Strømforbruk

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg har alltid leid med strøm inkludert, så jeg er litt grønn på dette området. Nå leier vi uten strøm, så det jeg lurer på er hva er et normalt strømforbruk?

Hvor mye betaler du/dere i strøm i måneden?
Og hvor mange kvadrat bor du/dere på?
Og har dere sentralfyring? (regner med at det kan ha litt å si for forbruket)
Eventuelle andre ting som påvirker forbruket?

På vinteren bruker vi ca 900-1100 kWh i mnd. 80 kvm, ikke sentralfyr, 23 grader inne. Varmekabler på bad :) på sommeren ligger det på 300 i mnd. Betaler ca 350 kr på strøm og 350-400 kr i nettleie.

På vinteren bruker vi ca 900-1100 kWh i mnd. 80 kvm, ikke sentralfyr, 23 grader inne. Varmekabler på bad :) på sommeren ligger det på 300 i mnd. Betaler ca 350 kr på strøm og 350-400 kr i nettleie.
23 grader inne! Oi, det var varmt. Foretrekker 20 grader jeg:)

Det var billig nettleie d! Heldig! Her er ofte nettleia på mer enn strømmen:( ligger vel på rundt 1000 lappen!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det var billig nettleie d! Heldig! Her er ofte nettleia på mer enn strømmen:( ligger vel på rundt 1000 lappen!

Det er kanskje det? Er Hafslund som er netteier i hvert fall.. Men hvor ofte betaler dere nettleie? Her er det månedlig..

23 grader inne! Oi, det var varmt. Foretrekker 20 grader jeg:)

Hehe.. Ja, det er akkurat passe syns jeg ;) Hadde 20 grader før, men frøs så fælt på føtter og hender så nå har vi satt opp litt. Men på soverommet er det 16-18 grader. Liker å sove kaldt! :)

Her er også nettleie kjempedyrt :/ som oftes koster nettleie her mer en strømmen vi har brukt :/

Vi har hus på 180 Kvm. Bor for øyeblikket 3 voksne og 2 barn i huset. Barna å ene voksne har ovn på rommet på 18-20 grader.
Fyrer minimalt i ovn, kun når det er sprengkaldt og masse vind. De siste mnd har strøm regningene vært på 1700-1800 kr mnd(november,desember). Vasker veldig mye klær å dusjer vær dag.

enebolig fra 1920. ca 80 kwm. den siste regningen på to mnd kom på 1300 kr. nettleien ca det samme.

så 6-700 kr mnd om vinteren pluss nettleie (dobble beløpet) pr mnd.

dusjer hver dag, gjerne to ganger, vaskemaskin og tørketrommel daglig (uhell om natten..)
varmepumpen står på 22-23 grader, varmekabler i gang og bad. yhats it av varme.

Ca 500kr i mnd, 56kvm da ikke sentralvarming, det var da vi bodde i Oslo.

Her forskudds betaler man 1800kr for 3 mnd, vet ikke om vi bruke mer eller mindre enn det enda.
Her er det fjernevarme eller hva det heter.

Ikke helt sikker, men vet den er høy. Har ikke mer enn ca 100 kvm, men vi liker å ha det varmt. Har varmekablene på fullt både i gang og på badet. Vi dusjer alle lenge hver dag, bruker vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin minst en gang om dagen. Og så fyrer vi med ved hver dag;)

Vi ligger nok på rundt 20 000 kwh i året. Fyrer bare med panelovner om dagen, pluss varmekabler på badet. Her liker vi å ha det godt og varmt inne ;)

Vi betaler a-konto på 800 kr pr mnd(inkludert i husleie) t strøm og vann. Og ved årsavlesinga i desember fikk vi igjen 1200 kr. Har egen leilighet på 75 kvm i blokk. Varmegjenvinning og vannbåren varme i alle gulv.

1000 lapp på vinteren 300 på sommeren pleie jeg å betale

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Har leilighet på 90 kvm, har varmekabler på i alle rom og har nettleie på rundt 800 kr på vinteren og 300 på sommeren og selve strømregninga ligger på ca 2000 kr om vinteren og på rundt 500 på sommeren.. Har mnd regninger.

Back
Topp