Strømleverandør

komlemamma

Gift med forumet
Hvem leverer strømmen til dere, og er dere fornøyde?

Skal velge leverandør til nyhuset og det er så sinnsykt mange å velge i mellom. Her vi bor nå har vi Lyse standars variabel, og er i grunn fornøyd, men tenker jo litt på om det finnes et bedre/billigere alternativ der ute. 

Har jo lest litt om spotpris, men lurer på om det er ulemper med det som ikke er skrevet på nettsidene?

vi har telinet.De skulle være billigst når vi valgte,men nå er de på langt nær det[:'(]sjekket i går og da var gudbrandsa energi og hafslund  blant de 2 billigste.Vurdere da å bytte til hafslund ettersom der er til dem vi betaer nettleia.da får vi alt samlet.
Men har bindingstid på telinet,er vel et par mnd igjen[:'(](lot meg lure med sånn max pris greie,følger prisen om den er lav,men når prisene er høye så betaler vi max såså mye)og måtte da binde oss et år[X(]

får strøm fra norgesenergi.... veldig fornøyd med de iallefall[:)] de skryter iallefall på seg at de skal være en av de billigste jevnt over..

Er fjordkraft jeg har tittet på, tror de leverer de fleste steder i landet..
Må nok titte litt på norgesenergi.
Har vært inne på konkurransetilsynet og sett på prisene der, ser at hafslund er blandt de billigste, men har hørt at de var bland de som kuttet strømmen hos forbrukerne i fjor vinter da det var "krise"..???

ORIGINAL: PappantilAaron

norgesenergi[:)]

Hvilket produkt?

ORIGINAL: Frk Råsa

Vi har Fjordkraft, veldig fornøyd med dem [:)]

Vi og.
Vi har den avtalen som man betaler spotpris + 49 kr i måneden. Den lønner seg ikke om man har forbruk under 8000 i året, men over er den en veldig god avtale.

Ellers er det som jeg skrev forrige dagen, en oversikt over de beste og billigste inne på www.konkurransetilsynet.no

Ustekveikja pleier å være gode.

Norgesenergi topp 10 er en lureavtale.

ORIGINAL: komlemamma

Er fjordkraft jeg har tittet på, tror de leverer de fleste steder i landet..
Må nok titte litt på norgesenergi.
Har vært inne på konkurransetilsynet og sett på prisene der, ser at hafslund er blandt de billigste, men har hørt at de var bland de som kuttet strømmen hos forbrukerne i fjor vinter da det var "krise"..???

Alle nettselskaper måtte kutte i fjor da krisa var størst.

Fjordkraft er landsdekkende ja. Veldig kjekke folk på kundeservice der. [:)]

Ring de og hør, 06100

Det viktigste er at man velger en leverandør som sender ut regninger på et reellt grunnlag, ikke velge en som sender ut forskudd akonto, da kan man gå på en smell.

Merket ikke noe kutt her men lett som det kan ha gått meg hus forbi..[8|]

Er "smellen" vi vil prøve å unngå ja, ikke noe kjekt å plutselig ligge mange tusen på etterskudd, og som i tilleg skal gjøres opp ved årets slutt.. Null julegaver å hale da nei..[;)] 

Om du ringer til et nettselskap, og de har eierinteresser i et strømselskap, så har de allikevel ikke lov til å gi informasjon om bare dette strømselskapet, pga at det er fri konkurranse i dagens marked. Så du kan trygt ringe til et eller annet nettselskap også, f.eks BKK på 05123 og spørre de hva de mener om saken. De skal anbefale andre enn Fjordkraft også.[;)]
Samme med Hafslund og LOS også, de har ikke lov å anbefale sine egne.

Hvilket produkt?

Topp ti med LO

Hmm.. Hadde helt glemt ut LO oppi dette.. Kanskje jeg skal ta en titt på favør sidene også.. Kommer liksom ikke på det..

ORIGINAL: Pijah

Vi og.
Vi har den avtalen som man betaler spotpris + 49 kr i måneden. Den lønner seg ikke om man har forbruk under 8000 i året, men over er den en veldig god avtale.

Ellers er det som jeg skrev forrige dagen, en oversikt over de beste og billigste inne på www.konkurransetilsynet.no

Hvorfor?

Hvilket produkt?

Topp ti med LO

Hmm.. Hadde helt glemt ut LO oppi dette.. Kanskje jeg skal ta en titt på favør sidene også.. Kommer liksom ikke på det..

Kan vere topp 5, husker ikke..

Vi og.

Hvorfor?

Ja, hvorfor?

Vi og.

Hvorfor?

Ja, hvorfor?

Gjelder egentlig alle topp 10 garanti-avtaler, om det er Norgesenergi eller Fjordkraft eller noen andre..

Fordi man får inntrykk av at man skal betale en sum fordelt på et år, mens man virkelig betaler en dagspris. Og den dagsprisen kan fint være innenfor topp 10 en dag, men ikke neste. Og når det blir mange av dagene utenfor topp 10, så vil ikke totalprisen på året ligge innenfor topp 10 heller.

LO-avtalene er bedre enn de "vanlige" avtalene, så de kan jeg ikke si noe om.

Dette står på LO favør om Norgesenergi topp 5 :

En av landets beste strømavtaler!
For å gi deg trygghet i et marked med nærmere 100 leverandører med ulike priser, tilbyr NorgesEnergi en reell og definert prisgaranti som sikrer deg en av markedets beste strømpriser.
    Din kraftpris vil på årlig basis alltid være én av de 5 rimeligste målt en representativ referanseliste over konkurrentene våre - listen dekker 4 av 5 av landets husstander.Om prisene svinger opp eller ned med årstider og værforhold, gir garantien deg årlig trygghet for en konkurransedyktig strømpris.Garantien vår regnes fra nyttår til nyttår for å sikre deg en god pris over tid. Du får fullt utbytte av garantien ved å være kunde et helt kalenderår.
Nettleie til ditt lokale nettselskap kommer i tillegg til kraftprisen.
* For målere med et årlig forbruk under 14 000 kWh kommer et årlig fastbeløp på kr 190,- i tillegg til TOPP 5-GARANTIEN.

Inkludert i produktet TOPP 5-GARANTI får du SPAREPAKKEN som gir deg mulighet til å spare flere tusen kroner årlig. SPAREPAKKEN koster kr 1,- per dag og er valgfri.

Sparepakken:
En ekstra trygghet i hverdagen inkludert i din TOPP 5-GARANTI!
Vi gir deg muligheten til å redusere strømforbruket ditt og bli ivaretatt dersom noe uforutsett skulle skje.

Betalingsfritak for strømutgifter ved sykdom, inntil 3 månederBetalingsfritak for strømutgifter ved arbeidsledighet, inntil 3 månederBetalingsfritak for strømutgifter ved strømskader begrenset oppad til kr 4,000,-Individuell Enøk-rådgivning. Mulighet til å redusere forbruket med 10-20%Enøk-butikken. Hos NorgesEnergi får du Enøk-produkter til innkjøpspris
SPAREPAKKEN koster kun 1 krone per dag og inngår som en standard del av garantiproduktet. Dersom du ikke ønsker fordelene i SPAREPAKKEN, kan du velge den bort etter bestilling.

Det som også er med disse topp 10 og topp 5 garantiene, er at de måler seg i forhold til de leverandørene som er like store eller større enn seg selv, ikke med de små, gode leverandørene som stort sett alltid ligger under i pris. [;)]

De måler seg som de selv skriver, med et representativt utvalg av leverandører, så det blir uansett feil å si at de er på listen over de billigste.

Back
Topp