Str 128?

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Hva er str 128 i alder?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

8år :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Frøkna har brukt 122/128 fra hun var 4 år da, er 5 nå og passer 128 akkurat, har begyt på 134/140 i strømpebukser. Så de der alders-koblingene betyr lite for meg :

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Ditto. Jr. var i og for seg 6 1/2 da vi måtte bytte, da. Han fyller sju etter sommeren - trakk på ham et par joggiser i str. 7 år (122) i går og det var skikkelige høyvannsbukser... :p

Emma brukte 128 når hun var 4-5 år. Nå er hun snart 7 år og bruker 134/142 :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Det kan ikke regner i alder, har ei på 5 som har brukt 128 i enkelte klær siden hun var 4 år.

Hun er nå 120 cm.

Kan forsåvidt ikke regne det i cm da noen merker er helt ute å kjøre på størrelser. Strømpebukser er ekstrem på dette, 122 i strømpebukse er alt for lite til jenta mi på 120 cm.

Det kan ikke regner i alder, har ei på 5 som har brukt 128 i enkelte klær siden hun var 4 år.

Hun er nå 120 cm.

Kan forsåvidt ikke regne det i cm da noen merker er helt ute å kjøre på størrelser. Strømpebukser er ekstrem på dette, 122 i strømpebukse er alt for lite til jenta mi på 120 cm.

Ja, strømpebukser er bestandig det første som blir for smått her. Hun bruker som regel en størrelse større i strømpebukser enn i andre klær.

Sofie har brukt 122/128 fra hun var 4 år da, er 5 nå og passer 128 akkurat, har begyt på 134/140 i strømpebukser. Så de der alders-koblingene betyr lite for meg :

OI :O hehe, hvor lang er hun? Og tung?
Min snart 5 åring bruker 110 i bukser og 116 i gensere, men buksene i 110 henger på han, så de må strammes inn i livet :P

Det varierar sikkert, men begge mine ungar følger cm ganske greit. Begge er litt høgare enn "centimeteralderen" på klærne då. Jenta mi på 6 1/2 år er ca 124 cm og brukar no omtrent berre str 128. Guten min på 8 1/2 år er ca 136 cm og brukar str 140. Det kjem nok mykje an både på merke, kva for ein type plagg det er og kroppsfasongen til barnet.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det er som nevnt str 8 år, men kommer jo veldig an på ungen. Jeg har små barn, eldste mi på 7 år bruker 122 og 128.

Det varierar sikkert, men begge mine ungar følger cm ganske greit. Begge er litt høgare enn "centimeteralderen" på klærne då. Jenta mi på 6 1/2 år er ca 124 cm og brukar no omtrent berre str 128. Guten min på 8 1/2 år er ca 136 cm og brukar str 140. Det kjem nok mykje an både på merke, kva for ein type plagg det er og kroppsfasongen til barnet.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Føler ikke det stemmer på en plass når jenta her på 120 cm må bruker 128 i klær.

Hun er rett nok en høy 5 åring da med sine ca 120 cm. Men hun er ikke stor ellers og kan ikke bruke bukser som ikke kan strammes inn i livet.

OI :O hehe, hvor lang er hun? Og tung?
Min snart 5 åring bruker 110 i bukser og 116 i gensere, men buksene i 110 henger på han, så de må strammes inn i livet :P

Hun er vel nesten 130 tror jeg. Er en stund siden siste kontroll nå så vet ikke hva hun veier. Hun er lang i alle fall, gjerne et hode høyere enn barn som er like gamle (eller året eldre). :)

Mi brukte 128 som 7 åring. Bruker nå 134/140. 8.5 år nå da.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

128 er 8 år men jeg har heller ikke kunnet følge str for 5 åringen min bruker nå 116-122 og 10 åringen bruker 146 :) De er hhv 112 cm og 140 cm lange ca men man og se på figuren til ungene. Jeg har en som er lang og tynn (eldste) så bukser blir ofte for store i livet men passe i beina, og da må han bruke belte. Minsten fyller dem ut litt mer men han er kort i beina og lang i overkroppen :)

Tror det er 7-8 år. Sønnen min på 6 bruker 122

Hun er vel nesten 130 tror jeg. Er en stund siden siste kontroll nå så vet ikke hva hun veier. Hun er lang i alle fall, gjerne et hode høyere enn barn som er like gamle (eller året eldre). :)

Oi, da var hun jammen lang ja :D

Back
Topp