strømregning, kan det stemme?

maggisaggi

Blir kjent med forumet
vi fikk nettopp strømregning, og den var på like under 1000kr for en mnd.
de vi leier av leser av strømmen, og gir beskjed til oss hvor mye vi skal betale, sist måned betalte vi litt over 900kr.

Jeg synes dette er veldi mye, vi er kun to personer, har ikke lys på rom som ikke brukes, ikke varme i alle gulv, bare bad å stue, bruker ikke tørketrommel eller oppvaskmaskin og har ikke noe ovner osv som bruker strøm. Vi er m.a.o veldig bevist selv på strømforbruket.
De andre gangene vi har fått "regning" har den vært på ca 400kr pr.mnd..

Hvor mye ligger deres forbruk på hver mnd og hvor mange er dere?

det stemmer nok, pga de er flinke til å skru opp nettleia og prisen på vinterstid spesielt. noen ganger har vi betalt mer i nettleie enn strøm....

syns det var veldig lite eg![:D] Vi har et rekkehus og har betalt nesten 2000 frem til nå! Spørs hva det blir i vinter[&:]

det er jo ikke lite når vi har fått regninger på halvparten tidligere [8|]
vi bruker ikke mer strøm nå enn da, men allikevell har det økt..bare lurte på om det var normalt om vinteren?

ORIGINAL: maggisaggi

vi bruker ikke mer strøm nå enn da, men allikevell har det økt..bare lurte på om det var normalt om vinteren?

du leier tilfeldigvis ikke i trondheim?

ORIGINAL: *Leah Amalie mi*

du leier tilfeldigvis ikke i trondheim?

nei, enda lengre nord [:)] why?

ORIGINAL: GutteBabyMars09

Her blir regningene større om vinteren, og vi leser av selv[;)] 

blir forbruket også større?

ORIGINAL: Lone_mor

VI HAR REGNING PÅ RUNDT 100KR I MND. VI ER 2 VOKSNE OG 3 BARN. OG BOR PÅ 75KVM. bARE NETTLEIA ER PÅ OVER HALVPARTEN[:'(][:'(][:'(] (oi capslock)

mangler du en 0?? ellers er du heldig altså?=)

Vi får 1700 på 3 mnd og har tørketrommel, vaskemaskin, oppvaskmaskin, men ikke noe varmekabler. Syntes det var mye

Jeg og sambo har pleid å hatt gjennomsnittlig kanskje 900 kr i mnd på strøm, sånn det har vært det siste året. Da har vi varme på badet om vinteren, og i stua i en ovn. Bruker oppvaskmaskin, tørketrommel et par ganger i uka, slår av lys i tomme rom prøver generelt også å spare på strømmen. Vi har jo Sofie på 9 mnd også da, men hun bruker jo ikke så mye mer strøm, bare et par ekstra klesvasker siden vi har tøybleier.

ORIGINAL: GutteBabyMars09

Her blir regningene større om vinteren, og vi leser av selv[;)] 

blir forbruket også større?

Det blir det hos oss iallefall. Nettleia øker ikke så mye, men vi har ikke brukt noe varme om sommeren, og har fyrt opp kabler og varmeovner, så på maks-regninger om vinteren og minsteregningen om sommeren er det ca 1000 kr i forskjell. Altså vi er nede i ca 1000 kr på to mnd om sommeren, og det høyeste vi har fått var 2200 på vinteren.

Synes ikke det høres så mye ut..
Jeg bruker rundt 800 i mnd og jeg har kun 40 kvm jeg lever på.. Uten tørketrommen, oppvaskemaskin. Har ikke ovner som står konstant på, kun kanskje 1/2 time om dagen Bruker gulvvarme på noen rom, men rommene er jo veldig små :P
Og jeg er bare en person vel og merke (utenom babyen på 5 mnd da, men hun bruker ikke så mye strøm :P)
Er jo som oftest dyrere med strøm til to enn en person pga småting man bruker strøm til

Man bruker automatisk mer om vinteren.. Det blir litt kaldere, man skrur ovnene litt opp.. Man tror ikke det utgjør så mye men det gjør det definitivt...
I tillegg så skrur dem opp nettleia på vinteren, da det krever høyere strøm for å frakte den samme "mengde" strøm frem i nettet når det er kaldt ute. Det er jo det nettleia er basert på, drift og vedlikehold av nettet. Man vil alltid ha strømtap i lange strekk, og dette kompenseres med bruk av nettleie.

Har dere Hafslund? De er ganske nøyaktig dobbelt så dyre som de andre.. Vi byttet for noen mnd siden til Norges Energi og har halvert regningene. Enda har vi 1800 i mnd, stort hus da. Med varmekabler.
Så jeg synes jo 900 i mnd er akkurat passe. Man sier vel at man bør sette av 1000 kr i mnd på strøm på en leilighet..

Back
Topp