Stort sprik på ulike terminer

Thoane

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Ja, nei jeg blir sannelig ikke klok. Har nå 4 ulike terminer. Jeg vet jo at den på oul er den som gjelder altså. Men jeg teller omtrent timer (litt overdrivelse) til uke 12,og vært mye bekymret da veien hit har vært lang. Til poenget :hilarious:
Jordmor sin beregning 19.april, menstermin 25.april (som stemmer med tul nr 1), på tul nr 2 fikk jeg termin 28.april og idag på tul nr 3 01.05:bored: Den siste terminen stemmer jo alldeles ikke mtp når jeg testet positivt og når vi hadde sex :rolleyes:

Noen tanker?
 
Jeg for min del har i alle fall alltid tatt utgangspunkt i seneste ul frem til oul:) sikkert ikke det du ville høre :p
 
Jeg og hadde nok fulgt den siste tul (hvor langt er du på vei?) frem til oul. Kan jo være vanskelig å få riktige mål hvis de var veldig tidlige. Hva sa de på tul i dag når du sa dette?
 
Jeg har også fått ulike terminer, men jeg velger å forholde meg til mens-termin, som er 16. april. Har også fått både 21. april og 13. april på tidlig ultralyd, tatt med tre dagers mellomrom. Det viser jo bare hvor unøyaktig målene er på tidlige ultralyder, så de velger jeg ikke å stole på. Jordmoren min var heller ikke interessert i noe annet enn mens-termin før jeg hadde vært på ordinær ultralyd.
 
Jeg og hadde nok fulgt den siste tul (hvor langt er du på vei?) frem til oul. Kan jo være vanskelig å få riktige mål hvis de var veldig tidlige. Hva sa de på tul i dag når du sa dette?
Jeg føler liksom jeg burde følge den jeg fikk i dag, men kan liksom ikke skjønne den skal stemme helt med blodprøver og slikt som er tatt også. Da ville jeg testet positivt dpo 9 og hadde 59 i hcg på dpo 10 og mensen min kommer på 14 dpo. Og med den beregningen har min stabile syklus plutselig hoppet fra 32 dager til 40 dager. Men selvsagt vanskelig å si enda :) feirer litt i morgen og litt neste tirsdag. Ifølge meg selv er jeg 12 uker i morgen, og 11 uker i morgen i følge tul i dag. De sa ikke så mye på tul, jeg ble litt skuffet og da blir jeg stille og bare lytter.
 
Jeg har også fått ulike terminer, men jeg velger å forholde meg til mens-termin, som er 16. april. Har også fått både 21. april og 13. april på tidlig ultralyd, tatt med tre dagers mellomrom. Det viser jo bare hvor unøyaktig målene er på tidlige ultralyder, så de velger jeg ikke å stole på. Jordmoren min var heller ikke interessert i noe annet enn mens-termin før jeg hadde vært på ordinær ultralyd.
Så greit å høre at flere har opplevd sprik. Det spiller jo ingen rolle når termin er på en måte. Jeg er glad bare en får en frisk baby. Er bare disse sykt seige 12 ukene jeg skulle feire i morgen :D Som nevnt over, får feire litt denne uken og neste ;) Jeg opplevde også jordmor som lite interessert i tidlig tul terminer.
 
Jeg har 4 forskjellige terminer! 24.mars, 26.mars, 28.mars og 1.april! Alle er fra tidlige ultralyder! Har ingen menstermin å gå etter! Jeg har fått 28.mars på 2 av 5 UL, så jeg forholder meg til den frem til OUL! Er jo den som blir gjeldende! Uvant, for sist hadde jeg en IVF-termin som ikke skulle flyttes! Men likevel så varierte det noen dager når jeg var på ultralyder! På OUL sist så var det bare en dag forskjell mellom IVF-termin og OUL-termin!
 
Jeg har også fått 3 ulike terminer av jordmor, men holder meg til min egen beregning frem til OUL. Jeg er selv 100% sikker på dag for EL, sex og 98% sikker på dag egget festet seg siden jeg temper og fikk en kraftig dipp 6 dpo. Fikk også positiv digital 9 dpo som passer godt med festing 3 dager før :)
 
Så fint med flere tilbakemeldinger :D forholder meg til menstermin så langt, fikk beskjed av fastlegen i dag og gjøre det. Hennes menstermin er beregnet fra 28 dager så bruker min egen beregning ut i fra 33 dager syklus. Så da jubler jeg litt for 12 uker i dag :D
 
Back
Topp