Str.50 eller 56?

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Til dere som har født fra før av hvilken størrelse brukte dere til den nyfødte?

Har termin til fredag(12.08), på onsdag var regnet jordmor med at lille veide 3185gram, regner med å gå på overtid da jeg ikke har noe som helst tegn til at fødsel nærmer seg. Har ikke hatt noe kynnere under svangerskapet, ikke bekkenløsning og ingen form for modning. Så da lurer jeg på, skal jeg ha med str.50 i fødebagen eller skal jeg bare ha str.56?

Hva brukte dere til babyen? Hvor mye veide og hvor lang hva babyen deres? Er førstegangsfødene

Jeg fødte for 2 dager siden, 19 dager før termin. Og her passer 56 best. 50 passer, men syns det blir litt akkurat. Gutten er 3350 g og 51 cm

Vi hadde med 1 body i 50 og resten 56...syntes 50 passet best (men d kommer vel fort ann på merke etc, var newbie i str.50). Han var 51 cm og 3450g.

Her er gutten 5 dager gammel og bruker str 50 selv om han var hele 4kg ved fødsel. 56 blir for stort i det meste av tøyet

Fødte for en uke siden, 3630 og 50 cm lang, bruker 50 i body og 56 i bukse (for stort, men har ikke bukse i riktig str). Men er snart 56 som passer best :) Jeg hadde absolutt tatt med str 50.

Jeg har med 2sett i 50 og 2sett i 56. :) har en body i 50 som bare skal passe så håper jeg får brukt 50 i 2-3uker. :) men tar med 56 også. :)

Her må vi bruke 50, hun svømmer i 56! Hun var 3060 og 48 ved fødsel. 56 er alt for stort!

Vi bruker mest 50... Men jan godt bruke 56 også, er ikke alt for stort. Kommer litt ann på klærne, er så forskjell på dem.
Lillen var 48 cm og 3455gr

Skal på vekstestimering (UL) på fredag, så regner med jeg får vite litt om størrelse da. Har termin 30.08, og regner ikke med at baby blir så liten siden jeg har kostholdsregulerte svangerskapsdiabetes. Det er vel derfor de vil sjekke at han ikke er "for stor" også... Har derfor kjøpt minimalt i størrelse 50. Får jeg vite på fredag at det er et bittelite vesen, så får jeg heller ut å kjøpe noe mer i 50. Jeg veide selv 4600gram og var 53 cm lang og kom en uke over tida. Mannen kom tre uker før tida og veide 2900 gram og var 50 cm lang. Så blir spennende å se hvem som det har kommet flest gener fra.

Er ikke såå stor forskjell på 50 og 56. Hvis du bare skal ha med litt er det jo tryggere å ta med 56:) gutten min var 4kg og 54cm og passer ennå de fleste plagg sin er str 50 akkurat etter 4 uker:p drakter/bukser med føtter er knappe altså.

Back
Topp