Strømforbruk

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Leste akkurat av strømmen, fikk lettere sjokk. Klart å bruke 1526 kwh på 1 mnd.. Bor i en 80 kvm stor leilighet, i første etasje. Syns det var grådig mye. Vet ikke hva som er normalt, for flyttet fra en 50 kvm stor leilighet i mars 2012 som var oppvarmet stort sett av de leilighetene som lå under, over og ved siden av. Brukte da 300 kwh i mnd, noe jeg antar er rimelig lite.

Så hvor mye brukte dere i desember?

Vi har brukt 2000 kw, men bor i en så og si uisolert 2 etasjes enebolig :) Vært rimelig kaldt her også...
Så er som forventet..

Tulla '07, Sjarmøren '09 <3

Vi har brukt 660 kwh siden 01.09.12, vi bor i en ca 75 kvm leilighet, men har sentralfyring så det hjelper veldig på om vinteren, i tillegg jobber vi fulltid begge så ingen er hjemme på dagen på hverdager.

bruker som regel 1500 kw i vintermnd ja. skal lese av senere i dag. er litt spent , for har flyttet til et gammelt hus, og har brukt vaskemaskin og tørketrommel hver dag, opptil flere ganger pr dag =0
og varmepumpen går hele tiden.

Vi har klart å bruke 3500 kw!!! :eek:
Har stort hus da...og 4 barn på det meste.. :)
Men allikevel!? *grøss*

Vi har brukt 1700 siden sist avmåling,synest ikke det er no gale med tre etasjeshus med innredet garasje som guttene bruker og varme på i ene delen av garasjen nede.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Vi brukte nærmere 2200 kw i desember i et hus på rundt 200 kvm. Vi fyrer mye med ved også og var mye borte i desember, ble overrasket der..

Shit.. Dere bor i hus og vi i leilighet, og vi bruker ca like mye i strøm.. Og begge jobber heltid her og, så ingen hjemme på dagtid her heller.. Er alle flinke til å skru ned varmen på dagen når dere ikke er hjemme? Det gjør ikke vi, for orker ikke å komme hjem til kald bolig.. :P Men ser at det muligens ville halvert forbruket vårt...

bruker som regel 1500 kw i vintermnd ja. skal lese av senere i dag. er litt spent , for har flyttet til et gammelt hus, og har brukt vaskemaskin og tørketrommel hver dag, opptil flere ganger pr dag =0
og varmepumpen går hele tiden.

vi hadde brukt 3500 kw siden 1 november. så det er 2 mnd, altså ca litt over 1700 kw. i mnd =0
men med vaskemaskin flere gangerv for dagen og tørketrommel er det jo ikke rart.
blir nok en regning på 1500 for strøm, og 1000 for nettleie (?)

Har brukt drøye 3500 kw siden 1.november.
Er vel ca 1 kr pr kw + nettleie på ca 3000.

Kommer nok en strømregning på 6500-7000....jippi...
Stor enebolig.

Vi brukte vist 2400 i desember, vi doblet strømforbruket vårt fra november til desember. Nå har det jo også vært kaldere i desember.
Og jeg mener at gjennomsnitt strømforbruk på en enebolig på litt over 100kvm skal være på rundt 20000 i året. Og da er ikke 1500 mye synes jeg :)
Vi ligger på ca 13000 i året, men vi har vannbåren varme og fyrer mye med ved.
Så bor vi jo alle i forskjellige hus/leilighet, gamle eller nye. Godt isolert og ikke bra isolert osv.
Synes ikke det var så mye hos dere jeg da :)

Vi brukte vist 2400 i desember, vi doblet strømforbruket vårt fra november til desember. Nå har det jo også vært kaldere i desember.
Og jeg mener at gjennomsnitt strømforbruk på en enebolig på litt over 100kvm skal være på rundt 20000 i året. Og da er ikke 1500 mye synes jeg :)
Vi ligger på ca 13000 i året, men vi har vannbåren varme og fyrer mye med ved.
Så bor vi jo alle i forskjellige hus/leilighet, gamle eller nye. Godt isolert og ikke bra isolert osv.
Synes ikke det var så mye hos dere jeg da :)

vi har hus fra begynnelsen av 1900 tallet, ikke helt isolert, og bare halve gulvet er isolert. huset er tilsammen 80 kwm.
så mtp at vi har tørketrommel og vaskemaskin gående konstant nesten, og varmepumpen på 24 grader, så syntes jeg heller ikke at 3500 kw for 2 mnd var mye. har jo vært 10 minus til tider ute.

regner med at årsforbruket vårt kommer på ca 15000 kw. =)

Har brukt drøye 3500 kw siden 1.november.
Er vel ca 1 kr pr kw + nettleie på ca 3000.

Kommer nok en strømregning på 6500-7000....jippi...
Stor enebolig.

Dæven dere har dyr strøm!! Her betaler vi 34 øre pr kwh, og nettleia på 38 øre pr kwh...

Vi har brukt nærmere 3000 kwh denne mnd, men vi har valgt å ha på varmekablene overalt, bruker kun varmepumpa og har et gammelt trekkfullt hus. Vi har også vært hjemme hele desember og brukt vask/tørk og komfyr veldig mye. I fjor brukte vi 1800 kwh men hadde da ikke på alt av varmekabler + en uke hvor huset sto tomt..

Vi har heldigvis fast beløp i mnd (Akonto) og ila sommeren så blir det en del pluss på den kontoen slik at vi slipper store regninger på vinterhalvåret. Veldig deilig å vite at strømregningen blir på 500 kr uansett hvor mye vi bruker. Nettleia derimot er dritkjip å betale, iallefall nå når den er høyere enn strømprisen...

Back
Topp