Strømregning per måned

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
R

RoseBusk

Guest
Hvor mye er strømregningen deres på hver måned? Og hvor stor bolig har dere?
Vi bor i ett passe stort murhus, ca 140 kvm tipper jeg. Alt på en flate, men har grovkjeller der det hele tiden står på en avfukter-vifte. Har varmepumpe som står på hele tiden, og aldri på under 20 grader.
I oktober var regningen på 1400 kr. 600 kr i rent strømforbruk, 800 kr i nettlei.

Er dette ett vanlig forbruk på en måned?

Betalte nettopp strømregningene, og det kom vel på ca 1500kr. Jeg vet ikke hvor stort huset er, men mindre enn ditt vil jeg tro. Vi har 2 gulv med varmekabler, men ellers har vi ikke brukt mye strøm på oppvarming. Det går vel en del fra datamaskinene sikkert, og andre ting vi ikke tenker over. Og dyr nettleie da.

For eneboliger regnes normalt strømforbruk i året for 20 000 kwh, altså 1 666 kwh pr måned.
Dinside har en oversikt over snittforbruk pr mnd: http://www.dinside.no/okonomi/stromforbruket-maned-for-maned/62097345

Hvor mye det blir i kroner og øre avhenger av prisene til strømselskapet deres.

Men dette er jo bare snittforbruk, det er store forskjeller. En enebolig er jo ikke en enebolig. Det er forskjell på 140 kvm og 240 kvm, og antall personer i husstanden, om man fyrer med ved/olje, har varmepumpe, kun bruker strøm, hvor gammelt og dårlig isolert huset er, osv.

Hvor mye er strømregningen deres på hver måned? Og hvor stor bolig har dere?
Vi bor i ett passe stort murhus, ca 140 kvm tipper jeg. Alt på en flate, men har grovkjeller der det hele tiden står på en avfukter-vifte. Har varmepumpe som står på hele tiden, og aldri på under 20 grader.
I oktober var regningen på 1400 kr. 600 kr i rent strømforbruk, 800 kr i nettlei.

Er dette ett vanlig forbruk på en måned?

Høres ut som ca det samme som vi har alt dette :)

Back
Topp