str og dresser

meretesk

Betatt av forumet
hei. bare lurer på hvilken str dere kjøper i dresser til barnehagen osv? og hvilken str barna bruker nå?
jeg har kjøpt 80 i parkdress og regntøy også 86 i vinterdress. bare lurer på om dere hadde valgt 80 eller 86 i vinterdressen.. han bruker 74 og noe i 80 nå.

Aksel bruker 80 no og har valgt 86 i vinterdressen

Hun har akkurat begynt å bruke 74. Kjøpte regntøy i 80 (ser helt enormt ut, men de hadde ikke mindre...) og venter med å kjøpe vinterdress til det blir kaldere, dvs om et par måneder. Tipper den også blir i 80, hvis ikke hun vokser noe voldsomt til da.

Det lureste er nok å ta med barnet og prøve dressen på i butikken, for det er jo så forskjellig str på merkene.

Her bruker han 74/80 nå. Han har str 80 i parkdress og str. 1år i regntøy - det er stort enda. Har ikke kjøpt vinterdress enda, men blir nok str.86...

ORIGINAL: Lilletrampepus

Sander bruker 80/86 nå så jeg er usikker på om jeg skal velge 86 eller 92. Kommer an på hvordan coop sine dresser er i størrelsen. [:)] Kjekt at den er bittelitt større, sånn at det er lettere å bevege seg i. 

Eg har hørt at en ikkje skal kjøpe dressene alt for store, da får de små heilt angst fordi det blir så tungt å bevege seg i dressen... [8|] Har selv kjøpt 86 i regntøy, ho bruker str 80 i vanlige klær...

Bare husk at det ikke er særlig godt å bevege seg i alt for store dresser heller[:)]
Voksekurven til de små begynner å flate mer ut nå også. Eg har nemlig gått i fellen hele 2 ganger med storesøster, og det har resultert i at eg har måtte kjøpe to nye dresser[:'(][:'(]

Back
Topp