safe når det kommer til størrelse. De er så tynne at det betyr ingenting om de er litt store, og så strekkes de godt (uten ubehag), så du kan bruke de lenge. Det samme gjelder forsåvidt vanlige ull-body, men jeg synes ull/silke er mykere;)
 
Min veide 3560, og 50 cm lang v fødsel , og passer str 50 perfekt. Men kan fint bruke 56 også:)
 
Takk for svar damer :) Har fått litt klær av familie og sånn så det er jo litt greit å ikke må kjøpe inn alt. Hadde et sett med en ulldress som jeg kunne kjøpe på salg, men var bare 56 igjen. Så da lurte jeg på hvordan det var med str siden dette er litt dyrere å kjøpe inn :)
 
Back
Topp